به‌‌روزرسانی جدید Find My Device عرضه شد؛ نشان دادن محل هندست حتی در داخل ساختمان!

اپلیکیشن‌هایی مانند Find My iPhone اپل و Find My Device گوگل عملکرد بسیار خوبی در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن هندست دارند. اما مشکل عمومی در این حوزه آن بود که مکان مشخص کردن دستگاه‌ها تنها به جایی که در آن بودند، محدود می‌شد. به عبارت دیگر اگر گوشی خود را در پاساژ یا دانشگاه گم کرده باشید، نرم ‌فزار قادر به نشان دادن محل دقیق نیست و به این اکتفا می‌کند که اسمارت‌فون شما در آن پاساژ یا دانشگاه قرار دارد.

اما حالا خبر خوش برای کاربران اندروید آن است که Find My Device می‌تواند محل دقیق دستگاه را حتی در داخل ساختمان نیز نشان دهد. این امر به لطف طرح indoor map گوگل محقق شده است. در این طرح صاحبان فروشگاه‌های بزرگ و شرکت‌ها و حتی فرودگاه‌ها و مراکز آموزشی می‌توانند نقشه داخلی ساختمان خود را ترسیم کنند.

با وجود مهیا شدن این قابلیت، اما هنوز هم محدودیت‌هایی وجود دارد. این ویژگی تنها برای بناهایی کاربرد دارد که نقشه ساختمان خود را در طرح indoor map ثبت کرده باشند. پس تا جای ممکن سعی کنید هندست خود را در مکان‌هایی که در این طرح ثبت شده‌اند، گم کنید! در هر صورت با دریافت آخرین به‌روزرسانی Find My Device می‌توانید به این قابلیت دسترسی داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH