با به کار بردن این ۶ روش، عکس‌های خیابانی بهتری بگیرید!

عکاسی خیابانی یک ژانر هیجان‌انگیز عکاسی است و طرفداران بسیاری در میان عموم مردم دارد. این نوع از عکاسی جنبه‌های زیادی دارد اما در ساده‌ترین شکل خود  ثبت تصاویر از زندگی و مردم است و زندگی روزمره را شامل می‌شود. بنابراین فقط منحصر به خیابان نیست بلکه تمام محیط اطراف ما را دربر می‌گیرد و می‌توان عکس‌های خوبی گرفت که بیننده را در لحظات زندگی روزانه ما شریک کند. در ادامه مطلب با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا با این ۶ راهنمایی مهارت عکاسی خیابانی خودتان را بالا ببرید.

۱- در اطراف قدم بزنید

آیا تاکنون از حضور افرادی که در مکان‌های عمومی به صورت راندوم از مردم عکاسی می‌کنند احساس ناراحتی کرده‌اید؟

اولین نکته این است که در اطراف محل قدم بزنید و با محیط احساس راحتی کنید. به دنبال سوژه‌های جالب از زندگی روزمره باشید و پس از برداشتن تعدادی عکس، به جای دیگری بروید و چند عکس دیگر هم از موضوعات مورد علاقه خودتان بگیرید.

۲- در مکان‌های شلوغ عکس بگیرید

وقتی که زندگی مبنای عکاسی خیابانی است، گرفتن عکس از مردمی که در مکان‌های شلوغ به دنبال کار و زندگی خود می‌روند می‌تواند جذاب باشد. همچنین ثبت زندگی و وقایع اطراف ما در موقعیت‌های مختلف ممکن است چالش‌برانگیز به نظر برسد.

ممکن است هنگام گرفتن عکس در مکان‌های شلوغ احساس راحتی نکنید؛ هرچند که این کار می‌تواند هیجان زیادی داشته باشد. از عکاسی در یک فروشگاه گرفته تا یک رویداد ورزشی، این‌ها نمونه‌های کوچکی از عکاسی خیابانی در مکان‌های شلوغ هستند.

دفعه بعد که برای تعطیلات به مسافرت می‌روید یا به شهرهای اطراف سفر می‌کنید به یک پارک بروید و عکاسی خیابانی را تمرین کنید.

۳- از مردم در خیابان عکاسی کنید

سوژه‌های عکاسی خیابانی می‌تواند موضوعات زیادی از به تصویر کشیدن زندگی طبیعی انسان‌ها گرفته تا اتفاقات جالب در مکان‌های زندگی روزمره را شامل شود. برای بهتر شدن عکس‌ها، سوژه‌هایی را ثبت کنید که نشان دهنده احساسات مختلف مثلا شادی و خنده باشد.

۴- رنگ را در نظر بگیرید

عکاسی خیابانی به صورت سیاه و سفید، بسیار محبوب است؛ چون با کنتراست می‌تواند به نور، سایه و فرم اهمیت بدهد. همچنین می‌تواند المان‌های صحنه‌های شلوغ را کم کند تا شکل‌ها و روایت‌های اساسی صحنه بیشتر به چشم بیایند. با وجود مزایای عکاسی سیاه و سفید، به شما عکاسی رنگی را توصیه می‌کنیم.

رنگ می‌تواند به عنوان یک عنصر عالی بصری در نظر گرفته شود و لایه‌ای دیگر از صحنه را روایت کند. رنگ نشان می‌دهد که صحنه واقعی بوده و انعکاسی صادقانه از چگونگی دیدن دنیا است. هر چیزی از ساختمان‌های پر زرق و برق گرفته تا یک چراغ خیابانی می‌تواند یک المان درخشنده باشد که به بهتر شدن عکس کمک کند. هنر خیابانی و نقاشی‌های دیواری هم سوژه‌هایی هستند که از طریق آنها می‌توانید جنبه‌های دیگری از ظرافت کار عکاسی خود را نشان دهید.

۵- ناگهانی عکس بگیرید

همه چیز عکاسی خیابانی در ناگهانی بودن آن است؛ برخلاف عکاسی از منظره، که از پیش کاملا برنامه‌ریزی می‌شود و همه چیزهای مربوط به دوربین را می‌توان کاملا به صورت پیشرفته تنظیم نمود.

عکاسی خیابانی در هر لحظه می‌تواند انجام شود؛ این مهارت را نمی‌توان تدریس کرد و یک فرایند شهودی و غریزی است. برای بالا بردن این مهارت تا جایی که می‌توانید تمرین کنید. به صورت آزادانه عکس بگیرید و تصاویر زیبایی از جهان اطراف و زندگی روزمره خودتان ثبت کنید.

۶- از یک رویداد عکس بگیرید

به عنوان آخرین نکته، رویدادهای محلی فرصت بسیار خوبی برای تمرین عکاسی خیابانی هستند. این رویداد می‌تواند یک مسابقه ورزشی، یک مراسم محلی با فعالیت‌های جانبی و یا یک جشنواره سالانه باشد؛ در این رویدادها می‌توانید عکس‌های بسیار خوبی بگیرید.

جشنواره‌ها سوژه‌های بسیار خوبی برای عکاسی خیابانی فراهم می‌کنند و می‌توانید عکس‌هایی از نمایش‌های خیابانی، هنرمندان در حال اجرا و کاراکترهای روی صحنه ثبت نمایید. یک رویداد در اطراف محل زندگی خودتان پیدا کنید؛ سوژه‌های جالبی از میان آنها بیابید و با در نظر گرفتن این راهنمایی‌ها عکاسی خیابانی را امتحان کنید.

حالا وقت آن است که بیرون بروید و عکاسی خیابانی را تمرین کنید. از یک فرد، یک خیابان و یا یک رویداد محلی عکس بگیرید؛ دیدگاه‌ها و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH