گوگل رابط کاربری بخش علاقه‌مندی‌های اندروید را بازطراحی کرد

به گزارش سایت فون‌آرنا، گوگل رابط کاربری تب علاقه‌مندی‌ها (Favorites) بر روی اپلیکیشن گوشی را بازطراحی کرده است. در گذشته رابط کاربری شامل تعدادی بلوک مربعی رنگی به همراه تصاویر یا حرف اول نام مخاطبین بود، که به بخش علاقه‌مندی‌ها افزوده شده بود. ولی اکنون این طرح با مجموعه‌ای از دایره‌ها به همراه تصاویر و حروف جایگزین شده است.

اندروید

همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید؛ حالت تیره (Dark Mode) نیز به قابلیت‌های این بخش اضافه شده است. دایره‌ها به صورت سه ردیف و هر ردیف نیز شامل سه جایگاه برای افزوده شدن علاقه‌مندهای کاربر طراحی شده است. در بخش پایین نیز لیستی از پرتماس‌ترین شماره‌های کاربر قرار می‌گیرد.

قبلا برای تماس با افراد مورد نظر موجود در علاقه‌مندی‌ها، باید بر روی باکس‌های پایینی ضربه می‌زدید تا با شخص یا شرکت مورد نظر به صورت آنی تماس گرفته شود. اما در رابط کاربری جدید بعد از ضربه زدن بر روی هر کدام از آنها به شما چند گزینه نمایش داده می‌شود. این کادر در هر بار ضربه زدن بر روی باکس‌ها به نمایش در می‌آید و شما می‌توانید نوع تماس را انتخاب نمایید. در صورت نیاز از تماس صوتی و در غیر این صورت از تماس تصویری استفاده کنید. البته شما این امکان را نیز دارید تا با انتخاب گزینه Remember this choice box (با یاد داشتن نوع تماس برای این باکس) برای دفعات بعد نیز نوع تماس را از پیش انتخاب کنید تا دیگر لازم به طی کردن این مرحله نباشید و به محض ضربه زدن روی باکس، تماس برقرار شود.

به نظر می‌رسد رابط کاربری جدید بخش علاقه‌مندی‌ها، از نوع به‌روزرسانی‌ سمت سرور است. این بدین معنا خواهد بود که شما نمی‌توانید هیچ‌کاری برای سرعت بخشیدن برای دسترسی و اجرا آن انجام دهید. پس آرامش خود را حفظ کنید و صبور باشید! به زودی این رابط کاربری جدید را بر روی گوشی اندرویدی خود مشاهده خواهید کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH