چرا باید تفلیس را دید

عاشقان و دوستداران سفر، همیشه از هر فرصتی برای سفر استفاده می‌کنند. چند روز تعطیلی زمستانی یا شاید هم همین تعطیلات آخر هفته بهانه‌ی خوبی است برای سفری کوتاه به یک مقصد نزدیک و در عین حال دیدنی، که نیازی به ویزا هم ندارد؛ سفر به تفلیس قلب گرجستان!

برای این سفر کوتاه پیشنهاد می‌کنیم به جای این‌که ذهن‌تان را درگیر خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل ارزان ، تهیه لیست مکان‌های دیدنی و تفریحی یا جمع‌آوری اطلاعات درباره‌ی مراکز خرید، رستوران‌ها و …. بکنید، خودتان را به یک تور حرفه‌ای و باتجربه بسپارید.

از طریق وب‌سایت هیپوتریپ می‌توانید متناسب با زمان و هزینه‌ی سفر تور گرجستان برای شهر تفلیس را راحت و بی‌دردسر تهیه کنید. این تورها پکیج‌های کاملی هستند که امکان انتخاب هتل‌های مختلف از سه ستاره تا پنج ستاره را می‌دهند و در کنار آن خیال‌تان را بابت خدمات ترانسفر فرودگاهی، بیمه‌ی سفر، گشت شهری و تورلیدرهای حرفه‌ای راحت می‌کنند.

هیپوتریپ می‌خواهد وقتی از پله‌های هواپیما در فرودگاه تفلیس پایین می‌آیید، فقط و فقط از دیدنی‌های این شهر زیبا لذت ببرید و به چیز دیگری فکر نکنید.

برای دیدن تفلیس بهتر است متناسب با فصلی که برای سفر انتخاب می‌کنید جاذبه‌های طبیعی و تاریخی را جدا کنید.

در فصل زمستان بهتر است تا می‌توانید از خیابان‌گردی‌ در شهر تفلیس و بازدید از موزه‌ها و کلیساها لذت ببرید و بازدید از کوه‌ها و دشت‌ها را به بهار و تابستان بسپارید. اما نگران نباشید، بناهای این شهر که در آنها نشانه‌هایی از معماری قرون‌وسطی به چشم می‌خورد، سفر زمستانی را برایتان دلچسب‌تر می‌کند.

تفلیس زیبا

بعد از این‌که صبحانه را در هتل صرف کردید، می‌توانید تماشای تفلیس را از قدم زدن در خیابان روستاولی شروع کنید. این خیابان پرشده با سالن‌های اپرا و تئاتر، رستوران و کافه، مراکز خرید، پارک و موزه‌ها و کلیساها. مکان‌هایی مانند کلیسای کاشوتی یا موزه‌ی ‌ملی گرجستان که عتیقه‌های جذاب و کمیابی دارد، در این خیابان واقع شده‌اند. اگر به آثار هنری علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به گالری ملی هنر در خیابان یازدهم بلوار روستاولی بزنید.

این گالری در واقع یک نمایشگاه دائمی از شاهکارهای هنرمندان گرجی، مانند النه آخولدیانی، داویت کاکابادزه و لادو گودیاشویلی است.

انتهای خیابان روستاولی به میدان آزادی می‌رسد.

اما این‌جا پایان زیبایی‌های تفلیس زیبا نیست.

پل صلح تفلیس

پل صلح که حاصل تلاش معماران ایتالیایی است، نورپردازی فوق‌العاده‌ای دارد. روشن و خاموش‌ شدن چراغ‌های این پل -که از شیشه و فولاد ساخته شده- ضرباهنگ خاصی دارد و به زبان مورس پیام صلح و زندگی را به مردم و ملت‌ها منتقل می‌کند.

کلیسای جامع تثلیث تفلیس

بزرگ‌ترین کلیسای جامع ارتدکس جهان را در تفلیس می‌بینید که گنبدی از طلا دارد و به سامبا معروف است. کلیسای جامع از ۹ کلیسای کوچک تشکیل شده است. عکس گرفتن در این کلیسا بدون استفاده از فلش مجاز است.

دژ ناریکالا

شب بهترین زمان برای دیدن دژ یا همان قلعه‌ی ناریکالاست، چرا که می‌توانید قلعه را در نورهای زیبایش مشاهده کنید. یادتان نرود کلیسای داخل قلعه را هم ببینید که داستان خودش را دارد.

حمام سولفور

اهل هرکدام که باشید -آب‌تنی یا ماساژ- درست آمده‌اید و می‌توانید از حمام‌های مشهور سولفور این شهر استفاده کنید. این حمام‌ها معماری ایرانی دارند و در منطقه‌ای بسیار قدیمی واقع شده‌اند. بعد از حمامی طولانی و پرخاصیت می‌توانید در این محله‌ی قدیمی قدم بزنید.

دریاچه لاک‌پشت‌ها

دریاچه‌ی لاک‌پشت‌ها که هیچ لاک‌پشتی در آن زندگی نمی‌کند جای دیدنی دیگری است که می‌توانید در تفلیس به سراغش بروید. شباهت این دریاچه -از بالا- به لاک‌پشت علت این نام‌گذاری است.

شهربازی

حالا کمی هم تفریح کنید و سوار پنجمین چرخ و فلک بزرگ دنیا شوید. شهربازی تفلیس یا پارک متاسمیندا روی تپه‌ای قرار دارد که از آن می‌توانید تمام شهر را ببینید و سلفی بگیرید.

زمستان در تفلیس

این زمستان را بدون تفلیس نگذرانید. صفحه‌ی تورهای هیپوتریپ منتظر شماست. بعد از خواندن ویژگی‌های تور می‌توانید آن را رزرو کنید و تمام پرسش‌هایتان را از بخش تور هیپوتریپ بپرسید.

تفلیس خوش بگذرد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH