با متین، محصولات شما به صورت مادام العمر گارانتی می‌شوند!

matin-seminar

نشست خبری شرکت داده‌پرداز رایانه متین در محل ستاد اجرایی نوزدهمین نمایشگاه الکامپ برگزار شد و در این نشست علی توشه‌جو مدیر هیئت مدیره این شرکت علاوه بر توضیح فعالیت‌های رایانه متین، به تشریح روند جهانی حافظه‌ها پرداخت. علی توشه‌جو صحبت‌های خود را با این مطلب آغاز کرد که در بازارهای جهانی بیشترین سهم در حوزه ماژول‌های رم به کینگستون اختصاص دارد و در زمینه حافظه‌ها نیز برند سن‌دیسک مدعی بیشترین سهم بازار است ضمن اینکه اپیسر بزرگ‌ترین تولیدکننده حافظه‌های صنعتی و نظامی است. به گفته او حافظه‌ها طی چند سال گذشته به سمت یکپارچگی حرکت کرده‌اند و این روند ادامه دارد.

تمرکز بر حافظه‌ها

شرکت متین فعالیت‌ خود را از سال ۸۱ آغاز کرده است و در سال ۸۷ موفق به اخذ نمایندگی سیلیکون پاور تایوان شد. سیاست راهبردی این شرکت روی انواع حافظه‌ها تعریف شده است و از ۲ سال پیش برند اپیسر نیز به محصولات این شرکت افزوده شده است و در سال ۹۱ این روند با فعالیت گسترده روی برند PQI ادامه پیدا می‌کند. متین در حال حاضر بزرگ‌ترین تامین‌کننده نیاز کشور در بخش حافظه‌های رایانشی است که در ابزارهای مختلف رایج و تخصصی مانند هواپیماهای بدون سرنشین و صنایع پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از مهمترین دلایل انتخاب این محصولات توسط داده‌پرداز رایانه متین، حرکت تخصصی تولیدکنندگان آنها روی حافظه‌ها بوده است بطوریکه طیف کاملی از انواع محصولات مرتبط با حافظه برای ابزارهای عمومی مانند تبلت و موبایل تا شاخه‌های تخصصی نظامی و صنعتی را شامل می‌شوند. از دیگر فعالیت‌های این شرکت می‌توان به تامین باتری‌های موبایل اشاره کرد که در این بخش نیز شرکت متین عنوان بزرگ‌ترین توزیع‌کننده این محصولات را در اختیار دارد.

خلاء تبلت‌های ۷ اینچی در آینده نزدیک

از ابتدای سال ۹۱ تبلت‌ها نیز به سبد محصولات متین اضافه شده‌اند و در حال حاضر این شرکت روی مدل‌های هفت اینچی فعال است. فون‌پد ۷ ایسوس اولین گروه از تبلت‌های این شرکت است که انتخاب آن به دلیل سرعت توزیع به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی فعالیت در شرکت متین انجام شده است. توشه‌جو در تشریح وضعیت بازار تبلت‌های هفت اینچی با اشاره به درخواست بالا روی این کالا‌ می‌گوید: محصولات شرکت متین دارای سرعت انتقال بالایی هستند و بطور مستقیم در اختیار کاربر قرار می‌گیرند این موضوع باعث می‌شود کیفیت، سرعت و اصالت خدمات به عنوان شاخص‌ تعریف شوند ضمن اینکه ما فرآیند سنگینی در عرضه کالا داریم زیرا بطور مستقیم با مصرف کننده نهایی مواجه هستیم. اولین گروه از فون‌پد‌های هفت اینچی ایسوس توسط شرکت متین وارد بازار ایران شده است و پیش‌بینی می‌کنیم در آینده نزدیک با خلا تبلت‌ها در این سایز به دلیل موقعیت جهانی آنها در زمینه نمایشگر مواجه باشیم. سفارش‌های بالایی برای این سایز وجود دارد و مشکل اصلی مربوط به تولید نمایشگر این مدل‌ها است.

توشه‌جو با اشاره به هدف‌گذاری‌های انجام شده برای توسعه سبد کالای موبایل در این شرکت می‌گوید در حال مذاکره با دو برند موبایل هستیم و در ۶ ماه آینده ایسوس را با گارانتی مستقیم متین توزیع می‌کنیم.

تکمیل سبد کالا و تامین کاربردهای خاص

رییس هیئت مدیره شرکت داده‌پرداز رایانه متین با اشاره به فعالیت کامل روی تمام محصولات سه برند تحت پوشش این شرکت می‌گوید: اغلب شرکت‌هایی که روی چند برند فعال هستند ترجیح می‌دهند روی محصولات Entry Level با قیمت مناسب تمرکز کنند ولی شرکت متین در هر سه برند نزدیک به ۱۰۰ درصد کالاهای تولیدی را عرضه می‌کند. این شرکت انواع محصولات با کاربردهای خاص نظامی و صنعتی را تامین کرده است. او در ادامه با توضیح کاربردهای حرفه‌ای این محصولات می‌گوید شرکت‌هایی که در زمینه کارهای گرافیکی سنگین فعالیت دارند یا در زمینه صنایع پزشکی حرکت می‌کنند نیاز به قطعاتی با کیفیت بالاتر دارند که این موضوع بیشتر به دلیل استقامت قطعه در تحمل شرایط است. اخیرا ما فلش‌های OTG مجهز به پورت میکرو USB را هم توزیع کرده‌ایم که برای موبایل و تبلت‌ها استفاده می‌شوند و امکان اتصال مستقیم به این ابزارها را دارد.

خدمات پس از فروش

حافظه‌ها دارای سرعت فروش بالایی هستند که این موضوع می‌تواند شرایط متفاوتی را نسبت به سایر کالاها ایجاد کند. مدیرعامل شرکت در این رابطه می‌گوید کالاهای این شرکت در سیکل کوتاه‌تری بدست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد و کیفیت قطعه اهمیت بالایی دارد. از سوی دیگر لازم است خدمات درستی روی این محصولات ارایه شود و به همین دلیل می‌توانیم ادعا کنیم هیچ شرکتی به اندازه متین دفاتر ارایه خدمات ندارد. در ۸ استان در شهرهای مشهد، تهران، رشت، تبریز، اصفهان شیراز، کرمانشاه و اهواز در حال ارایه خدمات هستیم و در آینده نزدیک ۴ شهر کرمان، یزد، بندرعباس و آمل نیز به این مجموعه افزوده خواهد شد. در اغلب شرکت‌ها ارایه خدمات به صورت فروشگاهی و از طریق نمایندگی انجام می‌شود در حالی که ما دارای دفاتر اختصاصی با پرسنل مجرب هستیم. در این دفاتر علاوه بر ارایه سرویس، نظرات کاربران دریافت می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد. در زمینه فلش‌، حافظه‌ها و حتی ماژول‌ها تعویض کالا به صورت فوری انجام می‌شود و تاخیر نداریم و اگر به هر دلیل نتوانیم کالای مورد پشتیبانی را ارایه کنیم در صورت رضایت کاربر مدل جایگزین را تحویل می‌دهیم. در ابتدای ورود کالا ابتدا سهم گارانتی برای تامین نیاز خدمات پس از فروش مشخص می شود و بعد از آن کالا وارد چرخه فروش خواهد شد.

گارانتی مادام العمر

تمام محصولات متین توسط این شرکت با ضمانت دائمی ارایه می‌شوند که این گارانتی از سوی تولیدکننده و هم از طرف این شرکت تامین شده است. توشه‌جو با توضیح مفهوم گارانتی مادام‌العمر می‌گوید: بنا به خواست بومی و فرهنگی کاربران، ما همان معنی رایج گارانتی مادام‌العمر را تضمین می‌کنیم و اگر بعد از ۵ سال کالای مورد نظر تولید نشود کالای روز با همان شرایط و مجددا با ضمانت دائمی تحویل مصرف‌کننده می‌شود. در دفاتر گارانتی علت خرابی کالا را جویا می‌شویم و روی رفع نقص اقدام می‌کنیم. وسایل غیراستاندارد مثل پورت‌های اشتباه در کیس‌ها بیشترین سهم را در آسیب به کالا دارند. مدیر عامل شرکت متین با اشاره به روش‌های اطمینان از کیفیت کالا می‌گوید: در کالاهایی که توسط شرکت متین توزیع می‌شوند از تراشه‌های توشیبا، هاینیکس، مایکرون و سامسونگ استفاده شده است که بالاترین کیفیت را در میان حافظه‌ها دارند علاوه بر این تمام قطعاتی که وارد می شوند به صورت تصادفی انتخاب و مورد بررسی قرار می‌گیرند.

الکامپ برای ارتباط با مصرف کننده

مدیرعامل شرکت متین هدف از حضور در نمایشگاه را ارتباط با مصرف‌کنندگان و ساماندهی نقاط ضعف اعلام می‌کند و می‌گوید: ما در الکامپ به دنبال توسعه بازار نیستیم و در الکامپ با هدف معرفی محصولات جدید و دریافت بازخوردها شرکت کرده‌ایم. امسال از برند اپیسر و PQI حافظه‌های OTG با لوازم مرتبط را معرفی کردیم و در حوزه محصولات Wi-Fi نیز هارد H10 با شعاع پوشش ۵۰ متر برای دسترسی همزمان ۸ کاربر را به نمایشگاه آوردیم. برند PQI توسط فاکسکان تولید می شود و همان سختگیری‌هایی که در تولید محصولات اپل توسط فاکسکان وجود دارد در مورد این برند هم انجام می‌شود PQI در زمینه لوازم جانبی مرتبط با موبایل‌ها نیز عملکرد موفقی داشته و توانسته قیمت منطقی‌تری ارایه کند زیرا در این برند توجه بیشتری به کاربر نهایی دیده می‌شود.

در پایان، مراسم پرسش و پاسخی نیز برگزار شد که مسئولین این شرکت، به سوالات خبرنگان جواب دادند.

لازم به ذکر است که در غرفه متین، چهره‌های سرشناسی از هنرمندان و ورزشکاران کشور نیز حضور پیدا کرده‌اند که به عنوان مثال در روز گذشته باراد، یکی از خوانندگان در محل غرفه داده پرداز رایانه متین حاضر شد.

matin-ghorfe

4 در مورد “با متین، محصولات شما به صورت مادام العمر گارانتی می‌شوند!”

  1. با سلام
    هیچ گارانتی در کار نیست،بنده در مشهد رفتم دفتر پخش همین شرکت فروشنده فلشی به من فروخته ک اصلا با گوشی من سازگاری ندارد ولی به هیچ عنوان پاسخگو نبودند

  2. سلام .ببخشید من یک مموری 32 GB از شرکت شما خریدم بعدا اون رو گم کردم میخواستم بدونم گارانتی شاملش میشه یا حتما باید خودشو پیدا کنم چون سوخته ،فرمتشم کردم ولی بازم اخطار میداد

  3. ممنون از گزارش خوبتون اگه می شه آدرس و شماره تلفن این شرکت را به من بدهید من قبلا از کالاهای این شرکت کردم ولی ظاهرا جاشونو عوض کردن قبلا تو خیابان جمهوری بودن…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH