اسمارت‌فون آنر 8C به صورت رسمی معرفی شد؛ یک میان‌رده نسبتا قدرتمند و مقرون به صرفه

آنر، زیرشاخه شرکت چینی هواوی، در مراسم امروز خود در کنار تبلت MediaPad T5 از اسمارت‌فون آنر 8C رسما رونمایی کرد. این هندست ارزان قیمت در طراحی خود از ناچ بهره گرفته و از معدود محصولات شرکت هواوی است که از چیپ‌ست‌های کایرین استفاده نمی‌کند. برند آنر به استفاده از طراحی‌های خلاقانه در محصولات خود مشهور است و در این دیوایس نیز شاهد به کار گیری همان استانداردها، ولی به صورت مقرون به صرفه هستیم.

آنر 8C دارای بدنه‌ای فلزی است، اما برای آن که قیمت تمام شده محصول بالا نرود، شرکت مجبور شده تا در پنل پشتی از پلاستیک استفاده کند. صفحه نمایش 6.26 اینچی این اسمارت‌فون از نوع LCD و با رزولوشون 1520 در 720 است که با چگالی 269 پیکسلی برای یک محصول میان‌رده قابل قبول خواهد بود. همانطور که گفته شد در بالای صفحه نمایش از ناچ استفاده شده که محل تعبیه ایرپیس و دوربین سلفی است. ابعاد دستگاه 158.72 در 75.94 در 7.98 میلی‌متر است. نسبت بدنه به تصویر 86.6 درصدی و وزن 167.2 گرمی آنر 8C بیانگر آن است که علی‌رغم برچسب ارزان قیمت بودن، چینی‌ها چیزی در طراحی آن کم نگذاشته‌اند.

آنر 8C دارای پردازنده اسنپدراگون 632 خواهد بود که از این نظر عنوان اولین محصول تجاری عرضه شده با چیپ‌ست جدید کوالکام را از آن خود کرده است. این چیپ‌ست در ادامه محصولات موفقی چون SD 625 و SD 626 تولید شده که 40 درصد عملکرد بهتری نسبت به پیشینیان خود خواهد داشت. از دیگر مشخصات این پردازنده می‌توان به آدرنو 506 اشاره کرد. اسمارت‌فون جدید آنر در دو مدل 32 و 64 گیگابایتی عرضه می‌شود که هر دو محصول 4 گیگابایت رم دارند. البته امکان آن وجود دارد که در آینده شاهد معرفی یک مدل 6 گیگابایتی نیز باشیم. لازم به ذکر است با توجه به این که آنر 8C قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی تا 256 گیگابایت را دارد، نگرانی در خصوص کمبود فضای ذخیره‌سازی وجود نخواهد داشت. نسخه دو سیم‌کارت 8C دارای یک درگاه سیم‌کارت جداگانه است تا مجبور به کنار گذاشتن سیم‌کارت دوم به خاطر استفاده از حافظه جانبی نباشید. گوشی میان‌رده آنر دارای سیستم عامل اندروید اوریو 8.1 با رابط کاربری محصولات هواوی EMUI 8.2 خواهد بود.

آنر 8C دارای دو دوربین است؛ لنز اصلی 13 مگاپیکسل با اپرچر f/1.8 و لنز دوم 2 مگاپیکسل با اپرچر f/2.4. چینش عمودی این دوربین‌ها آن هم تقریبا جدا از هم که تبدیل به استانداردی در محصولات شرکت چینی شده، ما را یاد طراحی Honor 8X می‌اندازد. از قابلیت‌های این دوربین می‌توان به فوکوس خودکار، AI beauty و continuous capture اشاره کرد. در پنل جلویی یک لنز 8 مگاپیکسلی با اپرچر f/2.0 به عنوان دوربین سلفی به همراه فلاش لایت تعبیه شده است. حسگر اثر انگشت در این دستگاه در پنل پشتی قرار دارد. در نهایت باید به باتری 4000 میلی‌آمپری آنر 8C اشاره شود که از شارژر 5V/2A پشتیبانی می‌کند، اما خبری از فناوری شارژ سریع نیست!

آنر 8C در رنگ‌های مشکی جادویی شب، طلایی پلاتینیوم، آبی شفق و ارغوانی سحابی عرضه خواهد شد. قیمت در نظر گرفته شده برای مدل 4/32 گیگابایتی 158 دلار و مدل 4/64 گیگابایتی 201 دلار خواهد بود. گفتنی است فروش این محصول از هم اکنون در فروشگاه TMall آغاز شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH