فورتنایت

فورتنایت رکورد 200 میلیون کاربر فعال را شکست

گفته می‌شود فورتنایت محبوب‌ترین بازی دنیا است که خیلی جدی گرفته نشده و آن توجه شایسته که در خورش باشد، بدان نشده است اما فقط دقت به تیتر خبر نشان از روبه‌رو بودن با یک پدیده شگفت‌انگیز دارد. ویدیو‌گیمی فراتر از بازی، محصولی برای زندگی کردن!

فورتنایت

برای افرادی که خبر‌های مربوط به فورتنایت را پیگیری می‌کنند شاید دستیابی این بازی به یک رکورد جدید خیره کننده، برایشان چندان جای تعجب نداشته باشد. در هر صورت باید در یک جمله این خبر بی‌نظیر را اعلام کرد. فورتنایت اکنون بیش از 200 میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد. حقیقتا این یک دستاورد عظیم است. برای رسیدن به این واقعیت، کافی است آمار کنونی بازیکنان فورتنایت را با تعداد کاربران در ماه مارس همین سال مقایسه کنید.

برای کسانی که شاید اطلاع نداشته باشند باید بگوییم در مارس سال 2018 فورتنایت تنها 40 میلیون کاربر داشت. به عبارت دیگر در کمتر از هشت ماه تعداد آنها به بیش از دوبرابر رسیده است. باید اعتراف نمود که دنیای بازی‌های دیجیتال یک رشد شگفت‌انگیز را تجربه کرده است و بازی‌های انگشت‌شماری در طول تاریخ بشر یافت می‌شوند که به چنین اعداد و ارقامی نزدیک شده‌اند.

این بازی محبوب سبک battle royale شرکت Epic Games، دویست میلیون بازیکن ثبت شده در سراسر دنیا را به خود اختصاص داده است و این آمار در حالی خلق شده است که در طول این مدت شرکت با مشکلات بسیاری برای عرضه و تبلیغات بازی روبه‌رو بوده است. حتی این رقم نسبت به رکورد 125 میلیون کاربری که در ماه ژوئن ثبت کرده بود بیش از 60 درصد رشد نشان می‌دهد. در هر صورت شما از هر بعدی و با هر طرز تفکری به این رکوردشکنی نگاه کنید، باز هم بی‌نظیر بودن این دستاورد غیر قابل انکار است.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت این بازی، رایگان بودن آن است. از طرف دیگر این بازی کم‌کم در حال تبدیل شدن به یک پدیده فرهنگی است و تنها مشکلی که در اطراف آن به چشم می‌خورد اخبار مربوط به کلاه‌برداری‌ها و تقلب‌هایی است که هر از گاهی به شهرت آن لطمه می‌زند. در حال حاضر شرکت Epic Games در تلاش است این روند بی‌نظیر رشدی را حفظ نماید و بتواند با جلب رضایت بازیکنان فعلی، کاربران بیشتری را به سمت خود بکشد. از جمله کارهایی که در این زمینه انجام شده است فعال‌سازی حالت‌های زمان محدود شده (limited-time modes) برای حفظ شوق و علاقه بازیکنان و سرمایه‌گذاری سنگین بر روی برگزاری تورنمنت‌های ورزشی الکترونیکی (eSports) به منظور جلب توجهات و پشتیبانی از روند حرکتی روبه جلوی آن است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH