چگونه در اندروید تاریخچه اعلان‌ها را مشاهده کنیم؟

اگر از کاربران پرسابقه اندروید باشید، احتمالا برایتان پیش آمده است که تصادفا یک اعلان را رد کنید یا به دلایل دیگر نتوانید آن را مشاهده کنید. شاید هم مانند همکارم اشتباها همه چیز را از لیست اعلان‌ها پاک کرده‌اید. خب، اگر مانند من کنجکاو هستید که بدانید آن همه اعلان کجا رفته‌اند یا آیا تاریخچه‌ای مخفی از آنها، بعد از پاک شدن وجود دارد، همراه من باشید تا به سبک شرلوک هلمز به دنبالشان بگردیم!

البته سخت نگیرید به ذره‌بین و کلاه Deerstalker نیاز ندارید، شما می‌توانید تمامی پیام‌های از دست داده، ایمیل‌ها، اعلان‌های به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها و حتی پیام‌های سیستمی را در گزینه‌ای به نام Notification Log پیدا کنید. به علاوه اگر از اندروید‌ 8.0 اوریو و نسخه‌های جدید‌تر استفاده می‌کنید، یک ابزار بهتر نیز برای بازیابی آخرین اعلان رد شده در اختیار دارید که Unnotification نامیده می‌شود. هر دو روش برای برگرداندن پیام‌های کاری یا شخصی مهمی که از دست داده‌اید، به شما کمک خواهند کرد، ولی احتمالا مردد هستید که از کدام شیوه، اول استفاده کنید!

اندروید

خب برای راحتی کار، اگر از اندروید‌های 8.0 به بعد استفاده می‌کنید، ابتدا به سراغ روش جدید‌تر Unnotification بروید. زیرا برای استفاده از گزینه Notification Log باید ابرکاربر (super user) باشید. در ضمن این روش کمی پیچیده‌تر است و گاها نیز به طور کامل اعلان‌های دور انداخته را برنمی‌گرداند. در هر حال به قول Artem Russakovskii، ما یک درخواست جدی از شرکت گوگل داریم: گوگل عزیز، سیستم عامل اندروید نیازمند یک دکمه بازگردانی (Undo) است.

و یک نکته دیگر، باید اعتراف کنم ممکن است همه گوشی‌های اندروید دارای گزینه Notification Log نباشند! برای نمونه گوشی‌های پیکسل 2XL، پیکسل 3 گوگل و ریزرفون 2 و به طور کلی تمامی گوشی‌های دارای نسخه استوک اندروید یا حداقل نزدیک به استوک، باید دارای این میانبر باشند. با این حال گوشی گلکسی S9 سامسونگ و G7 ال‌جی در بخش تنظیمات سیستم عامل اندروید، فاقد لیست Notification Log هستند!

اما شم کاراگاهی Artem Russakovskii از تیم تخصصی وبسایت اندروید پلیس (Android Police) به کمک آمده و راه‌حلی برای این مسئله یافته است. برای گوشی‌هایی که به طور پیش‌فرض فاقد گزینه Notification Log هستند و یا به هر دلیلی مایلید از مسیر ساده‌تری کار بازیابی را انجام دهید، امکان دانلود Unnotification وجود دارد! بله درست شنیدید، شما می‌توانید این اپلیکیشن را برای دسترسی به تاریخچه اعلان‌هایتان از طریق پلی‌استور گوگل دانلود نمایید. لینک دانلود آن را نیز برایتان در اینجا قرار می‌دهم تا سریع‌تر از نعماتش بهره‌مند شوید.

در هر صورت اگر اندروید گوشی شما استوک است، برای مشاهده تاریچه اعلان‌ها با استفاده از روش استاندارد Notification Log، مراحل زیر را دنبال کنید.

اندروید

  • در قسمتی از هوم‌اسکرین گوشی‌تان برای چند لحظه (تقریبا طولانی) کلیک کنید (فشار دهید!) و نگه دارید.
  • ویجت‌ها را از پایین صفحه انتخاب کنید.
  • به پایین اسکرول کنید و بر روی ویجت Settings shortcut ضربه بزنید.
  • گزینه Notification Log را انتخاب کنید.
  • این ویجت بر روی صفحه هوم گوشی‌تان قرار می‌گیرد.
  • بر روی ویجت ضربه بزنید و برای دیدن اعلان‌های قدیمی و از دست‌رفته به پایین اسکرول کنید.

6 در مورد “چگونه در اندروید تاریخچه اعلان‌ها را مشاهده کنیم؟”

  1. سلام و ممنون از پاسخگوییتون.
    نسخه ی اختصاصیMaterial Status Bar Notific برای xz رو از کجا دانلود کنم؟لینک میذارید لطفا؟ممنون میشم

    1. سلام
      خواهش میکنم، خوشحال میشم بتونم کمکی کنم. متاسفانه، لینک گذاری در بخش کامنت امکان پذیر نیست ولی کافیه در گوگل این عبارت سرچ کنید :
      Material Status Bar Notific for xz

      امیدوارم همیشه همراه آی تی رسان باشید.

      1. سلام.قبلا استفاده کردم این برنامه رو ولی متاسفانه باگ داره طوریکه دو تا نوتیفیکیش یه بار سفید و یه بار خاکستری میاد پایین با دو بار کشیدن به پایین.خود برنامه هم نوشته ممکنه با بعضی دستگاها سازگار نباشه

        1. دیسان سلام
          آخرین ورژن اونو امتحان کردید؟ اگر باز هم مشکل داره برنامه های زیر هم با کمی تفاوت، می تونن برای سفارشی سازی کمکتون کنن. اما دقیقا نمیدونم آیا میتونین رنگ هم تغییر بدین یا خیر. در هر صورت امیدوارم بتونین به خواستتون برسید. اگر شما هم برنامه بهتری پیدا کردید، برامون کامنت بزارید.
          Notification Reader: Shouter
          +Statusbar
          Omega Status Bar
          Notification Toggle
          Floatify Lockscreen
          Material Notification Shade
          در ضمن اپلیکیشن Material Status Bar Notific نسخه اختصاصی برای گوشی اکسپریا XZ هم داره. شاید با گوشی شما سازگاری داشته باشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH