افشای مشخصات اسمارت‌فون آنر ویو 20: دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و قابلیت Link Turbo

امروز در هنگ‌کنگ از 3 پیشرفت فنی کلیدی در اسمارت‌فون آینده آنر ویوو 20 رونمایی شد. این هندست از حفره‌ای بر روی نمایشگر جهت استقرار دوربین سلفی برخوردار خواهد بود. بر اساس پیش‌بینی‌ها سال آینده این پدیده در پرچم‌دار گلکسی S10 سامسونگ نیز مشاهده خواهد شد. همچنین گوشی جدید آنر مجهز به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و مشخصه‌ای موسوم به Link Turbo است که به منظور ارتقا سرعت دانلود، سیگنال‌های وای‌فای و LTE را با یکدیگر ترکیب می‌کند.

انتظار می‌رود که هندست جانشین آنر ویو 10 در روز 22 ژانویه و به‌صورت جهانی در پاریس معرفی شود. اما آنر به وضوح مشتاق است تا هرچه سریع‌تر از هندست جدید خود به‌همراه دوربین یکپارچه با نمایشگر آن رونمایی کند.

دوربین آنر ویو 20 درون حفره‌ای بر روی نمایشگر دستگاه گنجانده شده است

در سمت چپ و بالای نمایشگر LCD آنر ویوو 20 یک حفره دایروی شکل با قطر 4.5 میلی‌متر ایجاد شده است. بدین ترتیب دوربین جلویی گوشی در این حفره قرار گرفته و از میان صفحه‌نمایش، فضای خارجی را رصد می‌کند. اگرچه این ایده نسبت به یک ناچ قطره‌ای کوچک، فضای نمایشی قابل‌استفاده چندان بیش‌تری را فراهم نخواهد کرد؛ اما در مقایسه با الگوی معمول‌تر و البته بسیار ناخوشایند ناچ، حالت ظاهری مناسب‌تری دارد. اگرچه این قسمت فاقد هرگونه سنسور اضافی بوده و تنها از دوربین سلفی میزبانی خواهد کرد.

آنر ادعا می‌کند که با استفاده از یک طراحی ویژه، ساختار نمایشگر دستگاه را حفظ نموده و در عین‌حال امکان عملکرد مناسب دوربین جلویی را فراهم کرده است. کمپانی تاکید کرده که این روزنه یک حفره سنتی نیست. اسمارت‌فون هواوی نوا 4 نیز از نمایشگر مشابهی بهره می‌گیرد. با بررسی هندز-آن نمایشگر آنر ویو 20 یقینا جزئیات بیش‌تری پیرامون آن منتشر خواهد شد.

هواوی نوا 4

آنر با دنبال کردن یک رویکرد برتری‌جویانه معمول نسبت به استفاده سایر بازیگران صنعتی از حفره‌ای با قطر 6 میلی‌متر اطمینان پیدا کرد و در نهایت مساحت حفره موجود بر روی هندست خود را 42 درصد کاهش داد. این موضوع برای آن‌دسته از افرادی که به‌دنبال آگاهی از اندازه برش‌های حفره هستند، جالب‌توجه خواهد بود.

به‌کارگیری حسگر 48 مگاپیکسلی IMX586 سونی در آنر ویو 20

آنر ویو 20 از نخستین دوربین 48 مگاپیکسلی جهان بر روی یک اسمارت‌فون رونمایی خواهد کرد (با این فرض که شیائومی ابتدا دست به چنین اقدامی نزند). سنسور IMX586 سونی یک حسگر CMOS پشته‌ای با اندازه 0.5 اینچ، رزولوشن 48 مگاپیکسل و پیکسل‌هایی با ابعاد 0.8 میکرون است. آرایه Bayer چهارگانه به منظور ترکیب داده‌های روشنایی 4 پیکسل موجود در همسایگی مناطق کم نور از فرآیندی موسوم به خوشه‌بندی پیکسل‌ها (Pixel binning) استفاده می‌کند. این قابلیت به آنر ویوو 20 امکان می‌دهد تا تصاویر 12 مگاپیکسلی روشن‌تر با سطح نویز پایین‌تر را ایجاد نماید.

واحد پردازش عصبی (NPU) دوگانه در تراشه کایرین 980 و پردازنده سیگنال‌های تصویری (ISP) دوگانه به معنای پیشرفت فرآیند پردازش تصویر در آنر ویوو 20 خواهند بود. به عقیده آنر، قدرت پردازش تصویر اسمارت‌فون ویوو 20 احتمالا رشد 134 درصدی را در مقایسه با آنر ویو 10 تجربه کرده و توان پردازشی دوربین نیز 46 درصد بهبود یافته است. بعلاوه آنر در گوشی ویوو 20 از قابلیت HDR هوشمند 48 مگاپیکسلی بهره خواهد برد. در ادامه چندین عکس به ثبت رسیده توسط حسگر IMX586 نمایش داده شده است.

مشخصه Link Turbo در آنر ویو 20

پیش‌تر اشاره شد که مشخصه Link Turbo به منظور دستیابی به سرعت دانلود هرچه بالاتر، سیگنال‌های وای‌فای و LTE را با یکدیگر ترکیب می‌کند. این قابلیت اساسا همان چیزی است که پیش‌تر سامسونگ با مشخصه Download Booster بر روی گلکسی S5 ارایه نمود. Link Turbo به منظور تحلیل شرایط شبکه و تشخیص بهترین راه برای ارایه نتیجه بهینه از هوش مصنوعی و داده‌های کلان بهره می‌گیرد. تغییر وضعیت از یک سیگنال به سیگنالی دیگر در قالب یک عملیات یکپارچه اجرا می‌شود و به همین دلیل گیمرها در جریان بازی با کوچک‌ترین مشکلی مواجه نخواهند شد.

همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها هواوی نوا 4 که مجهز به حفره دوربین بر روی نمایشگر خود است نیز در آینده‌ای نه‌چندان دور عرضه می‌شود. با توجه به این‌که در ماه‌های آغازین سال 2019 برندهای هواوی، آنر و سامسونگ دستگاه‌های مجهز به دوربین یکپارچه با نمایشگر را معرفی می‌کنند؛ لذا ظاهرا نمایشگرهای ناچ‌دار فعلی که هم‌اکنون یا طی سالیان گذشته برای بسیاری از کاربران مشکل‌ساز بوده‌اند به پایان راه خود نزدیک می‌شوند. با توجه به آن‌که تعدادی از اسکنرهای اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر کمپانی گودیکس بدون نیاز به ناچ از دوربین مستقر در حفره صفحه‌نمایش دستگاه استفاده می‌کنند؛ لذا دوربین‌های جلویی نیز با گذر زمان می‌توانند همین رویکرد را دنبال نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH