شیائومی مرورگری سبک و کم‌حجم به نام Mint را در پلی‌استور گوگل قرار داد

شیائومی اقدام به انتشار مرورگری به نام نعناع (Mint) در پلی‌استور گوگل نمود. نسخه سبکی از یک مرورگر که برای MIUI ساخته شده است. البته شما می‌توانید این مرورگر را بر روی تمامی انواع گوشی‌های اندرویدی که دارای اندروید نسخه 4.4 و بالاتر هستند، نصب و اجرا نمایید. مرورگر Mint، بسیار کم حجم و سبک بوده و به صورتی طراحی شده است تا از حداقل میزان منابع سخت‌افزاری استفاده کند. به طوری که حجم فایل دانلود و نصب و میزان مصرف حافظه و دیتا آن در مقایسه با دیگر مرورگر‌های مشابه، پایین‌تر است.

مرورگر Mint

با توجه به ماهیت سبک آن طبیعتا نباید انتظار داشت همه چیز در آن وجود داشته باشد ولی اینطور هم نیست که بسیار ابتدایی و ساده باشد. این مرورگر مجهز به یک قابلیت برای صرفه‌جویی در مصرف دیتا است. با کمک این ویژگی، حجم تصاویر سطح وب کمی فشرده‌تر شده و میزان استفاده از دیتای اینترنت را کاهش می‌دهد. البته این مرورگر دارای هیچ افزونه‌ای برای بلاک کردن تبلیغات (Ad-blocker) نیست. قابلیتی محبوب که امروزه در میان اکثر مرورگر‌های رایج به یک ترند بدل شده است.

انتخاب‌های پیش رو برای استفاده از موتور جستجوی پیش‌فرض هم به یاهو، بینگ (خودش با این موتور جستجو کار می‌کند) و گوگل محدود شده است. بنابراین اگر مایلید از دیگر گزینه‌ها مثلا DuckDuckGo استفاده کنید باید پیش‌فرض صفحه استارت مرورگر را تغییر دهید. همچنین مرورگر Mint دارای یک حالت شبانه (Night Mode) است که مشابه با مرورگر پیش‌فرض MIUI طراحی شده که با تاریک کردن نمایش صفحات وب، خواندن آن را در محیط تاریک برای چشمان کاربر ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌نماید. این ویژگی معمولا به خوبی کار می‌کند ولی با برخی از وب‌سایت‌ها ممکن است دچار مشکل گردد!

با این حال باید به این نیز اشاره کنیم حتی زمانی که حالت شب فعال است و به درستی هم کار می‌کند، باز هم در ابتدا وبسایت در رنگ و نمایش اصلی خود بارگذاری خواهد شد و تنها موقعی که کار بارگذاری صفحه به پایان رسید، حالت تیره به خود خواهد گرفت. این بدین معنا است اگر شما دایما در حال حرکت در صفحه و بارگذاری عناصر موجود در آن هستید، صفحه را به حالت روشن و سفید مشاهده می‌کنید.

از دیگر فاکتور‌های جذاب این مرورگر، عاری بودن از هرگونه تبلیغ، آگهی مزاحم، اطلاعیه، محتوای ناراحت‌کننده و صفحه استارتی با ده‌ها سایت تبلیغاتی بوکمارک شده است (البته فعلا)، مسئله‌ای که این روزها مانند طاعون به جان مرورگر MIUI افتاده است! این اپلیکیشن هم اکنون به صورت رایگان در پلی‌استور گوگل در دسترس است و شما می‌توانید آن را از این لینک دانلود نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH