چگونه صفحه نمایش شکسته یک گوشی را تعمیر کنیم؟

این روزها تقریبا تمام گوشی‌ها صفحه نمایش لمسی بزرگ دارند و یاد گرفتن روش تعمیر یا تعویض این نمایشگرها می‌تواند برای همه مفید باشد؛ بخصوص برای آنهایی که گوشی زیاد از دستشان می‌افتد. برای استفاده از یک گوشی با صفحه نمایش شکسته می‌توانید صفحه را تعمیر و یا تعویض کنید، بستگی دارد که چه اندازه حرفه‌ای باشید.

گزینه ۱ – نوارچسب بسته‌بندی

دربسیاری از موارد فقط شیشه محافظ نمایشگر می‌شکند و از نظر عملکرد مشکلی وجود ندارد؛ در این صورت شاید بخواهید گوشی را تا زمانی که قابل استفاده باشد نگهدارید و فقط زمانی آن را کنار بگذارید که تصمیم به ارتقا دارید؛ همچنین نمی‌خواهید که صفحه نمایش کاملا جدا شود و یا انگشتان شما با شیشه خراشیده شود. ساده‌ترین کار این است که روی صفحه نمایش را با یک لایه نوار چسب بپوشانید! قسمت‌های اضافی را به دقت با یک کاتر ظریف ببرید تا کاملا مانند برچسب محافظ صفحه به نظر برسد.

گزینه ۲- برچسب محافظ صفحه

جایگزین بهتر و تمیزتر برای نوار چسب! با این کار ظاهر گوشی بهتر می‌شود و هیچ حاشیه اضافی وجود نخواهد داشت. اگر زیر این برچسب یک شبکه تارعنکبوت مانند از ترک‌ها را می‌بینید اهمیتی ندهید و نگران نباشید!

گزینه ۳- خودتان صفحه نمایش را تعویض کنید

می‌توانید خودتان صفحه نمایش گوشی را تعویض کنید؛ ما برای دریافت راهنمایی عالی و گام به گام تصویری شما را به وب‌سایت iFixit ارجاع می‌دهیم. قبل از هر کاری به چند نکته مهم دقت کنید:

هزینه خرید صفحه نمایش را در نظر بگیرید. نمایشگرهای گوشی‌های امروزی که تاچ و در مواردی سنسورهای بیومتریک را هم شامل می‌شوند چندان ارزان قیمت نیستند.

به شرایط گارانتی دقت کنید؛ اگر خودتان گوشی را تعمیر کنید گارانتی باطل خواهد شد. معمولا برای ادامه گارانتی هر گونه تعمیرات باید توسط کمپانی مربوطه انجام شود.

در نهایت اگر شغل شما به تعمیرات لوازم الکترونیکی پیشرفته مربوط نباشد به احتمال زیاد ابزارهای تخصصی لازم برای این کار را در اختیار ندارید. خوشبختانه iFixit یک کیت دستی را به فروش می‌رساند که تقریبا شامل همه‌ چیزهایی است که به آنها نیاز دارید؛ البته به جز iOpener، دستگاهی که صفحه نمایش را حرارت می‌دهد تا چسبش نرم شده و به آسانی از بدنه دستگاه جدا شود.

گزینه ۴- به یک فرد حرفه‌ای مراجعه کنید

همیشه می‌توانید گوشی خراب شده خودتان را به یک تعمیرکار بدهید اما بهتر است اطراف محل سکونت خودتان را برای یافتن مراکز مجاز تعمیر و خدمات پس‌از فروش برند مربوطه بررسی کنید و گوشی را به آنها بسپارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH