فیس‌بوک در حال توسعه یک ارز دیجیتالی اختصاصی برای مبادلات مالی با واتساپ است!

از  ابتدای سال 2018 اخباری به گوش می‌رسد که فیس‌بوک تبلیغات ارز‌های دیجیتالی و معاملات کوین‌های مختلف را در پهنه پلتفرم خود ممنوع خواهد کرد و علت آن را شیوه‌های فریبکارانه در رابطه با معرفی و دروغ‌پردازی واقعیت پشت پرده این تبلیغات اعلام کرده است. با این حال بر اساس گزارش جدید بلومبرگ ظاهرا این اقدامات به معنی مخالفت کامل فیس‌بوک با ایده استفاده و معامله بر اساس ارز‌های دیجیتالی نیست!

فیس‌بوک

بر طبق این گزارش، غول اجتماعی دنیا در حال کار بر روی ایجاد و توسعه یک ارز دیجیتالی اختصاصی برای خود مبتنی بر Stablecoin است. کاربران می‌توانند از این ارز دیجیتالی برای مبادلات مالی با کمک پیام‌رسان واتساپ که متعلق به خود فیس‌بوک است، استفاده نمایند. با این حال بر خلاف دیگر ارز‌های ناپایدار (Unstable)، ارز Stablecoin در مقابل نوسانات بازار دارای پایداری بیشتری است و کمتر تحت تاثیر تلاطم قیمتی قرار خواهد گرفت. برای مثال این ارز وابستگی زیادی به ارزش دلار خواهد داشت.

طبق برنامه‌ریزی شرکت، اولین منطقه‌ای که قرار است این ارز به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار بگیرد، شبه قاره یک میلیارد نفری هند در جنوب آسیا است. جایی که به گفته شرکت به زودی بدل به یک بازار تبادلات مالی بر پایه ارز‌های دیجیتالی خواهد شد. بر اساس آمار‌های رسمی موجود به نظر می‌رسد این طرح منطقی است. بانک جهانی گزارش کرده است که در سال گذشته این بازار در مجموع تراکنش 69 میلیارد دلاری را تجربه کرده است. بنابراین، فیس‌بوک می‌تواند با ایجاد سیستم پرداخت‌های Peer-to-Peer از طریق واتساپ در کشور‌های آسیایی این ایده را به واقعیت بدل سازد.

شاید این خبر بعد از تایید شایعات ایجاد تیمی به سرپرستی دیوید مارکوس، مدیرعامل سابق پی‌پال، با هدف توسعه روش‌های استفاده گسترده از فناوری بلاک‌چین توسط این شبکه اجتماعی، در ماه مه خیلی هم شگفت‌انگیر نباشد. با این حال ممکن است مدتی زمان ببرد تا فیس‌بوک این سرویس را در دسترس قرار دهد، زیرا طبق اطلاعات منتشر شده در حال کار بر روی نوعی ساختار خاص به منظور حفظ ارزش Stablecoin هستند.

البته چالش دیگری که پیش روی آنها قرار دارد دستور اخیر بانک مرکزی کشور هند در رابطه با ممنوعیت استفاده از هرگونه ارز دیجیتالی در شرکت‌های مالی و تجاری این کشور است. باید دید آنها با این قانون چه خواهند کرد؟رشوه یا دور زدن قانون، کدامیک در دستور کار فیس‌بوک قرار خواهد گرفت؟ نظر شما در این رابطه چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH