درآمد هواوی

هواوی از سرویس ابری شبیه‌ساز HiQ برای محاسبات کوانتومی پرده برداشت

کمپانی چینی هواوی به تازگی از پلتفرم سرویس ابری جدیدی به نام HiQ پرده برداشت که به منظور شبیه‌سازی محاسبات کوانتومی طراحی شده است. این سرویس علاوه بر قابلیت شبیه‌سازی محاسبات کوانتومی، شامل یک فریم‌ورک (چارچوب) برنامه‌نویسی کوانتومی نیز می‌شود تا کمکی به توسعه نرم‌افزارهای شبیه‌ساز باشد. همراه آی‌تی‌رسان باشید تا با سرویس جدید هواوی بیش‌تر آشنا شویم.

هواوی درخصوص توانایی‌های این پلتفرم اعلام کرده که این سرویس می‌تواند مدارهایی با 42 کیوبیت را به منظور شبیه‌سازی کل دامنه و مدارهایی با 81 کیوبیت را برای شبیه‌سازی دامنه مجزا شبیه‌سازی کند. البته این سرویس می‌تواند شبیه‌سازی مدارهای کم‌عمق با دامنه مجزا تا 169 کیوبیت را نیز به انجام برساند. هواوی قصد دارد پلتفرم HiQ را به منظور تواناتر ساختن تحقیقات کوانتومی و آموزش‌های مرتبط با آن، در آینده‌ای نزدیک در اختیار عموم قرار دهد. دکتر مان هونگ یونگ، دانشمند ارشد هواوی در بخش نرم‌افزار و الگوریتم‌های محاسبات کوانتومی، درخصوص این پلتفرم این‌گونه توضیح داد:

«محاسبات کوانتومی یک تکنولوژی انقلابی است که با محاسبات کلاسیک و سنتی تفاوت دارد. محاسبات کوانتومی را باید تکنولوژیِ آینده‌گرای هسته برای محاسبات ابری دانست. الگوریتم‌های کوانتوم با الهام بخشیدن الگوریتم‌های کلاسیک بهتر در بحث هوش مصنوعی و ارایه توانایی‌های محاسباتی قدرتمندتر، چشم‌انداز تازه‌ای به دنیای الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌گشاید. هواوی با ارایه پلتفرم سرویس ابری HiQ قدم مهمی به سوی تحقیقات و نوآوری‌های محاسبات کوانتومی برداشته و در آینده نیز به سرمایه‌گذاری در بخش محاسبات کوانتومی ادامه خواهد داد. سرویس جدید هواوی به طور کامل برای استفاده عمومی باز خواهد شد. بر همین اساس هواوی از توسعه‌دهندگان، محققان، اساتید و دانش‌جویان دعوت می‌کند تا در کنار یکدیگر اقدام به خلق نوآوری‌های جدید کرده و موجب ترویج تحقیقات فنی و صنعتی‌سازی محاسبات کوانتومی شوند.»

دکتر مان هونگ یونگ، دانشمندی که پلتفرم سرویس ابری HiQ را به منظور شبیه‌سازی محاسبات کوانتومی پایه‌گذاری کرد

این کمپانی چینی به وسیله معرفی سرویس HiQ، قدم‌های اولیه برای وارد شدن به بحث تحقیقات و نوآوری‌های حوزه محاسبات کوانتومی را برداشته است. از آن‌جایی که دانشگاهیان پیشرفت‌های تکنولوژیکی را بیش‌تر مشاهده و لمس کرده و صنعت‌گران نیز تحقیقات و صنعتی‌سازی‌های محاسبات حوزه کوانتوم را بیش‌تر توسعه خواهند داد، به همین دلیل هواوی سرویس جدید خود را یک همکاری دو سر برد میان دانشگاه و صنعت توصیف می‌کند. با توجه به این‌که جهان در حال پیشروی به سمت محاسبات کوانتومی است، ما نیز بسیار هیجان‌زده‌ایم که ببینیم دانشگاهیان چگونه از سرویس HiQ و دیگر ابزارهای مانند آن در آینده استفاده خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH