سامسونگ فرایند تولید گلکسی S10 را یک ماه زودتر از موعد مقرر آغاز کرده است

بعید است که علاقه‌مند به دنیای موبایل باشید و برای معرفی خانواده گلکسی S10 سامسونگ هیجان‌زده نباشید. دیوایسی خاص و جذاب که انتظار داریم تا دو ماه دیگر از آن رونمایی شود. یکی از دلایلی که عزم سامسونگ را برای موفقیت بیش‌تر کهکشانی‌ها جزم می‌کند، فروش پایین و تا حدودی عدم موفقیت گوشی‌های سری گلکسی S9 بوده است. برای همین کره‌ای‌ها قصد دارند پرچمدار جدید خود را به گونه‌ای تولید و عرضه کنند که هم نماینده شایسته دهمین نسل این سری باشد، هم این‌که ناکامی سال گذشته را جبران کند. در جدیدترین خبر مربوط به گلکسی S10 گزارش شده که سامسونگ تولید این هندست را آغاز کرده است. برای اطلاع از جزئیات بیش‌تر این خبر همراه آی‌تی‌رسان باشید.

تصویری منتسب به گوشی سامسونگ گلکسی S10 پلاس

انتشار اخبار و شایعات مختلف درباره این خانواده تازگی ندارد. تا به امروز چیزهای زیادی درباره مشخصات سخت‌افزاری و زمان عرضه این محصول شنیده‌ایم و حتی می‌دانیم که سامسونگ در حال تست کردن نمونه‌های اولیه گلکسی S10 بوده است. در جدیدترین مورد هم خبری منتشر کردیم مبنی بر این‌که دو گوشی گلکسی S10 پلاس و گلکسی S10 لایت در یک بنچمارک ظاهر شدند. اما آخرین خبر، مربوط به گزارشی است که در آن ادعا شده کمپانی سامسونگ کار تولید گوشی‌های سری گلکسی S10 را آغاز کرده است. این اطلاعات از توییت یک حساب کاربری در توییتر به دست آمده که مربوط به یک وب‌سایت آلمانی به نام Allaboutsamsung است. بد نیست بدانید این وب‌سایت بسیار معتبر بوده و تا به امروز پیش‌بینی‌ها و گزارشات دقیقی را منتشر کرده است.

این حساب کاربری که با شناسه SamsungMobile.News شناخته می‌شود، بر اساس گزارشات برخی منابع موثق ادعا کرده که سامسونگ فرایند تولید گوشی گلکسی S10 را آغاز کرده است. اگر این خبر درست باشد، نتیجه می‌گیریم که کره‌ای‌ها تجهیزات خود را آماده کرده و خود را مهیای تولید انبوه کهکشانی جدید کرده‌اند. اگر به خاطر داشته باشد، کمپانی سامسونگ فرایند تولید انبوه گوشی گلکسی S9 را ماه ژانویه سال 2018 آغاز کرده بود. بنابراین اگر این گزارش را بپذیریم، باید گفت که پروسه تولید گلکسی S10 یک ماه زودتر از نسل پیشین آن آغاز شده است.

اگر چه این گزارش با زمان‌بندی‌های معمول سامسونگ هم‌خوانی ندارد، اما دلایلی وجود دارد که می‌تواند توجیه‌کننده این عمل باشد. حقیقت این است که تولید و اسمبل کردن گوشی گلکسی S10 دشوارتر از نسل قبلی آن است. مواردی هم‌چون بهره‌مندی گوشی گلکسی S10 از سنسور ToF (مخفف عبارت time of flight به معنای زمان پرواز که در واقع سنسوری برای تشخیص چهره و اشیا است)، حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر و فرم‌فکتور جدیدی که سامسونگ برای آن اعمال کرده، موجب تاخیر در فرایند ساخت این هندست می‌شود. لذا سامسونگ برای جلوگیری از هرگونه تاخیر در عرضه این محصول، ممکن است تصمیم به آغاز تولید گلکسی S10 گرفته باشد. با این حال تا زمانی که حداقل یک منبع معتبر دیگر این موضوع را تایید نکند، نباید آن را کاملا پذیرفت.

مطابق با آخرین گزارش‌ها، کمپانی سامسونگ گوشی‌های جدید سری گلکسی S10 را روز بیستم فوریه سال 2019 (چهارشنبه 1 اسفند) و قبل از آغاز به کار کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلون اسپانیا معرفی خواهد کرد. هر چند که این اتفاق در سال‌های قبل معمولا یکی دو روز قبل از شروع نمایشگاه MWC و در روزهای یک‌شنبه رخ می‌داد. یکی از چیزهایی که درباره گلکسی S10 مطمئن هستیم، برخورداری آن از پنل نمایشگر جدیدی است که در گوشه بالایی آن حفره‌ای برای تعبیه دوربین سلفی وجود دارد. هم‌چنین گزارش شده که سامسونگ قصد دارد چند ماه بعد نسخه‌ای ویژه از این دستگاه را با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G معرفی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH