سونی در سال 2019 سیستم تشخیص چهره لیزری را عرضه خواهد کرد

امروزه دستگاه‌های احراز هویت پیشرفت چشمگیری داشته و بیشتر شرکت‌ها، درصدد افزایش هرچه بیشتر و بهتر کارایی آن‌ها هستند. به نظر می‌رسد شرکت سونی، خلاقیت شگفت‌انگیزی را در سیستم احراز هویت در اواخر سال 2019، رقم خواهد زد.

هفته پیش آقای ساتوشی یوشیهارا (مدیر بخش سنسورهای سونی) به‌صورت رسمی اعلام کرد که این شرکت قصد دارد فصلی جدید در توسعه و تولید سنسورهای سه‌بعدی ایجاد کند که در هر دو بخش پشت و جلوی گوشی تعبیه خواهند شد. احتمال اینکه بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه تولید اسمارت‌فون هم از این تکنولوژی جدید استفاده کنند، زیاد است.

آقای یوشیهارا خاطرنشان کردند:

دوربین‌ها، گوشی‌های هوشمند را به معنای واقعی متحول کرده‌اند و باید بگویم با توجه به آنچه من تابه‌حال از آن‌ها دیده‌‎ام، همین عملکرد توسط سنسورهای سه‌بعدی نیز به وقوع خواهد پیوست.

علاوه بر کاربردهای بسیاری که می‌توان برای این سنسورهای سه‌بعدی متصور شد، مهم‌ترین و ملموس‌ترین کاربردها در احراز هویت از طریق چهره است. شرکت سونی، این اطمینان را به کاربران می‌دهد که این تکنولوژی جدید، بسیار قابل‌اعتمادتر و دقیق‌تر از سیستم face id، در محصولات اپل خواهد بود.

در روش قبلی احراز هویت که در گوشی‌های هوآوی و شیائومی استفاده شده، نقاطی در بازه نور نامرئی به چهره فرد تابانده شده، سپس میزان تغییرات تشخیص داده می‌شود، سپس سیستم، اطلاعات دریافتی را با اطلاعات چهره فرد ذخیره شده در دستگاه، تطبیق می‌دهد. در تکنولوژی جدید ایجاد شده توسط سونی، اشعه‌های لیزری تابانده شده و سپس زمان بازگشت آن‌ها به دستگاه هوشمند، اندازه‌گیری می‌شود، سپس برحسب آن، اطلاعات تطبیق داده می‌شود. این دقیقاً همان روشی است که خفاش‌ها برای مسیریابی‌های خود استفاده می‌کنند.

سیگنال‌های لیزری حتی از فاصله 5 متری هم می‌توانند چهره را تشخیص دهند. همچنین از این فناوری می‌توان در زمینه‌های مختلف، غیر از گوشی‌های هوشمند نیز استفاده کرد؛ برای مثال فناوری‌های خودروهای خودران و هوشمند، پهپادها، ربات‌های متحرک و بسیاری موارد دیگر.

این سنسورها، در تابستان سال 2019 به تولید انبوه خواهند رسید و احتمالاً اواخر سال 2019، بسیاری از پرچم‌داران از این فناوری بهره خواهند برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH