هواوی کارت‌های حافظه نانو مموری را جایگزین کارت‌های میکرو SD می‌کند!

کمپانی هواوی در کنار معرفی گوشی‌های میت 20 و میت 20 پرو، از نسل جدید کارت‌های حافظه پرده برداشت که این کمپانی به آن نانو مموری می‌گوید. هواوی قصد داشته تا این نوع کارت‌ها را به عنوان جایگزینی برای کارت‌های سنتی SD معرفی کند و برای شروع نیز میت‌های جدید را با این نوع از کارت‌ها سازگار کرد.

هواوی اعلام کرده که نانو مموری دقیقا ابعاد و شکلی همانند نانو سیم‌کارت‌ها داشته و از نظر اندازه، تا 45 درصد کوچک‌تر از کارت‌های SD خواهد بود. ظاهرا نانو مموریِ معرفی شده برای گوشی‌های میت 20 تا 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داشته و سرعت انتقال اطلاعات آن چیزی در حدود 90 مگابایت بر ثانیه است.

اگر به درگاه هیبریدی گوشی‌های هوشمند دقت کرده باشید، درگاه مشترک بین سیم‌کارت دوم و کارت حافظه‌های معمولی برای قرارگیری کارت‌های SD در این اسلات، اندازه‌ای بزرگ‌تر از درگاه سیم‌کارت اول دارد اما نانو مموری دقیقا ابعادی به اندازه نانو سیم‌کارت داشته و به این ترتیب، این تفاوت سایز در اندازه درگاه دیگر مطرح نخواهد بود. با این حال نانو مموری‌ها مشکل انتخاب بین سیم‌کارت دوم و کارت حافظه را حل نکرده و هم‌چنان در میت‌های عزیز نیز می‌بایست بین سیم‌کارت دوم و نانو مموری یکی را انتخاب کنید.

به نظر می‌رسد که چه از نظر گوشی‌های پشتیبانی‌کننده از این نوع کارت‌ها و چه از نظر کمپانی‌های تولیدکننده نانو مموری‌ها، این نوع کارت‌های حافظه در حال حاضر به گوشی‌های هواوی منحصر باشند. البته داستان وقتی جالب خواهد شد که تولید کارت‌های NM به عنوان یک استاندارد جدید در بحث ذخیره‌سازی اطلاعات به شرکت‌های دیگر گسترش پیدا کنند. خصوصا در روزهایی که شاهد گسترش روز افزون گوشی‌های دو سیم‌کارته در بازارهای بین المللی بوده و حتی اپل نیز دست به تولید یک مدل آی‌فون دو سیم‌کارته برای بازار چین زده است!

با این حال هنوز منتظریم که هواوی قیمت و زمان عرضه این نوع کارت‌های حافظه را اعلام کند. در پایان دعوت می‌کنم بررسی اولیه گوشی‌های میت 20 و میت 20 پرو را مطالعه فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH