سامسونگ در حال کار بر روی اسمارت‌فونی با شش دوربین و قابلیت پشتیبانی از 5G است

امروز شاهد انتشار گزارشی از طرف The Wall Street Journal بودیم که در آن ادعا شده بود سامسونگ در حال کار بر روی یک هندست فوق محرمانه با شش دوربین است؛ دو دوربین در جلو و چهار دوربین در پشت گوشی که تصاویری غنی و بی‌نظیر برای کاربر به ارمغان خواهند آورد. به نظر می‌رسد سامسونگ در تلاش برای رسیدن به هواوی میت 20 پرو است که با سه دوربین قابلیت زوم پنج برابر هیبریدی را عرضه کرده است.

گفته شده گوشی جدید سامسونگ با نام Beyond X خوانده می‌شود و پشتیبانی کاملی نیز از فناوری 5G دارد. صفحه نمایش 6.7 اینچی این اسمارت‌فون نیز آن را در جایگاهی بالاتر از گلکسی نوت 9 با 6.4 اینچ صفحه نمایش و همچنین گلکسی S10 که بر اساس شنیده‌ها صفحه نمایشی 6.4 اینچی دارد، قرار می‌دهد. سامسونگ در تلاش است تا با مخفی نگه داشتن ویژگی‌های این هندست، ارایه آن را به عنوان شگفتانه‌ای برای طرفداران خود حفظ کند.

در ادامه این گزارش اطلاعاتی نیز در خصوص پرچم‌دار سال آینده سامسونگ، گلکسی S10 آمده است. ظاهرا تمامی اعضای این خانواده به همراه Beyond X در فوریه عرضه خواهند شد. با توجه به این که زمان آغاز نمایشگاه MWC بیست و پنجم فوریه خواهد بود، باید گفت بازه زمانی گفته شده به احتمال فراوان درست است. از طرف دیگر امکان آن نیز وجود دارد که کره‌ای‌ها به دنبال مراسم دیگری جهت معرفی محصولات ذکر شده در بازار آمریکا باشند.

از دیگر اطلاعات ارایه شده در این گزارش می‌توان به این مورد اشاره کرد که گلکسی S10 به مانند میت 20 پرو از فناوری شارژ معکوس بهره‌مند خواهد بود. در این صورت شاید بتوان امیدوار بود که شرکت در پرچم‌دار آینده خود از یک باتری بزرگ‌تر استفاده کند. در نهایت اشاره‌ای نیز به گوشی خم‌شدنی کره‌ای‌ها شده است که احتمال دارد با نام Galaxy Flex یا Samsung Flex به بازار عرضه شود. نکته جالب توجه در این زمینه این است که دیگر شرکت کره‌ای یعنی ال‌جی، در سالیان نه چندان دور اسمارت‌فونی با نام G Flex را روانه بازار کرد.

با توجه به جنون شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در تعبیه هر چه بیشتر دوربین بر روی دستگاه‌های تولیدی خود، سوال پیش آمده این خواهد بود که آیا استفاده از تعداد زیادی دوربین در یک اسمارت‌فون ضروری است؟ و باید گفت پاسخ کارشناسانه به این سوال منفی است. باید منتظر ماند و دید چه زمانی این شرکت‌ها با دست کشیدن از رقابت بر سر تعداد دوربین گوشی‌های خود، دست به اقدامات جایگزین مانند بزرگ‌تر کردن سنسور دوربین‌ها می‌کنند. در هر صورت بهتر است خود را برای سال آینده و جنگی تمام عیار در این زمینه آماده کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH