نتایج بنچمارک‌ها نشان می‌دهد که آی‌فون Xr قوی‌ترین گوشی تاریخ اپل است!

کمپانی اپل امسال تصمیم گرفت که در کنار دو مدل گوشی آی‌فون با نمایشگر اولد، یک مدل اقتصادی با نمایشگر ال‌سی‌دی به نام آی‌فون Xr نیز عرضه کند. اگر چه قیمت این محصول از 729 دلار آغاز شده و هم‌چنان خرید آن با این وضع بازار برای بسیاری از اقشار جامعه غیرممکن است، اما این مدل در حقیقت ارزان‌ترین آی‌فون 2018 و مقرون به‌صرفه‌ترین آی‌‌فون تولید شده توسط کمپانی اپل است.

دلیل اصلی قیمت کم‌تر این مدل در مقایسه با دو برادر دیگرش یعنی آی‌فون Xs و آی‌فون Xs مکس، به تکنولوژی نمایشگر آن (ال‌سی‌دی در مقابل اولد!) مربوط می‌شود. با این حال از همان پردازنده اپل A12 بایونیک در این دستگاه استفاده شده تا خیالتان از بابت قدرت پردازشی آی‌فون Xr آسوده باشد. نتیجه بنچمارک‌های این هندست به تازگی منتشر شده و در حالی که شاید برخی افراد از نتایج به دست آمده تعجب کنند، اما با توجه به اعداد و ارقام باید آی‌فون Xr را قوی‌ترین آی‌فون تاریخ اپل دانست.

همان‌گونه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در بنچمارک گیک‌بنچ 4 این دیوایس توانست در بخش تک‌هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازهای 4,818 و 11,326 را به دست آورد که هیچ کم و کاستی در برابر برادران گران قیمتش ندارد. عملکرد خوب این گوشی در تست‌هایی که بخش گرافیکی نیز دخیل می‌شود (مانند تست metal – متال) تکرار شده و آی‌فون Xr امتیازی بهتر از آی‌فون Xs و آی‌فون Xs مکس به دست آورد.

این موضوع بیان‌گر این موضوع است که رزولوشن پایین‌تر نمایشگر این مدل در قیاس با دو آی‌فون دیگر موجب می‌شود که فشار کم‌تری به پردازنده گرافیکی وارد شده و به این ترتیب محتواها با نرخ فریم بالاتر و به صورت روان‌تر به نمایش درآیند. در دو تصویر زیر نتیجه آزمایش آی‌فون Xr در بنچمارک‌های آنتوتو و تست باتری گیک‌بنچ را نیز مشاهده می‌کنید که به لطف نمایشگری با رزولوشن 1792 در 828 پیکسل، باتری این دیوایس تا 19 دقیقه بیش‌تر از آی‌فون Xs مکس و تا 69 دقیقه بیش‌تر از آی‌فون Xs شارژدهی دارد.

این نمایشگر تاثیر خود را بر روی بنچمارک آنتوتو نیز گذاشته و با اختلاف زیادی که بخش گرافیکی این گوشی با دو آی‌فون دیگر ایجاد کرده، حالا آی‌فون Xr با امتیاز 335,174 در این بنچمارک رده نخست و عنوان قوی‌ترین آی‌فون تاریخ اپل را به خود اختصاص داده است. اگرچه میزان فروش این دستگاه نسبت به پیش‌بینی‌های اولیه کمی پایین‌تر بوده، اما قطعا با استقبال بسیار بالایی در سراسر جهان روبرو خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH