سامسونگ 22 میلیارد دلار در بخش شبکه 5G و هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند

یکی دو سال آینده را باید سال تمرکز کمپانی‌های بزرگ و فعال حوزه تکنولوژی در بخش شبکه 5G و هوش مصنوعی دانست. کمپانی سامسونگ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در این صنعت هدف‌گذاری کرده تا 20 درصد از سهم بازار شبکه 5G را تا سال 2020 میلادی در اختیار داشته باشد. به همین منظور، این کمپانی کره‌ای قصد دارد 22 میلیارد دلار در بخش شبکه 5G و هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کند.

Youngky Kim، رئیس و سرپرست بخش کسب‌وکار شبکه سامسونگ اخیرا اهداف مشخص این کمپانی را در کنفرانس زنده وال استریت ژورنال در ایالت کالیفرنیا بازگو کرد. البته رقم 22 میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها طی برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ اعلام شد. کمپانی سامسونگ سالانه 500 میلیون دستگاه الکترونیکی تولید می‌کند و از حیث درآمد سالانه حاصل از کسب‌وکار این حوزه نیز در جهان رتبه اول را دارد. حتی کره‌ای‌ها سال گذشته موفق شدند در بخش تولیدات صنایع نیمه هادی نیز کمپانی بزرگ اینتل را پشت سر بگذارند و بزرگ‌ترین تولیدکننده نیمه هادی‌ها در جهان شوند.

اوضاع در بخش شبکه کمی متفاوت بوده و این کمپانی پشت سر هواوی، زدتی‌ای، اریکسون و نوکیا در رده پنجم جای گرفته است. در سه ماهه دوم سال 2018 میلادی، سامسونگ سهمی 11 درصدی از تجهیزات شبکه 4G را در اختیار داشت اما سامسونگ به همین جا قانع بوده و قصد دارد که با سرمایه‌گذاری 22 میلیارد دلاری از همین حالا برای موفقیت و کسب سهم بیش‌تر از شبکه 5G تلاش کند. در کنار توجه به نسل جدید شبکه تلفن همراه، شرقی‌ها قصد دارند تکنولوژی‌های مرتبط با هوش مصنوعی خود را نیز تقویت کنند.

Youngky Kim اشاره کرد که شبکه 5G و هوش مصنوعی ترکیبی عالی از نسل بعدی تکنولوژی خواهند بود. وی اضافه کرد این تنها شبکه 5G است که می‌‌تواند پتانسیل‌های واقعی هوش مصنوعی را نشان دهد. در حقیقت هوش مصنوعی نیازمند فراهم شدن حجم زیادی از اطلاعات است که شبکه 4G پاسخگوی این نیاز نبوده و تنها شبکه 5G قادر به تامین آن خواهد بود. هم‌چنین او نقش شبکه 5G را برای هوش مصنوعی، هم‌چون نقش اکسیژن برای انسان دانست.

سامسونگ اخیرا استارتاپ تجزیه و تحلیل شبکه Zhilabs را خریداری کرد تا انتقال از شبکه 4G به 5G با سهولت بیش‌تری انجام شود. هم‌چنین کره‌ای‌ها یک قرارداد همکاری مشترک با کمپانی ژاپنی NEC امضا کردند تا کسب‌و‌کار خود را در بخش شبکه 5G بیش از پیش توسعه دهند. تلاش‌ها در بحث هوش مصنوعی نیز متوقف نشده و این کمپانی هفتمین مرکز تحقیقاتی خود را اوایل این ماه در مونترال کانادا افتتاح کرد. در حالی که شبکه 5G از سال آینده رسما به صورت تجاری در خواهد آمد، سامسونگ این نوع شبکه ارتباطی را کمی زودتر در کارخانه نیمه هادی شهر آستین مستقر خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH