شیائومی رسما اولین گوشی هوشمند مجهز به شبکه 5G و پردازنده اسنپ‌دراگون 855 را معرفی کرد

دقیقا دیروز بود که شرکت کوالکام از پردازنده اسنپدراگون 855 SoC با توانایی پشتیبانی از شبکه 5G رونمایی نمود. سخت‌افزاری که در بسیاری از دستگاه‌های سال 2019 به کار گرفته خواهد شد. با این حال از هم اکنون باید شیائومی را در رقابت با تمام شرکت‌های دیگر، برای عرضه اولین گوشی هوشمند مجهز به این تجهیزات تازه از راه رسیده، پیروز بدانیم!

البته این هندست یک گوشی جدید نیست بلکه نسخه 5G مدل Mi MIX 3 شیائومی است. امروز در کنفرانس شرکای چین (China Partner Conference)، شرکت شیائومی نسخه 5G این گوشی را که به پردازنده اسنپ‌دراگون 855 جدید کوالکام و مودم 5G اسنپ‌دراگون X50 مجهز شده بود، معرفی نمود. این دستگاه به همراه فناوری سوئیچ هوشمند آنتن شیائومی قادر است تا سرعت دانلودی برابر با 2 مگابایت برا ثانیه را ارایه دهد.

به علاوه شیائومی گوشی Mi MIX 3 5G خود را برای بررسی و تست بیشتر در دسترس بازدیدکنندگان حاضر در کنفرانس قرار داد که عملا نشان داد قادر به ارایه اینترنت فوق سریع در کنار سایر کاربرد‌های معمول یک گوشی هوشمند است. بنابر گفته شرکت، اینترنت 5G نیازمند الزامات، طراحی و تجهیزات بیشتری نسبت به اینترنت 4G است اما شیائومی با تکیه بر دانش فنی توسعه سیستم آنتن و تحقیقات میدانی در این رابطه توانسته است بر موانع مسیر فایق آید، بنابراین دلیلی برای نگرانی وجود نخواهد داشت.

شیائومی

اگرچه این خبر در تناقض با اطلاعیه نشست اسنپ‌دراگون تِک 2018 است که طی آن برند رقیب یعنی وان‌پلاس به عنوان اولین ارایه دهنده گوشی هوشمند با پردازنده اسنپ‌دراگون 855 و تجیهزات شبکه 5G معرفی شده بود. ولی پاسخ احتمالی در این نکته نهفته است که شیائومی را می‌توان به عنوان اولین فروشنده در کشور چین و شرکت وان‌پلاس را اولین در سطح جهان در نظر گرفت! در روز‌های آینده تلاش خواهیم کرد اطلاعات بیشتری در رابطه با این وقایع در اختیار شما همراهان قرار دهیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH