آپدیت جدید اکسپریا XA2 و اکسپریا XA2 اولترا منتشر شد

سونی موبایل اعلام کرده که دو گوشی جدید و میان‌رده این شرکت یعنی اکسپریا XA2 و اکسپریا XA2 اولترا در آخرین به‌روزرسانی خود قابلیت‌ها و بهبودهای مرتبط با بخش صوتی دریافت کردند. در این‌ آپدیت دو چیز مهم برای علاقه‌مندان به موسیقی وجود دارد که عبارتند از: افزایش کیفیت صداها (high-res audio) و تکنولوژی DSEE HX.

به لطف تکنولوژی تقویت‌کننده هوشمند داخلی، این دو اسمارت‌فون قرار است از این پس اصوات را با وضوح بیش‌تر و البته با صدای بیش‌تر پخش کنند. به علاوه، قابلیت high-res audio نیز آمده تا به کاربران اکسپریا XA2 و اکسپریا XA2 اولترا اجازه دهد از شنیدن صداها نهایت لذت را ببرند. تکنولوژی جدید DSEE HX نیز پای به میدان نهاده تا افزایش مقیاس صداهای موجود به نهایت کیفیت ممکن، تجربه صوتی کاربران را غنی‌تر از پیش سازد. سونی درباره تکنولوژی فوق این‌ چنین می گوید:

«نرم‌افزار DSEE HX (مخفف عبارت Digital Sound Enhancement Engine به معنای موتور دیجیتالی بهبود صدا) به عنوان یک واسطه بین فایل‌های MP3 و صدای باکیفیت عمل می‌کند. تکنولوژی ما با افزایش مقیاس و بازگردانی فایل‌های فشرده به نزدیک‌ترین صدای باکیفیت و با رزولوشن بالا در طی پخش فایل‌ها، تجربه شنیداری ویژه‌ای برای شما به ارمغان می‌آورد.»

البته این را هم در نظر بگیرید که به منظور بهره‌گیری از بهبودهای صوتی، فایل‌های صوتی موجود در دیوایس شما نیز باید با کیفیت بالا ضبط شده باشند یا در حقیقت از نوع high-res audio باشند. فایل‌هایی با فرمت‌های FLAC و WAV جزو این دسته هستند اما فایل‌هایی که شناسه MP4 ،MP3 و AAC دارند، شامل موارد مورد نظر نمی‌شوند. نکته مهم دیگر این است که تکنولوژی جدید سونی، فایل‌های high-res audio را با کم‌ترین فشردگی ممکن می‌سازد. این یعنی داده‌های اصلی هنگام ضبط یک ترک می‌تواند دوباره بازسازی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH