انتشار اولین تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی گوگل پیکسل 3 لایت پیش از معرفی رسمی!

هفته گذشته وبلاگ روسی Rozetked مطلبی منتشر کرد و تصویری را به نمایش گذاشت که ادعا شده بود مربوط به گوشی میان‌رده گوگل ملقب به سارگو (Sargo) یا در واقع همان گوگل پیکسل 3 لایت است. در آن تصویر چیزی دیده می‌شد که بیش‌تر شبیه به یک نسخه ضعیف‌تر از گوشی گوگل پیکسل 2 با نمایشگری بزرگ‌تر و مجهز به درگاه هدفون به نظر می‌آمد. حالا پس از چند روز، اولین نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین گوگل پبیکسل 3 لایت منتشر شده است.

ظاهرا هیچ چیز درباره هندست جدید گوگل بر این وبلاگ روسی پوشیده نیست. این وبلاگ در جدیدترین پست خود، اولین نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی گوگل پیکسل 3 لایت را منتشر کرده است. تصاویر مورد نظر در تمام محیط‌ها (فضای بیرون با روشنایی طبیعی و فضای داخلی با نور مصنوعی) به ثبت رسیده و خوشبختانه کیفیت و کلاس کاری بالایی را ارایه می‌دهند. ضمنا باید به این نکته توجه داشت که این تصاویر با نمونه اولیه این دستگاه و نرم‌افزار خام دوربین آن ثبت شده‌اند و هنوز قابلیت‌های جذاب دوربین در آن اعمال نشده است.

بنابراین انتظار داریم محصول نهایی با بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بتواند تصاویر بهتری به ثبت برساند. در زیر می‌توانید چند نمونه از تصاویر ثبت شده با این دوربین را مشاهده کنید. همان‌گونه که مشخص است، این تصاویر بسیار باکیفیت بوده و برای یک محصول میان‌رده کاملا امیدوارکننده به نظر می‌رسند؛ مخصوصا تصویر میوه‌های روی میز در اتاق ناهارخوری که علی‌رغم فقدان نور کافی، با جزئیات فراوان و اکسپوژر (نوردهی) بسیار خوبی ثبت شده‌اند.

دیگر تصاویر ثبت شده از محیط‌های بیرونی در یک هوای ابری و برفی گرفته شده‌اند که مطمئنا نوردهی مناسب در چنین شرایطی حتی برای برترین دوربین‌ها نیز چالشی بزرگ به شمار می‌رود. با این حال میان‌رده گوگل از این آزمون سرافراز خارج شده و تصاویر فوق‌العاده‌ای ثبت کرده است. البته همچنان انتظار داریم قدری به جزئیات سوژه‌های موجود در سایه‌ها و قسمت‌های تاریک‌تر تصاویر اضافه شود. در زیر تصویر دیگری مشاهده می‌کنید که از یک جاده و درختان کنار آن در یک هوای برفی ثبت شده است. نسبت ابعاد این عکس نشان می‌دهد که تصویر مورد نظر در واقع فریمی از یک فیلم در حال ضبط با کیفیت 4K بوده است. خاطر نشان می‌شود که اندکی از کیفیت این تصویر به دلیل کاهش حجم آن کاسته شده است.

به نظر می‌رسد گوگل پیکسل 3 لایت به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی مجهز شده باشد؛ درست همانند چینش دوربینی که در گوشی‌های گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال به کار گرفته شد. حقیقتا شگفت‌زده خواهیم شد که ببینیم از همان سیستم دوربین گوشی‌های پرچمدار گوگل با همان توانایی‌های بالای ثبت تصاویر در میان‌رده جدید این کمپانی نیز استفاده شود. البته برای یکسان دانستن سطح توانایی‌ها و کیفیت دوربین این دستگاه با نمونه‌ای هم‌چون گوگل پیکسل 3 ایکس ال کمی زود است و نیاز به این داریم که تصاویر بیش‌تری توسط دوربین این دستگاه به ثبت برسد. گوگل پیکسل 3 لایت اولین گوشی میان‌رده اهالی مانتین‌ویو خواهد بود که مطابق آخرین اطلاعات، قیمتی بین 400 تا 500 دلار خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH