آیا اسمارت‌فون‌ها در رقابت با کامپیوترها می‌توانند جایگزین آن‌ها شوند؟

آیا اسمارت‌فون‌ها همانند کامپیوترها هستند؟ آیا این گجت‌ها قادر خواهند بود تا جایگزین کامپیوترها شوند؟ بیان این موضوع که اسمارت‌فون‌ها و کامپیوترها درگیر رقابتی نزدیک با یکدیگر هستند، اقدام اشتباهی نیست. گوشی‌های هوشمند تا غلبه بر کامپیوترها واقعا فاصله چندانی ندارند و در حقیقت میان این 2 طیف از محصولات، رقابتی نفس‌گیر در جریان است.

اگر برای تهیه یک اسمارت‌فون یا کامپیوتر به‌عنوان خرید فنی آینده خود مردد هستید، پس همین امروز اسمارت‌فون موردنظر خود را خریداری نمایید و اطمینان داشته باشید که بابت چنین تصمیمی پشیمان نخواهید شد.

اسمارت‌فون‌ها چگونه نسبت به کامپیوترها برتر هستند؟

اسمارت‌فون‌ها به روش‌های متعددی دارای شباهت‌های فراوان با کامپیوترها هستند. این دستگاه‌ها به تدریج بازار را به سیطره خود در آورده و محبوبیت آن‌ها نسبت به کامپیوترها افزایش یافته است. برای این پدیده، دلایل مناسبی نیز وجود دارد. قابلیت حمل فوق‌العاده آسان، نخستین مزیت اسمارت‌فون‌ها نسبت به کامپیوترها محسوب می‌شود. شما می‌توانید این گجت‌ها را در هرکجا به‌همراه داشته و از تقریبا کلیه قابلیت‌هایی که یک کامپیوتر ارایه می‌دهد نیز در کنار امکاناتی بیش‌تر لذت ببرید.

کلیه اسمارت‌فون‌ها از طریق اتصال 3G، 4G یا وای‌فای می‌توانند به اینترنت متصل شده و از سرعت‌هایی باورنکردنی پشتیبانی نمایند. به لطف دسترسی به اینترنت سریع، شما فارغ از موقعیت مکانی خود قادر به انجام چندین فعالیت به‌صورت آنلاین خواهید بود. رسانه‌های اجتماعی، کار با مجموعه آفیس، گیمینگ آنلاین، خرید آنلاین، گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم تنها بخشی از فعالیت‌هایی هستند که شما می‌توانید از اجرای آن‌ها بر روی اسمارت‌فون خود لذت ببرید.

گوشی‌های‌هوشمند ثابت کرده‌اند که همدمی فوق‌العاده برای افراد پرمشغله هستند. هنگامی‌که از دفتر کار خود دور هستید، لازم نیست بابت از دست دادن ایمیل‌های مهم خود نگران باشید. شما حتی می‌توانید فایل‌های ارایه و اسناد اکسل را بر روی اسمارت‌فون خود ایجاد نموده و آن‌ها را ارسال کنید. این موضوع به معنای واقعی کلمه همانند حمل یک کامپیوتر در جیب خواهد بود.

یک اسمارت‌فون علیرغم ابعاد کوچک و وزن سبک‌تر خود از نظر رم، پردازنده و فضای ذخیره‌سازی با یک کامپیوتر قابل‌مقایسه است.

3 دلیل برای برنده شدن اسمارت‌فون‌ها

  • گوشی‌های تاشو

پیشرفت‌های فنی ایجاد شده در نمایشگرها به آن‌ها امکان می‌دهد تا انعطاف‌پذیر باشند. یک اسمارت‌فون تاشو با ظاهری مشابه کیف پول از وسط خم شده و در بخش خارجی آن، نمایشگری با قابلیت تعامل با کاربر تعبیه شده است. جهت دسترسی به نمایشگری بزرگ‌تر می‌توان گوشی را به‌طور کامل باز کرد.

  • پردازنده 7 نانومتری

کمپانی‌ها مشغول عرضه پردازنده‌های 7 نانومتری هستند که عملکردی سریع‌تر و مصرف انرژی پایین‌تری داشته و از نمایشگرها و دوربین‌هایی با رزولوشن بالاتر پشتیبانی می‌کنند. بعلاوه برخی گوشی‌ها از قابلیت اتصال به شبکه 5G نیز برخوردار خواهند بود.

  • تراشه اسنپ‌دراگون 850

تراشه اسنپدراگون 850، عملکرد سرعتی بی‌نظیری را ارایه می‌دهد و گیمرها و تماشاگران در حال حرکت می‌توانند از قابلیت‌های آن لذت ببرند. همچنین شما از ویژگی‌هایی نظیر اتصال LTE و افزایش مدت شارژدهی باتری بهره‌مند خواهید شد.

کامپیوترها در برابر اسمارت‌فون‌ها

اسمارت‌فون‌ها در زمینه‌های متعددی می‌توانند بر کامپیوترها غلبه کنند. اما انکار کارآیی کامپیوترها در برخی حوزه‌های خاص حقیقتا غیرممکن است. به‌عنوان مثال مشاهده کامپیوترها در کلیه دفاتر شخصی در سراسر جهان امری معمول به‌شمار می‌آید. نمی‌توان انتظار داشت که مردم در دفاتر با استفاده از اسمارت‌فون‌های خود فعالیت نمایند. اگرچه مردم با کمک گوشی‌های خود می‌توانند فایل‌های ارایه و اسناد اکسلی را ایجاد کرده و حتی به ارسال ایمیل بپردازند؛ اما کامپیوترها جهت نگهداری از اسناد اکسل، پاورپوینت و پرونده‌های ورد، پلتفرم مناسب‌تری را در مقایسه با اسمارت‌فون‌ها ارایه می‌دهند.

بعلاوه بسیاری از مردم ترجیح می‌د‌هند تا در عوض تایپ کردن با تایپ‌پدهایی به بزرگی تنها چند اینچ از صفحه‌کلید بزرگ و کامل یک کامپیوتر استفاده کنند. لذا هنگام انجام کارها، کامپیوترها ابزارهایی غیرقابل‌جایگزین هستند. بعلاوه ابعاد نمایشگر، احتمالا بخشی است که کامپیوترها همواره نسبت به اسمارت‌فون‌ها در آن برتر ظاهر می‌شوند.

جمع‌بندی

هر روزه خط میان یک اسمارت‌فون و کامپیوتر کم‌رنگ‌تر می‌شود. بسیاری از گوشی‌های‌هوشمند می‌توانند کارهای کامپیوترها نظیر ارسال ایمیل، نگارش پست‌های اینترنتی و ذخیره‌سازی اطلاعات را انجام دهند. در حالی‌که کامپیوترها نیز قادر خواهند بود تا همانند گوشی‌های تلفن‌همراه اموری نظیر برقراری تماس، ارسال متون یا یافتن یک شماره تلفن را اجرا نمایند.

اگرچه جایگزینی کامل کامپیوترها با اسمارت‌فون‌ها ظرف چند سال آینده احتمالا غیرممکن به‌نظر می‌رسد؛ اما به احتمال فراوان، پل موجود میان این 2 محصول کماکان کوچک‌تر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH