خانه شما در محدوده قرمز تهران است یا آبی؟

اجاره یا خرید آپارتمان در تهران، با توجه به شرایط امروز بازار و سبک زندگی مردم به یک مهارت تبدیل شده به طوری که دیگر نمی‌توان با روش‌های قدیمی به راحتی در این شهر شلوغ خانه دلخواه خود را پیدا کرد بلکه نیاز به مهارت‌های کلیدی دیگری نیز هست.

با توجه به پایتخت بودن تهران، وسعت زیاد این شهر ، تنوع محلات و قیمت‌ها و ده‌ها عامل دیگر، جستجو برای خانه دلخواه بسیار مشکل شده است. از طرفی، با توجه به ترافیک همیشگی در این شهر و تطابق نداشتن ساعت کاری افراد جویای ملک با ساعت کاری آژانس‌های املاک، مراجعه حضوری به ملک به امری زمان‌بر و طاقت‌فرسا تبدیل شده است.

بنابراین، طی سال‌های اخیر پلتفرم‌ها و وبسایت‌های متعددی برای فایلینگ و جست‌وجوی ملک راه‌اندازی شده‌اند تا به نوعی کار افراد جویای ملک و مشاوران املاک را راحت‌تر کنند. در این بین، بسیاری از سامانه‌های هوشمند ملک تنها فایل‌های آژانس‌های املاک را از روی کاغذ به روی صفحات مجازی برده‌اند تا به نوعی فرد جویای ملک یک مرحله به انتخاب خود نزدیک شود.

اما با وجود ظهور وبسایت‌ها و پلتفرم‌های آنلاین املاک، همچنان نیاز به یک سامانه جامع و هوشمند که علاوه‌بر ارائه امکانات فایلینگ برای مشاورین املاک و جست‌وجوی برای افراد جویای ملک، امکان ارائه اطلاعات و امکانات مفیدتر و به روزتری داشته باشند، احساس می‌شد.

سامانه هوشمند املاک «کیلید» با توجه به همین نیاز فعالیت خود را آغاز کرد و توانست با تلفیق هوش مصنوعی و ابزارهای جست‌وجو، کلان داده و علم تحلیل داده‌ها، علاوه بر ایجاد بستر آنلاین جهت جست‌وجوی ملک، اطلاعات دقیق و مفیدی را جهت مهمترین تصمیم خانوارها و سرمایه‌گذاران بخش مسکن ارائه کند.

خانه شما در محدوده قرمز است یا آبی؟

برای همه افرادی که قصد خانه‌دار شدن یا اجاره آپارتمان در تهران را دارند، اطلاع از سطح قیمتی مناطق، متناسب با بودجه و سطح درآمدی آنها، اولویت اصلی محسوب می‌شود. برای اینکه متوجه شویم کدام منطقه و محله با بودجه ما همخوانی دارد تنها دو راه داریم: نخست اینکه از طریق اطلاعات موجود در صفحات نیازمندی‌ها و وبسایت‌ها این قیمت را درآوریم یا آنکه شخصا به تمام محلات سر بزنیم و قیمت آن منطقه را از آژانس‌های املاک بپرسیم که طبیعتا این کار هم زمان‌بر است و هم تقریبا غیر ممکن.

سامانه «کیلید» برای نخستین بار در کشور توانسته نقشه حرارتی قیمت ملک در تهران را در اختیار افراد  جویای ملک قرار دهد. افراد با مراجعه به قسمت «جست‌وجو روی نقشه» در سامانه kilid.com می‌توانند با استفاده از نقشه حرارتی، در یک نگاه مناطق گران قیمت و ارزان‌قیمت تهران را مشاهده کرده و جست‌وجوی خود را فقط به همان محلات محدود کنند.

در این نقشه حرارتی که قیمت معاملات در مناطق مختلف تهران را نشان می‌دهد، قسمت‌های قرمز رنگ نشان دهنده مناطقی است که معاملات گران قیمت در آنجا انجام شده و هرچه رنگ‌ها به سمت سردی گرایش می‌کند، نشان دهنده مناطقی است که ارزش معاملات در آنجا پایین‌تر است. بدین ترتیب نیازی نیست برای پیدا کردن محلات و مناطقی که متناسب با بودجه شما هستند از این سوی شهر به آن سو بروید و وقت خود را در ترافیک سرسام آور تهران تلف کنید.

اکنون با مشاهده مناطق ارزان قیمت و گران قیمت تهران می‌توانید روی همان محدوده با کمک ابزار ترسیم روی نقشه، محدوده دلخواه را مشخص کرده و در همان محدوده به دنبال خانه بگردید؛ سپس با مشاهده فایل‌های اجاره یا خرید آپارتمان در تهران، ملک مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از مشاهده مشخصات و جزئیات بیشتر آن، با آژانس املاک مربوطه قرار بازدید نهایی را بگذارید.

نخستین سامانه هوشمند ارزیابی قیمت ملک

سامانه «کیلید»، علاوه بر امکاناتی که به آن اشاره شد، برای نخستین بار در کشور توانسته سرویس هوشمند ارزیابی قیمت ملک را به کاربران ارائه کند.

در شهری مثل تهران که قیمتها در دو محله همجوار و حتی بین دو خیابان کنار هم زمین تا آسمان فرق می‌کند،  اطلاع از قیمت دقیق و درست برای خرید یا رهن و اجاره آپارتمان بسیار سخت است زیرا نبود ساز و کار مشخص در قیمت‌گذاری املاک، باعث شده تا هر فردی هر قیمتی که مد نظر دارد روی ملک خود بگذارد بنابراین قیمت‌ها از یک معیار درست و منطقی تبعیت نمی‌کند و سبب ایجاد حباب قیمتی می شود. در چنین مواردی مشاورین املاک به عنوان متخصص این حوزه وارد کار شده و قیمت خرید و اجاره آپارتمان را براساس معیارهایی مثل تورم، قیمت املاک مشابه و رشد منطقه تعییین می‌کنند. اگرچه قیمتی که مشاورین املاک خبره روی املاک می‌گذارند تا حد زیادی قابل قبول است، اما باز هم این قیمت‌گذاری مبنای علمی درستی نداشته و می‌تواند به خاطر شرایط بازار و پیش‌‌بینی غلط، دچار خطا و اشکال باشد. در چنین مواردی، وجود یک سامانه هوشمند املاک که بتواند براساس واقعیت‌های بازار و بر پایه محاسبات درست و علمی قیمت ملک را ارزیابی و اعلام کند، اهمیت بسیاری دارد. اطلاع از قیمت واقعی ملک تنها برای خریداران اهمیت ندارد بلکه افرادی که قصد فروش ملک خود را دارند هم به همان اندازه برایشان مهم است که بدانند ملک آنها چقدر ارزش دارد تا مبادا آن را ارزان نفروشند.

سامانه «کیلید» اولین سامانه هوشمند املاک کشور است که با تکیه بر علم داده‌ها و ریاضی، آمار و بهره‌گیری از هوش مصنوعی، اطلاعاتی دقیق از قیمت خرید و اجاره آپارتمان در مناطق 22 گانه شهر تهران را در اختیار شما قرار می‌دهد. این آمار و اطلاعات به شما نشان خواهد داد که قیمت آپارتمان در هر منطقه یا محله از شهر تهران در چه وضعیتی قرار دارد و نمودار رشد آن در طول زمان چگونه بوده است.

چگونه قیمت روز خانه خود را محاسبه کنیم؟

بسیاری از ما معمولا وقتی «کد پستی» به گوشمان می‌خورد، بی اختیار یاد پست، آدرس، نامه و قبض تلفن می‌افتیم؛ اما سامانه هومشند املاک «کیلید»، با استفاده از فناوری‌های نوین، محاسبات پیچیده ریاضی و بهره‌گیری از هوش مصنوعی کاربرد جدیدتر و جذاب‌تری را برای کد پستی 10 رقمی ارائه کرده است.

اگر قصد خرید یا فروش آپارتمان در تهران را دارید یا حتی می‌خواهید ملک خود را بفروشید، با مراجعه به سامانه kilid.com‌ و صفحه «قیمت خانه شما»، می‌توانید کد پستی 10 رقمی ملک خود را وارد کرده و بلافاصله تخمین قیمت روز آن را مشاهده کنید. این سیستم که برای نخستین بار در کشور در اختیار کاربران قرار گرفته براساس مشخصات ظاهری ملک، تاریخچه معاملات، رصد روند تغییرات بازار مسکن و چندین عامل تاثیر گذار دیگر، قیمت خانه  شما را به صورت خودکار محاسبه می کند.

همچنین، در صورتی که ارزیابی قیمت برای ملک شما انجام نشده باشد می‌توانید اطلاعات تماس خود را در سامانه وارد کنید تا  ظرف کمتر از 24 ساعت برآورد قیمتی ملک برای شما انجام و ارسال شود. شاید جالب باشد بدانید این برآورد قیمتی در مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی خود نیز درصد خطای به مراتب بهتری دارد.

در این قسمت همچنین اطلاعات مفیدی نظیر تاریخچه معاملات ملک، نوع سازه، سن بنا و روند تغییرات قیمت آن قابل مشاهده است. همچنین می‌توانید با وارد کردن اطلاعات تماس خود نظیر شماره همراه یا نشانی ایمیل، همیشه در جریان تغییرات ارزش ملک خود باشید و ارزش دارایی خود را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH