سامسونگ گلکسی F با دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی و 8 گیگابایت رم در راه است

یک شرکت تحقیقاتی با نام CGS-CIMB Group در خارج از کشور کره، نتایج یک مطالعه بر روی آینده گوشی‌های تاشو را منتشر کرد. داده‌های این گزارش که از سوی وب‌سایت Lets Go Digital گردآوری و ترجمه شده است، پیش‌بینی می‌کند که گوشی تاشو، بازار راکد اسمارت‌فون‌ها که نیازمند ادامه روند روبه‌رشد است را تقویت خواهد کرد. CIMB انتظار دارد که سال آینده 4 میلیون هندست تاشو در سراسر جهان فروخته شود. این رقم تا سال 2022 بایستی به 39 میلیون دستگاه افزایش یابد. چنین رشدی سهم گوشی‌های تاشو از بازار اسمارت‌فون‌ها را از 1.3 درصد در سال 2019 به 9.2 درصد در سال 2022 ارتقا خواهد داد.

CIMB پیش‌بینی می‌کند که سامسونگ گلکسی F احتمالا نخستین گوشی تاشوی ارایه شده از سوی یک تولیدکننده بزرگ اسمارت‌فون بوده و با قیمت 1800 دلار به‌صورت خرده‌‌فروشی عرضه خواهد شد. با توجه به این قیمت‌گذاری، حاشیه سود ناخالص سامسونگ معادل 65 درصد خواهد بود. به گفته موسسه CGS-CIMB این رقم مشابه سود ناخالص دریافتی اپل از آی‌فون XS مکس بوده و در مقایسه با حاشیه سوددهی ناخالص گلکسی S9 پلاس حدودا 10 درصد کم‌تر خواهد بود. گزارش پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2022 قیمت خرده‌فروشی یک گوشی تاشوی معمولی به 1300 دلار برسد.

همچنین تحلیل‌گران اعلام می‌کنند که گلکسی F از 2 عدد باتری بهره خواهد برد که هریک از آن‌ها در قسمتی از گوشی گنجانده خواهند شد. ترکیب این 2 باتری در کنار یکدیگر، ظرفیتی معادل 5000 تا 6000 میلی‌آمپرساعت را ارایه می‌دهد. بخش پشتی گوشی از پیکره‌بندی دوربین دوگانه (شامل 2 حسگر 12 مگاپیکسلی) میزبانی خواهد کرد و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نیز در جلوی دستگاه مستقر می‌شود. براساس گزارش، صحت این اطلاعات به درخواست CGS-CIMB و از سوی تامین‌کنندگان موردتایید قرار گرفته است. همچنین گزارش می‌افزاید که گلکسی F احتمالا در کلیه مناطق به جز ایالات‌متحده از تراشه اگزینوس 9820 بهره خواهد برد و بازارهای سایر مناطق نیز نسخه مجهز به پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 8150 را دریافت خواهند کرد. انتظار می‌رود این دستگاه با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی در دسترس مشتریان قرار گیرد؛ اگرچه عرضه سایر مدل‌ها نیز دور از ذهن نخواهد بود.

جدول زمانی مربوط به پیش‌بینی عرضه گوشی تاشو از سوی تولیدکنندگان بزرگ

در ابتدای امر گوشی‌های تاشو احتمالا با استفاده از 3 صفحه‌نمایش مجزا، نمایشگر 7 اینچی را در اختیار کاربران قرار خواهند داد و ابعاد این نمایشگر در صورت باز شدن می‌تواند تا 12 اینچ افزایش یابد. تحلیل‌گران معتقدند که تا سال 2020 سامسونگ بایستی به تولیدکننده برتر نمایشگرهای تاشو تبدیل شده و ال‌جی دیسپلی را پشت سر بگذارد. سامسونگ طی سال جاری 1 میلیون نمایشگر اولد انعطاف‌پذیر را تولید خواهد کرد؛ در حالی‌که CGS-CIMB معتقد است که ال‌جی دیسپلی تا سال 2020 به چنین سطحی از تولید دست نخواهد یافت.

گزارش با ارایه چندین نمودار نشان می‌دهد که مدل‌های تاشوی آی‌فون اپل در سال مالی 2020 معرفی خواهند شد و تا پایان سال 2022 بخش کوچکی از میزان فروش و مجموع درآمدهای کمپانی از فروش آی‌فون را به خود اختصاص خواهند داد. جدول زمانی ارایه شده از سوی تحلیل‌گران نشان می‌دهد که کمپانی‌های سامسونگ، هواوی و ال‌جی احتمالا طی 6 ماهه نخست سال 2019 از یک گوشی تاشو رونمایی می‌کنند. به گفته تحلیل‌گران این رویه با عرضه هندست‌های تاشوی اوپو، شیائومی، ویوو و موتورولا طی 6 ماهه دوم سال آینده دنبال خواهد شد. در 6 ماهه نخست سال 2020 بایستی شاهد عرضه دستگاه تاشوی مایکروسافت باشیم و به‌دنبال آن اپل نیز در 6 ماهه دوم همان سال از هندست تاشوی خود رونمایی خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH