ذن‌فون مکس پرو M2 و ذن‌فون مکس M2 با باتری‌های حجیم رسما معرفی شدند

به‌عنوان یک واقعیت شناخته شده اکثر اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار مدرن با مشکل شارژدهی متوسط باتری دستگاه دست‌ به ‌گریبان هستند. اگرچه عرضه فزآینده پردازنده‌هایی با بهره‌وری انرژی بالا تا حدودی به حل این مشکل کمک کرده است؛ اما در صورت به‌کارگیری باتری‌های کوچک این تلاش‌ها عمدتا بی‌نتیجه خواهند بود.

خبر خوش این‌که آن‌دسته از افرادی که به‌دنبال تهیه قدرتمندترین هندست‌های جهان نیستند می‌توانند یکی از گوشی‌های میان‌رده خانواده ذن‌فون مکس ایسوس را با قیمتی مناسب و باتری غول‌پیکر خریداری نمایند.

امروز در هندوستان از هندست ارتقایافته ذن‌فون مکس پرو M2 و ذن‌فون مکس M2 رسما رونمایی شد. بر اساس برنامه‌ریزی زمانی قرار است فروش این گوشی‌ها طی هفته آینده و پیش از عرضه احتمالی نسخه مخصوص ایالات‌متحده آغاز شود. نسخه آمریکایی هندست‌های مذکور پس از برگزاری دومین رویداد معارفه در نمایشگاه CES 2019 طی ماه ژانویه عرضه خواهد شد. حداقل با توجه به عرضه اسمارت‌فون‌های ذن‌فون مکس پلاس M1 و ذن‌فون مکس M1 در ایالات‌متحده انتظار می‌رود که 2 هندست جدید نیز در بازارهای این کشور ارایه شوند.

قیمت‌گذاری ذن‌فون مکس پرو M2 در هندوستان از مبلغی معادل 180 دلار آغاز می‌شود و این هندست با ساختار شیشه‌ای براق در پشت، باتری واقعا غول‌پیکر 5000 میلی‌آمپرساعتی و کوچک‌ترین ناچ کاملا کارآمد در این بازه قیمتی ارایه خواهد شد. در پدیده‌ای جالب، گوشی علی‌رغم بهره‌مندی از نمایشگر فول اچ‌دی پلاس نسبتا بزرگ با ابعاد 6.26 اینچ و حاشیه تحتانی قابل‌توجه تنها 175 گرم وزن دارد.

به‌کارگیری تراشه اسنپ‌دراگون 660 در ذن‌فون مکس پرو M2 به نوبه‌خود موضوع پیش پا افتاده‌ای نیست؛ خصوصا این‌که هندست مذکور در بازه قیمتی پایین‌تر از 200 دلار جای می‌گیرد. با این‌حال بدیهی است که کاربران برای دستیابی به ظرفیت‌های بالاتر رم و حافظه بایستی هزینه اضافی بپردازند. پیکره‌بندی نسخه پایه این هندست تنها 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌داخلی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با این‌حال این گوشی میان‌رده فوق‌العاده مقرون‌به‌صرفه در زمینه عکاسی نیز عملکرد درخشانی دارد. دوربین پشتی دوگانه با قابلیت هوش مصنوعی شامل یک حسگر اصلی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و همچنین یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 است.

با توجه به برچسب قیمتی فوق‌العاده پایین 140 دلاری برای نسخه پایه ذن‌فون مکس M2 بدیهی است که این هندست ناچارا بایستی ملاحظات بیش‌تری را مدنظر قرار دهد. لذا اسمارت‌فون مذکور به‌همراه بدنه فلزی با جذابیت کم‌تر، باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی و پردازنده اسنپ‌دراگون 632 روانه بازار می‌شود.

اندازه ناچ نیز اندکی بزرگ‌تر بوده و نمایشگر 6.26 اینچی دستگاه از رزولوشن اچدی پلاس برخوردار است. همچنین دوربین پشتی دوگانه و دوربین سلفی منفرد نیز امکانات محدودتری دارند. اما هندست مذکور همچنان در این بازه قیمتی به‌عنوان یک محصول مجهز به ویژگی‌های قابل‌توجه محسوب می‌شود. ذن‌فون مکس M2 همانند ذن‌فون مکس پرو M2 از 2 روش احرازهویت برتر در جهان شامل تشخیص فوق‌العاده سریع اثرانگشت و فیس آنلاک پرسرعت برخوردار است.

هر 2 گوشی با یک نوبت شارژ، امکان استفاده بی‌وقفه از دستگاه برای مدت زمان حدودا 2 روز را به کاربران وعده می‌دهند. بعلاوه از نظر نرم‌افزاری این اسمارت‌فون‌ها با نسخه خام اندروید 8.1 اوریو ارایه می‌شوند. همچنین ماه آینده به‌روزرسانی اندروید 9 پای برای ذن‌فون مکس پرو M2 رسما منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH