ماجرای نوجوانی که برای خرید آیفون اپل یکی از کلیه‌های خود را فروخت!

گاهی ما از اطرافیان خود شنیده‌ایم که به شوخی می‌گویند برای خرید گوشی‌های گران‌قیمتی مانند آی‌فون‌های اپل، کلیه خود را خواهند فروخت، که در حقیقت منظور گران‌ بودن بیش از حد این هندست‌های جدید است. ولی ممکن است باور نکردید که برخی از این نوجوانان بی‌عقل برای خرید یک آی‌فون یا دیگر پرچم‌داران، در واقعیت کلیه‌های خود را فروخته‌اند!

کلیه

در چند سال اخیر بازار سیاه و ترسناک فروش غیر‌قانونی و قاچاق اعضای بدن در چین و برخی از کشور‌های جنوب شرق آسیا به یک معضل وحشتناک و تلخ بدل شده که جان هزاران کودک و نوجوان را گرفته است. تجارتی مرگبار که بسیار هم پرسود بوده است. با این حال یکی از مواردی که در سال 2011 دنیا را تکان داد، مربوط به نوجوانی 17 ساله به نام ژائو وانگ است. این دانش‌آموز در آن زمان خواستار خرید یک گوشی آی‌فون 4 بود که در مدرسه‌ نماد پولداری و آخرین نسل فناوری اپل محسوب می‌شد.

بدین منظور وانگ یکی از کلیه‌هایش را به قیمت 3200 دلار فروخت تا بتواند با پول آن به آرزویش برسد و یک گوشی آی‌فون 4 خریداری نماید و متاسفانه این تصمیم وانگ، زندگی او را برای همیشه تغییر داد. از آنجاییکه او این کار را در یک مرکز زیر زمینی و غیر مجاز پیوند عضو انجام داد که عمل جراحی در آن بر حسب استاندارد‌های اولیه هم انجام نمی‌گرفت، روند خارج کردن کلیه وانگ از بدنش به خوبی پیش نرفت و خیلی زود عفونت کلیه او را گرفتار نمود و او را به مرگ نزدیک کرده بود و زمانی که خانواده‌اش از این حماقت وانگ مطلع شدند که دیگر دیر شده‌ بود.

در حالی که خانواده او حتی توان پرداخت هزینه خرید یک آی‌فون 4 را نداشتند اکنون مجبور به پرداخت مبالغی بسیار بیشتر برای انجام عمل دیالیز برای وانگ هستند. وانگ اکنون 24 ساله شده و برای ادامه زندگی مجبور است تا آخر عمرش به دستگاه دیالیز وابسته باشد. بدون شک زندگی او به مویی بند است و دیگر حتی قادر به انجام بسیاری از کار‌های عادی نیز نیست. این تنها یکی از صد‌ها داستان غم‌انگیزی است که کاربران برای داشتن یک هندست که امروزه حتی کسی افتخار به دست گرفتن آن را نیز به خود نمی‌دهد، جهان را شوکه کرده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH