سامسونگ، هواوی و اپل بیشترین آمار فروش تلفن همراه در سه ماهه سوم 2018 را به خود اختصاص دادند

موسسه Counterpoint Research به‌تازگی نمودار فروش تلفن‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2018 میلادی را منتشر کرده است.

کمپانی سامسونگ با فروش 19 درصدی، بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده است. در رتبه دوم کمپانی چینی هواوی قرار می‌گیرد که 14 درصد از فروش کل تلفن‌های همراه را در اختیار داشته است. در رتبه سوم نیز اپل قرار می‌گیرد که 12 درصد بازار را در اختیار دارد. اوپو و شیائومی نیز هر کدام با در اختیار داشتن سهم 9 درصدی در رتبه چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند.

نکته جالب در این آمار رشد 73 درصدی فروش محصولات نوکیا به نسبت مدت مشابه در سال 2017 است. در این دوره فروش کل تلفن‌های همراه به 380 میلیون دستگاه رسیده است که کاهشی 3 درصدی را به نسبت بازه زمانی سال گذشته نشان می‌دهد.

در بازار آسیا اوپو با داشتن سهم 16 درصدی در رتبه اول فروش تلفن همراه ایستاده است و پس از آن هواوی و ویوو با 15 درصد قرار گرفته‌اند. در این منطقه سهم فروش سامسونگ به 10 درصد تنزل یافته است.

در آمریکای شمالی، اپل با داشتن سهم 39 درصدی توانسته است بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص دهد. سامسونگ نیز در این مدت زمان توانسته است 26 درصد از بازار را در اختیار بگیرد.

در اروپا نیز سامسونگ، هواوی و اپل به ترتیب با داشتن سهم 31، 22 و 19 درصدی در رتبه اول تا سوم فروش قرار گرفته‌اند.

اگرچه فروش تلفن همراه در این سه ماهه کاهش یافته است، اما بازهم برای سازندگان سودآوری داشته است. سامسونگ هم‌چون همیشه بازاری سودآور را در اختیار داشته است. شیائومی علی‌رغم کاهش سهم فروش در چین، با قدرت گرفتن در بازار هند توانست این اثر منفی را خنثی کند و اپل نیز اگرچه سهم فروشی ثابت را داشته است، اما با توجه به افزایش قیمت محصولات، سود قابل ملاحظه‌ای را کسب کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH