IBM آماده خوش‌آمدگویی به بانک‌های نسل چهارم است!

به گفته هونگ وو، از شرکای کاری بخش تجارت جهانی IBM در تایوان، این شرکت آماده ورود به عصر بانک نسل چهارم است. بر این اساس بانک‌هایی ایجاد خواهند شد که سیستم یکپارچه‌ای را ارایه می‌دهند و با عرضه راه‌حل‌هایی به منظور کمک به تسهیل انجام فرایند‌های اتوماسیون بانکی، انجام خدمات بانکی موبایلی را نیز بهبود خواهند داد. پیش از این برت کینگ، ایده آغاز عصر جدید بانکداری را در کتابی به نام “بانک 4.0: بانکداری در همه‌جا، نه فقط درون بانک” توضیح داده بود.

IBM

به گفته وو، در طبقه بندی دوره تکاملی بانک در چند دهه اخیر، اینترنت کمک شایانی نمود تا بانک 1.0 به بانک 2.0 ارتقا یابد و با گسترش محبوبیت گوشی‌های هوشمند، با جهشی سریع، بانک 3.0 پا به عرصه حیات گذاشت. بسیاری از مردم نیز با استقبال از این پیشرفت، بسیاری از عملیات‌های بانکی خود را با استفاده از گوشی‌های هوشمند خود انجام می‌دهند.

وو بر این باور است که در حال حاضر بانک نسل سوم در حال حرکت به سمت بانک 4.0 است ولی نه به واسطه اختراعات جدید بلکه به دلیل بلوغ و رشد فناوری‌های جدیدی مانند هوش مصنوعی (AI)، سیستم‌های واقعیت مجازی (VR) و قابلیت تشخیص صدا که در کنار یکدیگر تیم قدرتمندی را برای انجام بهتر خدمات بانکی و حل مشکلات مدرن این حوزه تشکیل داده‌اند.

بر این اساس در بانک نسل چهار، فاکتور کلیدی زمان است. بانک‌ها باید طرز تفکر گذشته خود را تغییر دهند و با پیشرفت‌های فناوری همگام شوند. به علاوه اولین نکته‌ای که باید بر روی آن تمرکز کنند بهبود و ارایه خدمات از نگاه مشتریان است تا بتوانند فاکتور کلیدی تجربه مشتریان را به بهترین نحوه ایجاد نمایند. بنابراین مبنای ارزش‌گذاری بانک‌های آینده مبتنی بر خلق همکاری متقابل بین بانک و مشتریان تعیین می‌گردد. در نهایت نیز بانک‌ها باید با همکاری تنگاتنگ با شرکت‌های صاحب فناوری و دانش بنیان، روش‌های عملیاتی جدید را معرفی کنند.

همچنان در ادامه وو اعلام داشت که بانک‌ها بسیار شبیه شرکت‌های فناوری خواهند شد و نیاز مبرمی به همکاری با این شرکت‌ها به منظور تسریع فرایند دگرگونی و تحول تجاری دارند. در این بین شرکت IBM به عنوان یک شرکت صاحب فناوری از هم اکنون کار خود را برای تسریع و ارتقا‌های تجاری و پیشرفت فعالیت‌های بانکی آغاز نموده است.

IBM

به عنوان مثال، بانک DBS، از یک سرویس یکپارچه خدمات دهنده رباتیک (RPA) و هوش‌مصنوعی تحت نظارت IBM بهره گرفته است که به طور قابل توجهی سبب کاهش عملیات دستی و تسریع جریان خدمات‌دهی برای رفع نیاز‌های فوری مشتریان شده است. به علاوه IBM به بانک کمک کرده است تا در مبارزه با جرایم مالی با به کارگیری نظارت ماشینی اتوماتیک، بیش از 25000 نفر ساعت در سال، در کاهش بکارگیری نیروی انسانی متخصص بانک، بهره‌وری ایجاد کند.

حتی شرکت IBM با توجه به علاقه و درک اهمیت این موضوع، با سرمایه‌گذاری در پروژه بانکداری “سفر به ابر” شرکت خدمات مالی و بانکداری Westpac استرالیا و راه‌اندازی بیش از 100 سیستم نرم‌افزاری برای ایجاد پلتفرم ابری هیبریدی، آن را آماده به کار نموده و توانایی سیستم بانکی را تا 10 برابر افزایش داده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH