چرا به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۱۸ ویندوز ۱۰ تا ماه نوامبر به تاخیر می‌افتد؟

مایکروسافت در ۶ اکتبر ۲۰۱۸ به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ را متوقف کرد، زیرا این آپدیت فایل‌های برخی از افراد را حذف می‌کرد. در حال حاضر، یکی دیگر از اشکال‌های غیر قابل قبول این نسخه آن است که حجم اطلاعات را سرخود افزایش می‌دهد و این‌گونه که از ظواهر امر پیداست تا ماه نوامبر این مشکل برطرف نخواهد شد.

Hamer نماینده و مدافع انجمن مایکروسافت، موضوع را در ۲۳ اکتبر اینگونه توضیح داد:

“در به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ یک مسئله شناخته شده وجود دارد و آن، این است که در هنگام کپی کردن محتویات از یک فایل زیپ اطلاعات از دست می‌روند و شما با یک فرم با متنی مانند رو‌به‌رو مواجه می‌شوید  Do you want to replace these files که در روی صفحه ظاهر می‌شود.”

“در به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ در اکتبر ۲۰۱۸، تصور کنید که می‌خواهید چند فایل را از یک فایل زیپ کپی کنید یا انتقال دهید به یک پوشه جدید (بدون استخراج محتویات از قبل) که حاوی فایل‌هایی با نام تکراری است یا محافظ write-protected دارد؛ شما در چنین شرایطی پیام Do you want to replace these files را دریافت نمی‌کنید. به نظر می‌رسد که فایل‌ها دوباره رونویسی شده‌اند. اما در حقیقت عملیات کپی برای این فایل‌ها اجرا نشده و فایل‌ها رونویسی نشده‌اند.”

همه این‌ها کمی خشک و خسته کننده به نظر می‌رسند، اما مسئله جدی است، زیرا ممکن است شما در هنگام کار با فایل زیپ، داده‌های خود را از دست بدهید! در حقیقت، او برای اینکه به‌طور صریح‌تر به این موضوع هشدار دهد این‌گونه ادامه می‌دهد:

“سعی کنید در یک فایل زیپ عملیات‌هایی مانند کات یا پیست را انجام ندهید زیرا این کار ممکن است منجر به حذف برخی از فایل‌هایتان شود که قابل بازیابی هم نباشند.”

مایکروسافت در حال کار بر روی یک رزولوشن است و پیش‌بینی می‌کند که در اوایل ماه نوامبر برای این موضوع راه حلی ارایه کند.

پس از این همه فشارهای ناگوار که بر مایکروسافت وارد شد، نمی‌شود تصور کرد که مایکروسافت به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۱۸ را با یک باگ دیگر منتشر کند که منجر به از دست دادن داده‌ها شود. البته این باگ به آن اندازه بد نیست که در باگ قبلی در طول فرایند آپدیت برخی از فایل‌ها به‌طور خودکار توسط ویندوز حذف می‌شدند، اما باز هم نمی‌شود آن را نادیده گرفت و اگر مایکروسافت به انتشار به‌روزرسانی‌های ویندوز با این باگ ادامه دهد، مطمئنا بعضی از افراد از این اقدام مایکروسافت آسیب می‌بینند اما باید تا ماه نوامبر منتظر مایکروسافت باشیم تا نتیجه کار برایمان روشن گردد.

هیچ تایید رسمی وجود ندارد که مایکروسافت زمان به‌روزرسانی را به تاخیر بیندازد یا خیر ولی ما توصیه می‌کنیم تا مدتی که آپدیت جدید منتشر نشده شما دکمه check for updates را در ویندوز کلیک نکنید.

در ضمن، اگر قبلا به نسخه اکتبر ۲۰۱۸ ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی کرده‌اید، در هنگام کار با فایل‌های زیپ در ویندوز مراقب باشید. توصیه می‌کنیم از یک برنامه استخراج فایل دیگر مانند zip-7 استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH