موتو Z4

موتو Z4 موتورولا با کدنام اودین و چیپست اسنپدارگون 8150 معرفی خواهد شد

با توجه به گفته‌های یک منبع ناشناس در وب‌سایت XDA، موتورولا در حال توسعه یک پرچم‌دار جدید با کدنام اودین است. این اسمارت‌فون از چیپست اسنپدارگون 8150 استفاده خواهد کرد که با 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود.

مطابق اطلاعات درز پیدا کرده، این هندست از سیستم عامل اندروید 9 یا همان اندروید پای استفاده می‌کند و از مادهای ماژولار موتورولا نیز پشتیبانی خواهد کرد. ماد 5G موتورولا یکی از ماژول‌هایی است که انتظار می‌رود به همراه این تلفن همراه روانه بازار شود. برای استفاده از نسل پنجم شبکه ارتباطی در چیپست این تلفن همراه از مودم اسنپدارگون X50 استفاده شده است.

چیپست اسنپدراگون 8150، بر پایه لیتوگرافی 7 نانومتری توسعه یافته است که شامل واحد پردازش عصبی (NPU) برای استفاده از هوش مصنوعی نیز می‌شود.

طبق گفته این منبع ناشناس در XDA، موتورولا در حال کار بر روی یک سنسور اثر انگشت تعبیه شونده در زیر نمایشگر است، با این حال نمی‌دانیم که این حسگر در اودین استفاده خواهد شد یا خیر. به احتمال قوی اودین، کدنام در نظر گرفته شده برای موتو Z4 باشد که در ایالات متحده و به صورت انحصاری برای اوپراتور ورایزن در حال توسعه است.

هنگامی که در سال 2016، موتورولا اولین نسل از موتو Z را روانه بازار کرد، اعلام داشت که پشتیبانی از این ماژول‌ها را برای سه نسل ادامه خواهد داد. با این حال اگر اودین، کدنام موتو Z4 باشد، این چهارمین نسل از پرچم‌داران موتورولا است که امکان استفاده از مادها را به ارمغان می‌آورد.

موتو Z3
موتو Z3

در اوایل سال جاری میلادی، این کمپانی هنگام معرفی موتو Z3، از یک موتو ماد 5G نیز رونمایی کرد که امکان استفاده از نسل پنجم ارتباطی توسط شبکه ورایزن را به ارمغان می‌آورد. ورایزن به تازگی آزمایش شبکه ارتباطی 5G را روی موتو Z3 با موفقیت به انجام رسانده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH