اطلاعات و تصاویر جدیدی از گوشی موتورولا موتو Z4 پلی منتشر شد

با وجود تمام مشکلاتی که بر سر طراحی ماژولار یک اسمارت‌فون قرار دارد، به نظر می‌رسد که موتورولا قصد دارد این سیستم و سبک از طراحی را بر روی گوشی موتورولا موتو Z4 پلی پیاده‌سازی کند. اولین تصاویر این دستگاه که به تازگی منتشر شده، ما را قادر می‌سازد تا ذهنیت کاملی نسبت به نوع طراحی این هندست داشته و امیدوار به استفاده از تکنولوژی جدیدی برای حسگر اثر انگشت این گوشی باشیم. همراه آی‌تی‌رسان باشید.

تصویری از گوشی موتورولا موتو Z3 پلی

حقیقت این است که سال 2018 سال خوبی برای طرفداران گوشی‌های ماژولار کمپانی موتورولا نبوده است. با وجود وعده‌هایی که برای عرضه موتو مادهای متنوع داده شده بود، سال گذشته شاهد عرضه رسمی تنها یک موتو ماد از سوی موتورولا بودیم. در حقیقت موتورولا با عرضه نکردن موتو مادهایی که در واقع عصای دست گوشی‌های سری Z بودند، پشت پرچمداران سال گذشته خود را خالی کرد. همین موضوع باعث شد که گوشی موتورولا موتو Z3 از کلاس کاری واقعی خود فاصله گرفته و هیچ چیز خاصی برای جلب توجه کردن نداشته باشد. با این حال خبرهای جدید امیدها را در دل‌ها زنده کردند که این وضع به زودی تغییر خواهد کرد.

اخیرا یک ویدیو و چندین رندر منتسب به گوشی موتورولا موتو Z4 پلی از سوی یک منبع معتبر به نام CompareRaja منتشر شده که نشان می‌دهد برخلاف آن‌چه که پیش از این تصور می‌شد، موتورولا هم‌چنان قصد دارد از سیستم ماژولار برای گوشی‌های پرچمدار آتی خود استفاده کند. همان‌گونه که در تصویر زیر مشخص است، این اسمارت‌فون جا پای نسل‌های قبلی خود گذاشته و از قابی دایره‌ای شکل پیرامون دوربین اصلی‌اش بهره می‌برد. در قسمت پایینی قاب پشتی آن نیز می‌توان 16 پین آشنایی را دید که برای اتصال موتو مادها به‌کار خواهد رفت. برخلاف تصاویر قبلی، در این تصویر هیچ اثری از حسگر اثر انگشت در قاب پشتی دیده نمی‌شود که به دلیل طراحی ماژولار این هندست، تقریبا غیر کاربردی خواهد بود.

تصویری منتسب به گوشی موتورولا موتو Z4 پلی

جالب است بدانید که در قاب جلویی نیز هیچ اثری از حسگر اثر انگشت دیده نمی‌شود. نمایشگر این اسمارت‌فون احتمالا یک نمونه حدودا 6.2 اینچی از نوع سوپر آمولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس خواهد بود که در بالای آن برشی قطره‌مانند وجود دارد. با این حساب، این فرضیه مطرح می‌شود که حسگر اثر انگشت گوشی موتورولا موتو Z4 پلی در دل نمایشگر آن تعبیه شده است. در بدترین حالت ممکن نیز می‌توان تصور کرد که موتورولا قید استفاده از این حسگر را به کلی زده است. شاید این تنها مورد برای اقتصادی عمل کردن موتورولا نباشد؛ زیرا با نگاه به تصویر فوق متوجه می‌شوید که در هر دو سمت این هندست تنها یک دوربین به چشم می‌خورد.

به نظر می‌رسد در قسمت پایینی بدنه این گجت درگاه USB-C و جک هدفون جای گرفته و اسپیکر اصلی نیز برخلاف عرف معمول، در بخش بالایی تعبیه شده باشد. متاسفانه هنوز اطلاعات دیگری درباره دیگر بخش‌ها و مشخصات منتشر نشده است. با این حال پیش‌بینی می‌‌کنیم گوشی موتورولا موتو Z4 پلی از شبکه 5G پشتیبانی کرده و به یک چیپست از سری 700 اسنپدراگون‌های کوالکام مجهز شود.

علاوه بر مشخصات سخت‌افزاری، درخصوص زمان معرفی و عرضه این هندست نیز هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست. با این حال حدس می‌زنیم از آن‌جایی که موتورولا قصد دارد گوشی‌های جدید سری موتو G خود را در کنگره جهانی موبایل معرفی کند، تا قبل از تابستان سال آینده نمی‌توان گوشی موتورولا موتو Z4 پلی را در بازارها یافت. امیدواریم این کمپانی استراتژی قیمتی سال گذشته را تکرار نکرده و این دستگاه را برخلاف نسل قبلی آن با قیمت بالایی عرضه نکند. سال گذشته دیدیم که گوشی موتورولا موتو Z3 پلی در ابتدا با قیمت حدودا 500 یورو عرضه شد اما به دلیل رقابت شدید در این بازار، قیمت آن به سرعت کاهش یافت. نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا از طرفداران گوشی‌های ماژولار موتورولا هستید یا این‌که دوس دارید طراحی جدیدی از این کمپانی ببینید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH