قابلیت شارژ سریع

چرا باید قابلیت شارژ سریع در تلفن همراه را غیرفعال کنیم؟!

شارژ سریع یکی از جالب‌ترین فناوری‌ها در چند سال اخیر است. تکنولوژی که توسط کوالکام در سال 2013 معرفی شد و در حال حاضر اکثر سازندگان گوشی‌های بزرگ از آن استفاده می‌کنند.

مزیت شارژ سریع بسیار واضح است؛ در این دنیای سریع، گوشی هوشمند شما به طور کامل و در یک ساعت یا کمتر شارژ می‌شود که این امر می‌تواند بسیار مفید باشد. با این حال، این “زمان کمتر در سوکت، زمان بیشتر در جیب!” با چند اشکال همراه است که به طور کامل ​​برای کاربران آشکار نیست.

چرا باید این قابلیت را در وهله اول غیرفعال کنیم؟

بیایید با توضیح چگونگی شارژ سریع کار را شروع کنیم. تا همین اواخر، تولیدکنندگان شارژرهایی تولید کردند که اجازه نمی‌داد جریان اضافی وارد تلفن همراه و یا تبلت شما شود.

این کار برای جلوگیری از بروز خطرات بالقوه که موجب آسیب رساندن به باتری می‌شدند، انجام شد. این خطرات می‌توانستند دستگاه‌های شما را معیوب کنند و یا در موارد نادر حتی باعث خطر آتش سوزی شوند.

اگرچه شارژ سریع موجب افزایش میزان ولتاژ یا آمپر جریان برق می‌شود تا از این طریق زمان شارژ کاهش یابد، اما این فناوری سبب بروز آسیب ناگهانی و یا شدید به گوشی شما نخواهد شد. با این وجود، در هر زمانی به سرعت دستگاه شما را شارژ می‌کند و استفاده از آن در درازمدت مفید نیست.

در ابتدا اگر همواره از این قابلیت استفاده کنید، باتری لیتیوم یون داخل گوشی شما سریع‌تر تخریب می‌شود.

پس از این موضوع، همواره مسئله گرمای بیش از حد وجود دارد. همان‌طور که شارژ سریع باعث می‌شود فشار زیادی برای کاهش زمان شارژ به دستگاه وارد شود، موارد خاصی نیز وجود دارد که می‌توانند منجر به آسیب رساندن به سخت‌افزار شود.

اگر گوشی خود را برای شارژ کردن در یک محل سرد قرار ندهید، نباید در انتظار اتفاق بدی باشید. با این حال، تصور کنید این کار را در حین اجرای یک بازی یا برنامه فشرده انجام دهید یا در محیطی گرم‌تر باشید.

علاوه بر این، اغلب زمان‌ها ما گوشی‌های خود را شب‌ها، شارژ می‌کنیم حال چه تفاوتی دارد که باتری آن دو ساعت سریع‌تر شارژ شود یا این‌که در حالی‌که شما در خواب هستید، طبق روال عادی خود شارژ شود؟

اگر بخواهید طول عمر دستگاه خود را حفظ کنید، بهتر است این قابلیت را غیرفعال کنید. در ادامه نحوه انجام این کار را توضیح داده‌ایم؛ با ما همراه باشید.

 راه‌حل شماره 1؛ تنظیمات گوشی خود را بررسی کنید

قابلیت شارژ سریع

روش بدون دردسر برای غیر فعال کردن شارژ سریع استفاده از منوی تنظیمات است. بعضی از تولیدکنندگان وضعیتی را برای فعال یا غیرفعال کردن این ویژگی، ارایه داده‌اند. این موارد اغلب در بخش تنظیمات باتری یافت می‌شوند.

برای مثال، اگر شما یک گوشی سامسونگ دارید، باید به تنظیمات رفته و گزینه تعمیر و نگهداری دستگاه (Device Maintenance) را انتخاب کنید و در نهایت گزینه باتری (Battery) را بیابید. سپس، از منوی 3 نقطه در بالا سمت راست، بر روی تنظیمات پیشرفته (Advanced Settings) کلیک کنید، و به دنبال گزینه fast cable and wireless charging، باشید.

در موارد دیگر، شما می‌توانید با استفاده از نوار جستجو در تنظیمات به دنبال گزینه شارژ سریع (fast charging)، quick charge و یا عبارتی مشابه بگردید.

اگر هیچ گزینه‌ای برای غیرفعال کردن شارژ سریع از داخل گوشی وجود نداشته باشد، می‌توانید از روش دیگری برای این منظور استفاده کنید.

راه‌حل شماره 2؛ شارژر معمولی قدیمی را بررسی کنید

قابلیت شارژ سریع

اگر یک شارژر معمولی از یک دستگاه قدیمی‌تر را در اختیار داشته باشید، می‌توانید تا زمانی که تلفن همراهتان آپدیت جدید را دریافت می‌کند از آن استفاده کنید. البته، باید اطمینان حاصل کنید که کابل USB-C شما با استاندارد USB سازگاری داشته باشد؛ در غیر این صورت، ممکن است مجبور به خرید آن شوید.

آیا شارژر قدیمی سریع شارژ می‌کند؟

معمولا باید عباراتی مانند quick charge، fast charge، dash charge یا adaptive fast charging، بر روی آن نوشته شده باشد، در غیر این صورت مطمئن باشید که شما یک شارژر معمولی دارید. با این حال، فقط برای اطمینان بیشتر، می‌توانید ولتاژ و آمپر جریان شارژر را بررسی کنید. به طور کلی، هر مقداری که کمتر از 5 ولت و 2 آمپر باشد به صورت استاندارد شارژ می‌شود.

راه‌حل شماره 3؛ از لپ‌تاپ، کامپیوتر یا کنسول خود استفاده کنید

قابلیت شارژ سریع

شما همچنین می‌توانید گوشی خود را به هر وسیله‌ای که قادر به شارژ آن از طریق پورت‌های USB است، وصل کنید. باز هم، تنها چیزی که در اینجا مورد نیاز است یک کابل سازگار است. یک لپ‌تاپ، رایانه رومیزی، ایکس‌باکس یا پلی‌استیشن، نامزدهای مناسبی برای این کار هستند، زیرا آن‌ها به طور کلی هیچ یک از پورت‌های با قدرت بالا را ندارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH