نخستین شبکه نسل 5 تجاری جهان در کره‌جنوبی راه‌اندازی خواهد شد

ظاهرا کره‌جنوبی با پیشی گرفتن از ایالات‌متحده آمریکا و چین قصد دارد تا عنوان نخستین کشور ارایه‌دهنده فناوری 5G در جهان را به خود اختصاص دهد. بر اساس گزارشات، روز شنبه 3 شرکت بزرگ ارایه‌دهنده خدمات مخابراتی در کره شامل SK Telecom، KT و LG Uplus نخستین نمونه تجاری خدمات مخابراتی نسل 5 در جهان را از طریق ارسال اولین سیگنال‌های 5G در کره به‌صورت هم‌زمان راه‌اندازی خواهند کرد.

به‌دنبال وقوع آتش‌سوزی در شعبه آهیئون که یکی از شعب سه‌گانه شرکت KT در سئول محسوب می‌شود، عرضه فناوری 5G تقریبا با تاخیری چشم‌گیر مواجه شد. حادثه آتش‌سوزی موجب بروز نواقص فنی اساسی در شبکه و لغو نشست‌های ارزیابی شبکه نسل 5 و رویدادهای نمایشی و تبلیغاتی طی هفته جاری شد. با این‌حال 3 شرکت مخابراتی کره‌ای اعلام کردند که به برنامه‌ریزی زمانی اولیه خود برای راه‌اندازی شبکه 5G پایبند خواهند ماند.

اشتباه نکنید! راه‌اندازی شبکه نسل 5 شامل حال اسمارت‌فون‌ها نخواهد شد؛ زیرا این گوشی‌ها در ماه مارس سال آینده روانه بازار می‌شوند. اپراتورهای موبایل با بهره‌گیری از روترهای همراه که امکان اتصال با دستگاه‌های وای‌فای را فراهم می‌کنند، قصد دارند خدمات شبکه نسل 5 را برای نخستین بار ارایه نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH