سامسونگ علاوه بر سنسور اثر انگشت، اسپیکرها و دوربین سلفی را نیز زیر نمایشگر مخفی می‌کند!

یکی دو روز پیش خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر این‌که سامسونگ در حال کار بر روی اسمارت‌فونی با دوربین سلفی تعبیه شده در زیر نمایشگر است تا از این تکنولوژی در گوشی‌های آینده استفاده کند. طولی نکشید که این کمپانی در یک رویداد خبری، نقشه راهی را برای تکنولوژی‌های آینده نمایشگرهای امولد منتشر کرد که نشان می‌دهد کره‌ای‌ها قصد دارند نه تنها دوربین سلفی، بلکه هر چیز دیگری را در زیر نمایشگرهای اولد جای دهند!

گلکسی تب S4

شاید بهتر باشد این اقدام سامسونگ را یک طوفان به سبک کره‌ای‌ها تعبیر کنیم که در بخش نمایشگرها رخ خواهد داد. طی رویدادی که سامسونگ دیسپلی در چین برگزار کرد، چشم اندازی از نقشه راه این کمپانی در سال 2019 به نمایش درآمد که نشان می‌دهد این کمپانی قصد دارد هر آن‌چه که در قاب جلویی گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود، به زیر نمایشگر منتقل کند. تکنولوژی‌های آینده نمایشگرهای سال 2019 سامسونگ به شرح زیر خواهد بود:

  • FoD: مخفف عبارت fingerprint on Display بوده که به معنای تعبیه حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر است.
  • UPS: مخفف عبارت Under Panel Sensor بوده که به معنای تعبیه انواع سنسورها (مانند دوربین سلفی) در زیر نمایشگر است.
  • HoD: مخفف عبارت Haptic on Display بوده که به معنای قرار دادن دکمه لمسی و حساس به فشار در زیر نمایشگر است.
  • SoD: مخفف عبارت Sound on Display بوده که به معنای تعبیه اسپیکر مکالمه یا اسپیکرهای جلویی در زیر نمایشگر است.

به این ترتیب سامسونگ ما را امیدوار کرده تا شاهد رونمایی از یک دیوایس کاملا بی‌حاشیه در آینده‌ای نزدیک باشیم. موضوعی که کمپانی‌های تولیدکننده تلفن همراه چند سالی است در تلاش برای رسیدن به آن هستند. در خبرها آمده که سامسونگ هم‌اکنون چندین نمونه اولیه از دستگاه‌های مجهز به این تکنولوژی‌ها را در اختیار دارد. این بدان معناست که به احتمال فراوان در اواخر سال 2019 و یا اوایل سال 2020 میلادی، شاهد عرضه اولین گوشی هوشمند کاملا بی‌حاشیه خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH