اریکسون: تعداد کاربران شبکه 5G در سال 2022 از مرز 1 میلیارد نفر فراتر خواهد رفت

شرکت سوئدی تولیدکننده تجهیزات مخابراتی موسوم به اریکسون پیش‌بینی می‌کند که تعداد کاربران طرح‌های موبایلی 5G در سال 2022 از مرز 1 میلیارد نفر فراتر خواهد رفت. این دستاورد تا حد زیادی مدیون توسعه سریع شبکه‌های موبایلی 5G در کشورهای چین و آمریکای شمالی است.

اریکسون یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان تجهیزات مخابراتی در جهان محسوب می‌شود و با شرکت چینی هواوی و برند فنلاندی نوکیا رقابتی نزدیک دارد. کمپانی سوئدی در گزارش نیم‌سالانه خود موسوم به Mobility Report اعلام کرد که تضعیف اقتصاد جهان و رویدادهای مربوط به جنگ روسیه و اوکراین، پیش‌بینی‌ها در خصوص تعداد کاربران دارای دسترسی به اتصال 5G را حدودا 100 میلیون نفر کاهش داده است.

در حالی‌که تعداد کاربران شبکه 5G طی 3 ماهه نخست سال 2022 حدودا 70 میلیون نفر افزایش یافته و تقریبا به 620 میلیون نفر رسیده است؛ اما در عین‌حال تعداد کاربران شبکه 4G نیز طی همین دوره 70 میلیون نفر افزایش یافته و به 4.9 میلیارد نفر رسیده است. اتصال 5G در سیستم‌های رانندگی خودکار یا تجهیزات مبتنی بر فناوری‌های واقعیت‌افزوده و واقعیت‌مجازی نقشی کلیدی ایفا می‌کند.

رشد تعداد کاربران شبکه 4G طی سال جاری میلادی به نقطه اوج خود می‌رسد و در ادامه سیری نزولی را در پیش می‌گیرد. این پدیده از گسترش فناوری ارتباطی نسل پنجم در جهان ناشی می‌شود. پیش از این اریکسون پیش‌بینی کرده بود که تعداد کاربران شبکه 4G در سال 2021 به نقطه اوج خود می‌رسد. با این‌حال تعداد کاربران شبکه 5G در سال 2022 از 1 میلیارد نفر تجاوز خواهد کرد. این پدیده نشان می‌دهد که روند توسعه فناوری 5G در مقایسه با تکنولوژی 4G به شکلی بسیار سریع‌تر در حال پیشرفت است. جهت درک بهتر موضوع بایستی خاطرنشان کرد که تعداد کاربران شبکه 4G حدودا 10 سال پس از راه‌اندازی آن از مرز 1 میلیارد نفر فراتر رفت.

کارشناسان معتقدند که توسعه سریع فناوری 5G تا حد زیادی مدیون استقبال گسترده اپراتورهای تلفن‌ همراه از این تکنولوژی و عرضه اسمارت‌فون‌های 5G ارزان‌قیمت‌ با قیمت‌‌گذاری پایه 120 دلاری بوده است. در عین‌حال تعداد کاربران چینی در سال 2021 حدودا 270 میلیون نفر افزایش یافت. این رقم برای منطقه آمریکای شمالی برابر با 65 میلیون نفر بود.

هم‌اکنون شبکه 5G به‌صورت تجاری در بازار هندوستان راه‌اندازی شده است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این کشور به‌زودی سهم قابل‌توجهی از روند توسعه صنعت مذکور را به خود اختصاص خواهد داد. پیش‌بینی‌های شرکت اریکسون نشان می‌دهد که تعداد کاربران شبکه 5G در هندوستان طی سال‌های 2022 و 2023 به‌ترتیب حدودا 30 میلیون و 50 میلیون نفر افزایش خواهد یافت. بعلاوه کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تعداد مشترکین شبکه 5G در سال 2027 به 4.4 میلیارد نفر خواهد رسید.

1 در مورد “اریکسون: تعداد کاربران شبکه 5G در سال 2022 از مرز 1 میلیارد نفر فراتر خواهد رفت”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH