نتیجه نهایی تست 2018 مایکروسافت از مقایسه مرورگر‌های اج، کروم و فایرفاکس منتشر شد

با هر بار به روزرسانی ویندوز 10 که طبیعتا مرورگر نازپروده همراهش یعنی اج را نیز شامل می‌شود، شرکت مایکروسافت تست میزان عمر باتری بر روی مرورگر اج را انجام می‌دهد. سپس کارایی و عملکرد آن را از این لحاظ با مرورگر‌های قدرتمند گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس برای پخش ویدیو در HTML 5 مورد سنجش و مقایسه قرار می‌دهد.

مایکروسافت

 

مایکروسافت

متاسفانه یا خوشبختانه برتری مرورگر اج مایکروسافت در این زمینه همواره روند کاهشی داشته است و از 47 درصد در مقایسه با گوگل کروم در ژوئن 2016، در آوریل سال 2017 به 35 درصد و در مه 2018 با تنها 14 درصد رسیده بود. این شیب سرافکندگی اج سبب شده بود بعد از به‌روزرسانی ویندوز 10 در ماه اکتبر 2018 مایکروسافت به طرز مشکوکی آرام باشد و دست به هیچ اقدامی نزند ولی سرانجام دل به دریا زده و بار دیگر تست را انجام داد و نتایج آن را بر روی Github منتشر نموده است.

در کمال تعجب مشخص شده به جای اینکه بار دیگر کروم توانایی‌هایی خود را به رخ رقیب تازه‌کار خود بکشد، این مرورگر اج بوده است که توانسته فاصله خود را با کروم افزایش داده و به 24 درصد برساند. نکته جالب اینجاست نسبت با فایرفاکس با اقتدار 94 درصد عملکردش بهتر بوده است.

با توجه به نتایج بدست آمده بد نیست مایکروسافت اقدام به ساخت یک تیزر تبلیغاتی برای نمایش قدرت اج خود در تلویزیون نماید. به نظر می‌رسد برنامه‌نویسان مایکروسافت توانسته‌اند یک کد جادویی در EdgeHTML قرار دهند که اکنون به برگ برنده مایکروسافت بدل شده است و شاید همین عامل سبب تغییر عقیده شرکت برای تصمیم قبلی مبنی بر استفاده از موتور رندر کرومیوم گوگل گردد. نتیجه کامل این آزمایش را در وبسایت Github می‌توانید از طریق این لینک مشاهده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH