هوش مصنوعی به کمک تصویربرداری پزشکی می‌آید

شرکت سامسونگ در مقام پیشتاز فناوری‌های تصویربرداری پزشکی، جدیدترین محصولات خود در حوزه اولتراسوند، رادیوگرافی دیجیتال، توموگرافی کامپیوتری (CT)، تصویربرداری MRI و نوآوری‌های نرم‌افزاری را در کنگره رادیولوژی آمریکای شمالی (RSNA) 2018 معرفی کرد. این کنگره هر ساله در شهر شیکاگو آمریکا برگزار می‌شود.

دانگ سو جون، مدیر تجهیزات پزشکی سامسونگ می‌گوید «خیلی خوشحالیم که فناوری‌های هوش مصنوعی سامسونگ با موفقیت در دستگاه‌های تشخیصی موجود گنجانده شده و بازار نیز از آنها استقبال کرده است. ما به عنوان یکی از تامین کنندگان راهکارهای تصویربرداری تشخیصی، همچنان به همکاری با بیمارستان‌ها و متخصصان حوزه درمان در راستای تقویت فناوری‌های خودمان ادامه خواهیم داد. ما به دنبال این هستیم که با ترکیب رادیولوژی و هوش مصنوعی بتوانیم خلاهای موجود در حوزه مدیریت درمان را پر کنیم».

سامسونگ در این نمایشگاه چند نوع نرم‌افزار تصویربرداری تشخیصی مجهز به هوش مصنوعی را رونمایی کرد:

  • سیستم اولتراسوند – فناوری S-DetectTM برای breast ، یک نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که با استفاده از تصاویر اولتراسوند، ضایعه (سینه) را تحلیل می‌کند. این فناوری اکنون در سیستم‌های اولتراسوند شرکت سامسونگ در حوزه رادیولوژی گنجانده شده است. این فناوری می‌تواند به استانداردسازی گزارش‌ها و طبقه‌بندی ضایعه یا توده‌های مشکوک سینه بر اساس BIRADS® ATLAS کمک کند.

تحقیقات توماسو بارتولوتا، استاد رادیولوژی در دانشگاه پالرمو ایتالیا، نشان داد فناوری S-DetectTM برای سینه می‌تواند تا حد زیادی به بهبود تشخیص کلی ضایعه‌ها‌ی سینه و طبقه‌بندی آنها کمک کند. با استفاده از این فناوری، دقت تشخیص رادیولوژیست‌های جوان، بین 0.83 تا 0.87 (AUC مساحت زیرنمودار) بهبود پیدا کرد. این فناوری می‌تواند ابزار کمکی  مناسبی برای تشخیص‌های مربوط به سینه در میان پزشکان تصویربرداری باشد.

شرکت سامسونگ امسال در غرفه خود در این کنگره جهانی یک بخش مجزا به نام «بخش هوش مصنوعی» ایجاد کرد که به بازدیدکنندگان امکان می‌دهد تجربه ساده‌تری از محصولات هوش مصنوعی سامسونگ داشته باشند. سامسونگ همچنین یک سمپوزیوم برگزار می‌کند تا نشان دهد فناوری‌های پردازشی این شرکت چطور می‌تواند دقت تشخیص و ایمنی بیماران در برابر تشعشعات را بالاتر ببرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH