مقایسه عملکرد تراشه اسنپ‌دراگون 855 با سایر تراشه‌های موبایلی پرچم‌دار در بنچمارک آنتوتو

پردازنده‌های موبایلی کوالکام از جایگاه ویژه‌ای در دنیای اسمارت‌فون‌ها برخوردار هستند و هرساله ده‌ها پرچم‌دار از تراشه‌های تولیدشده توسط این کمپانی آمریکایی استفاده می‌کنند. اما با وجود آن‌که تا رونمایی رسمی از نسل بعدی تراشه‌های کوالکام با نام اسنپ‌دراگون 855 چند ساعت باقی‌مانده است؛ اما آنتوتو به برخی امتیازات اسمارت‌فون گلکسی S10 پلاس که ظاهرا از این تراشه بهره می‌گیرد، اشاره کرد. به‌دنبال انتشار گزارشی بر روی پرتال آنلاین در اوایل وقت امروز و پیش از اجرای مراسم، جزئیات نسبتا فراوانی در خصوص پردازنده جدید روشن شد. اما بگذارید به بررسی سریع امتیازات رسمی تراشه‌ها بپردازیم.

در حال حاضر کلیه تولیدکنندگان دیگری که در زمینه ساخت تراشه‌های موبایلی فعالیت می‌کنند؛ نسل بعدی پردازنده‌های خود را عرضه نموده‌اند. مدتی قبل سامسونگ تراشه اگزینوس 9820 خود را ارایه کرد و هواوی نیز از تراشه های‌سیلیکون کایرین 980 پرده برداشت. این 2 چیپست به‌عنوان رقیبی برای جدیدترین تراشه 7 نانومتری کوالکام روانه بازار می‌شوند. همان‌طور که در تصویر ملاحظه می‌کنید، نتایج به‌خودی‌خود گویا هستند. با عرضه اسنپ‌دراگون 855 این تراشه عنوان قدرتمندترین تراشه موبایلی عرضه شده را به خود اختصاص خواهد داد. دستگاه مورد تست در این بنچمارک چیزی جز گلکسی S10 پلاس نیست و این هندست موفق به ثبت رکورد 343051 امتیازی شد. این امتیاز با اطلاعات بنچمارک پیشین همین پردازنده که از معدل امتیازی بالاتر از 360000 حکایت داشت تا حدودی مطابقت دارد.

تراشه اگزینوس 9820 با لیتوگرافی 7 نانومتری و مجهز به هسته اختصاصی هوش مصنوعی، رکورد امتیازی 325067 را ثبت کرد. نهایتا تراشه کایرین 980 ساخت هواوی نیز با کسب نمره 309425 جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. بدیهی است که تراشه اسنپ‌دراگون 845 نیز با کسب پایین‌ترین امتیاز در انتهای این فهرست جای می‌گیرد.

پیش‌تر تصور می‌شد که تراشه رونمایی نشده کوالکام، اسنپ‌دراگون 8150 نام خواهد داشت. با این‌حال اکنون مشخص شده که اسنپ‌دراگون 8150 صرفا نام داخلی تراشه مذکور است. صرف‌نظر از بهره‌مندی اسنپ‌دراگون 855 از واحد پردازش عصبی (NPU) اختصاصی، این تراشه از اتصال 5G با سرعت چند گیگابیتی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH