بهترین مودم‌های TD-LTE بازار ایران را بشناسید!

چند سالی از عرضه سرویس‌های TD-LTE در ایران می‌گذرد ولی در چند ماه اخیر شاهد رشد کاربران این نوع اینترنت بودیم و استقبال مردم از آن افزایش یافته است.

گران شدن بسته‌های اینترنت موبایل به همراه حذف حجم بسته‌های شبانه رایگان و طرح‌های تشویقی اپراتورها، محدودیت‌ها و مشکلات اینترنت ADSL و عدم عرضه پورت‌های VDSL به کاربران خانگی خاصا در شهرستان‌ها باعث شده سهم اینترنت TD-LTE در بازار ایران افزایش پیدا کند.

بسیاری از کاربران، TD-LTE را جایگزین ADSL کردند ولی یک موضوع مهم و بزرگ بیشتر از گذشته پررنگ شده است و آن انتخاب یک مودم روتر TD-LTE مناسب است.

اگرچه مودم‌های TD-LTE به طور انحصاری توسط خود اپراتورها عرضه می‌شوند و کاربران نمی‌توانند از یک مودم برای سرویس اپراتور دیگری استفاده کنند ولی باز مردم به دنبال انتخاب بهترین مودم TD-LTE هستند.

در ادامه، با معرفی و بررسی مودم‌های ارایه شده توسط هریک از اپراتورهای TD-LTE عمده و مادر در ایران، سعی می‌کنیم بهترین انتخاب‌ها را پیش‌روی خواننده‌ها قرار دهیم.

ایرانسل

در حال حاضر، اپراتور ایرانسل بیشترین مدل مودم TD-LTE را معرفی کرده است و متنوع‌ترین محصولات را دارد.

انتخاب یک مدل مودم TDD برای کاربران این اپراتور ساده‌تر از دیگر اپراتورها است و اگر خوش‌شانس باشید و مدلی که نیاز دارید؛ هنوز در بازار موجود باشد؛ می‌توانید آن را به همراه سیم‌کارت اینترنت TD-LTE تهیه و استفاده کنید.

مودم‌های TD-LTE ایرانسل به شرح زیر هستند:

مودم رومیزی TF-i60

این مودم به سری فیوژن نیز معروف است و برخی سایت‌ها TF-i60 H1 می‌نامند.

ایرانسل مودم هواوی B612 را با خرید لایسنس و نصب پنل کاربری خودش به مودم TF-i60 تبدیل کرده است.

معروف‌ترین و رایج‌ترین مودم TD-LTE این روزهای بازار ایران که هم از سیم‌کارت و اینترنت 4G LTE) FDD) و هم سیم‌کارت و اینترنت TD-LTE پشتیبانی می‌کند.

این مودم در رده LTE Cat6 با سرعت دانلود حداکثر ۳۰۰ مگابیت و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت، به نوعی سریع‌ترین مودم TD-LTE بازار ایران هم محسوب می‌شود.

یک مودم رومیزی با ۴ درگاه LAN و ۱ درگاه RJ11 به همراه دو کانکتور برای نصب آنتن‌های خارجی که امکان اتصال کامپیوتر و دیگر دستگاه‌ها به اینترنت از طریق کابل شبکه LAN را می‌دهد.

فقط از طریق آداپتور برق تغذیه می‌کند و وای‌فای دو بانده آن اجازه اتصال همزمان ۳۲ کاربر را می‌دهد.

مودم‌های رومیزی GP201 و GP2101 Plus

هر دو مدل مودم تا حدود بسیار زیادی مشابه یکدیگر هستند و تنها GP2101 Plus به‌روزتر و از قدرت آنتن‌دهی بهتری سود می‌برد و درگاه‌های LAN بیشتری دارد.

این مودم‌ها رومیزی هستند و تنها از فرکانس‌های رادیویی ارتباطات TDD پشتیبانی می‌کنند.

حداکثر سرعت دانلود این مودم‌ها ۱۲۰ مگابیت و حداکثر سرعت آپلود به مرز ۵۰ مگابیت می‌رسد. وای‌فای MIMO 2×2 با پشتیبانی از ۳۰ کاربر همزمان و منبع تغذیه برق شهری از دیگر ویژگی‌های این مودم‌های مصارف داخل خانه است.

ارزیابی‌ها و گزارش‌های کاربران نشان می‌دهد آنتن‌دهی خوبی دارند و برای کاربران خانگی و کم مصرف یک انتخاب مناسب خواهند بود.

مودم رومیزی TD-i40

یک مودم داخلی و رومیزی دیگر از ایرانسل که برعکس مودم‌های قبلی، طراحی عمودی با رنگ مشکی و زرد دارد (و البته وزن سنگین‌تر و اندازه بزرگ‌تر).

این مودم در رده LTE Cat4 با حداکثر سرعت دانلود ۱۲۰ مگابیت و حداکثر سرعت آپلود ۵۰ مگابیت قرار دارد.

یک ویژگی ممتاز این مودم، پشتیبانی از وای‌فای دو بانده و فرکانس ۵ گیگاهرتز است. وای‌فای MIMO 2×2، عدم استفاده از باتری و تغذیه انرژی از برق شهری، درگاه شبکه LAN، کلیدهای خاموش/روشن و WPS در کنار رمزنگاری WPA از دیگر مشخصات این مودم هستند.

اگر بتوانید این مودم را در بازار یا نمایندگی‌های ایرانسل پیدا و خریداری کنید؛ سال‌ها می‌تواند بدون قطعی یا عیب خاصی برایتان کار کند و کیفیت آنتن‌دهی نسبتا بالایی داشته باشد.

عموم خریداران این مودم ابراز رضایت کردند و حتی برخی کاربران به مودم‌های GP2101 و TF-i60 ترجیح می‌دهند.

مبین‌نت

اپراتور مبین‌نت برخلاف ایرانسل، هم مودم رومیزی و هم مودم جیبی TD-LTE عرضه کرده است.

کاربرانی که می‌خواهند از سرویس اینترنت TD-LTE در چندین نقطه استفاده کنند؛ می‌توانند با خرید مودم جیبی این شرکت، آن را همیشه همراه خود داشته باشند. با هم نگاهی به مودم‌های مبین‌نت می‌اندازیم:

مودم رومیزی هواوی B612

همان‌طور که گفتیم، پرفروش‌ترین مودم TD-LTE در بازار ایران است چون در ظاهر سرعت بالاتری نسبت به مودم‌های TD-LTE دیگر دارد و هم امکان استفاده از 4G FDD و 4G TDD را فراهم می‌کند.

کاربرانی که می‌خواهند همزمان از دو سیم‌کارت استفاده کنند؛ می‌توانند خریدار این مودم باشند. چندین درگاه LAN به همراه دو کانکتور TS-9 برای افزودن انتن خارجی هم باعث شده یک مودم روتر کاملی به نظر برسد.

روی فرکانس‌های رادیویی 4G از MIMO 4×4 پشتیبانی می‌کند ولی امکان استفاده از CA وجود ندارد. با به‌روزرسانی فریم‌ویر این دستگاه می‌توان از تنظیمات و امکانات نرم‌افزاری بیشتری استفاده کرد.

مودم جیبی SR120

یک مودم جیبی TD-LTE که از سرعت دانلود ۱۲۰ مگابیت و سرعت آپلود ۱۰ مگابیت در رده LTE Cat4 پشتیبانی می‌کند.

دو آنتن LTE با قدرت ۳ دسی بل و MIMO 2×2 دارد. تنها روی فرکانس رادیویی باند ۴۲ (همان فرکانس TDD) کار می‌کند و از اینترنت موبایل پشتیبانی نخواهند کرد. وای‌فای این مودم هم تک بانده با سرعت ۳۰۰ مگابیت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز است.

حداکثر ۱۱ دستگاه می‌توانند به وای‌فای این مودم متصل شوند. یک درگاه USB برای شارژ دارد و از باتری ۱۸۰۰ میلی‌آمپری سود می‌برد که به گفته شرکت مبین‌نت تا ۸ ساعت شارژ باتری می‌دهد.

همان‌طور که گفتیم یک مودم جیبی است و اندازه آن ۸۰ در ۶۵ در ۱۱.۴ میلی‌متر است تا حمل آن آسان باشد.

مودم رومیزی AirMaster 3100

یک مودم رومیزی TD-LTE اختصاصی مبین‌نت با سرعت دانلود ۱۲۰ مگابیت و آپلود ۳۰ مگابیت که در رده LTE Cat4 کار می‌کند.

وای‌فای 802.11n روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز با سرعت ۳۰۰ مگابیت به همراه ۲ درگاه LAN، ۱ درگاه RJ11 برای اتصال دستگاه‌های دیگر با کابل شبکه به اینترنت. حداکثر ۳۲ نفر به طور همزمان می‌توانند به این مودم متصل شوند.

شاتل موبایل

مودم‌های شاتل موبایل یک ویژگی مشترک و بسیار جالب دارند.

چون این اپراتور موفق شده سرویس اینترنت TD-LTE خود را روی فرکانس ۲۶۰۰ مگاهرتز عرضه کند که همان فرکانس اینترنت 4G هم هست؛ بنابراین مودم‌های این شرکت به طور همزمان از هر دو نوع اینترنت پشتیبانی می‌کنند.

این مزیت ویژه به کاربران اجازه می‌دهد در مواقع لزوم، سیم‌کارت TD-LTE را از مودم خارج کرده و سیم‌کارت 4G شاتل موبایل را به مودم اضافه کنند و از اینترنت 4G سود ببرند.

سه مودم شاخص 4G/TD-LTE شاتل موبایل به شرح زیر هستند:

مودم رومیزی ShM D01

یک مودم رومیزی است که انرژی مورد نیاز را از برق شهری تامین می‌کند ولی مجهز به یک باتری ۲۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ حداکثر ۴ ساعته برای مصارف اضطراری است.

حداکثر سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت و حداکثر سرعت آپلود به ۵۰ مگابیت محدود شده است. آنتن‌های LTE و وای‌فای داخلی هستند ولی امکان نصب آنتن خارجی دارد.

از شیار کارت حافظه با ظرفیت حداکثر ۶۴ گیگابایت پشتیبانی می‌کند. وای‌فای این مودم از سری N روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز است.

حداکثر ۳۲ کاربر می‌توانند به شبکه وای‌فای این مودم متصل شوند. از درگاه RJ11 و USB برای شارژ دستگاه سود می‌برد ولی به درگاه RJ45 برای اتصال دستگاه‌های دیگر با کابل شبکه به اینترنت مجهز نیست.

مودم رومیزی زایکسل ۴۵۰۶

یکی از بهترین مودم‌های 4G و TD-LTE در بازار ایران است. این مودم رومیزی در رده LTE Cat6 است که سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت و سرعت آپلود ۵۰ مگابیتی به دست می‌دهد.

روی LTE دو آنتن داخلی دارد و از تجمیع فرکانس و MIMO 2×2 پشتیبانی می‌کند. باتری ندارد و از برق شهری تغذیه می‌کند.

یک درگاه LAN گیگابیتی و شیار سیم‌کارت دارد. صفحه‌نمایش LED و وای‌فای دو بانده 802.11ac دارد که ۳۲ کاربر به طور همزمان می‌توانند به آن متصل شوند.

از پنل SMS و دستورات کد شماره‌گیری پشتیبانی می‌کند و وزن آن تنها ۱۵۰ گرم است. پنل مدیریتی این مودم نیز امکانات و قابلیت‌های کاملی به کاربران می‌دهد تا همه‌چیز را تحت کنترل داشته باشند.

مودم رومیزی ShM M01

اگر تمایل دارید از شاتل موبایل سرویس‌های اینترنت همراه و TD-LTE خود را دریافت کنید و نیاز به یک مودم جیبی دارید؛ ShM M01 پیشنهاد این اپراتور به شما است.

مودمی با اندازه‌های کوچک در رده LTE Cat4 که سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیتی به دست می‌دهد. مجهز به یک باتری لیتیوم‌یون ۲۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی به همراه صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی ۱.۴۴ اینچی است.

وای‌فای این مودم تک بانده با پشتیبانی از استاندارد 802.11n و فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز است که حداکثر ۱۰ نفر می‌توانند به آن همزمان متصل شوند.

7 در مورد “بهترین مودم‌های TD-LTE بازار ایران را بشناسید!”

  1. سلام من میخوام برای خرید خودرو ازسایت ایرانخودرو یه مودم خوب بخرم که سرعت بالایی داشته باشه چون با سرعت پایین نمیشه خرید کرد
    شما چه مودمی روبه من پیشنهاد میکنید؟

    26
    48

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH