عکس 195 گیگاپیکسلی شهر شانگهای و جزییات شگفت‌انگیز آن!

هنوز هم دیدن تصاویر چند گیگاپیکسلی به ندرت پیش می‌آید اما به نظر می‌رسد کم‌کم زمان ورود به عصر گیگاپیکسل هستیم! یک چنین تصاویری قادرند منطقه بسیار گسترده‌ای را از فاصله‌ای خارق‌العاده تحت پوشش قرار دهند و جزییاتی را در بر بگیرند که با زوم بر روی تصویر از دیدنشان شگفت‌زده شویم!

گیگاپیکسلی

اکنون یک استودیوی چینی به نام China’s Jingkun Technology a.k.a Bigpixel توانسته است عکسی بی‌نظیر از شهر شانگهای تهیه کند که از 195 میلیارد پیکسل تشکیل شده است و جزییات مبهوت کننده‌ای را به تصویر کشیده است. این تصویر از بالای برج مروارید شرقی (Oriental Pearl Tower) واقع در مرکز شهر شانگهای گرفته شده است و تیم  عکاسی برای پردازش داده‌های این تصویر بیش از دو ماه زمان صرف کرده‌اند. طبیعتا تصاویری با چنین مقیاس عظیم و حیرت‌انگیزی نیز مشکلات خاص خود را دارد.

برای مثال ممکن است شما یک فرد یا شی مشخص را در یک تصویر ترکیبی یا در طی دو مرحله عکس‌برداری به صورت تکراری مشاهده کنید که با استفاده از نرم‌افزار‌های خاص این تصاویر تا حد ممکن اصلاح می‌شوند. در هر صورت باز هم ممکن است چنین مواردی دیده شود که در این مقیاس قابل چشم‌پوشی است. اما واقعا این جزییات تا چه حد شگفت‌انگیز است؟! باید بدانید وقتی بر روی این تصویر زوم می‌کنید به راحتی قادر به خواندن شماره پلاک خودرو‌ها هستید!

گیگاپیکسلی

متاسفانه فعلا این شرکت توضیحی در مورد دوربین و لنز مورد استفاده برای گرفتن این عکس 195 گیگاپیکسلی نداده است ولی به احتمال زیاد از دوربین و تجهیزات ویژه‌ای استفاده شده است. این تصویر به حدی بزرگ و حجیم است که نمی‌توان آن را در این مطلب به نمایش گذاشت ولی با استفاده از ابزار آنلاینی که شرکت در اختیار شما قرار داده است از این لینک می‌توانید به عظمت آن بیشتر واقف شوید. این ابزار به شما امکان زوم بر روی آن را می‌دهد و می‌توانید خودتان از نزدیک شاهد بزرگ‌نمایی منحصر به فرد آن باشید!

2 در مورد “عکس 195 گیگاپیکسلی شهر شانگهای و جزییات شگفت‌انگیز آن!”

  1. اتفاقا من با چند نکته از نظرهای ایشان موافقم شاید در بخس خرید تجهیزات کامپیوتر دی جی کالا خوب باشد اما یک نمونه که من خودم باهاش برخورد کردم درمورد خرید گوشی ساده بلو تانک ۴ بود که حتی سفارش هم دادم به دی جی کالا آنهم باقیمت ۲۹۵ هزارتومان اما وقتی به سایت گارانتی گوشی ه انفورماتیک گستر مراجعه کردم دیدم همون کالا را که ضمانتش با اون شرکت بود مبلغ۲۲۰ هزارتومان میفروخت پس لغو سفارش دادم و از خود شرکت که ضمانت گوشی رو داشت خریداری کردم دی جی کالا شاید قبلا خوب بود اما با ازدیاد فروش کمیت و سودجویی رو فدای کیفیت و مشتری مداری کرده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH