احتمال به‌کارگیری تراشه‌های حافظه نسل آینده با عملکرد 1.5 برابر سریع‌تر در گلکسی S10

پیش‌تر و در ماه جولای کمپانی سامسونگ از نسل بعدی تراشه‌های DRAM LPDDR5 خود رونمایی کرد. کارآیی تراشه‌های جدید در مقایسه با حافظه‌های LPDDR4 کنونی به میزان قابل‌توجهی ارتقا یافته است؛ اما این تراشه‌ها هنوز در اسمارت‌فون‌ها به‌کار گرفته نشده‌اند. با این‌حال به گفته یک خبرچین، عرضه پرچم‌دار گلکسی S10 می‌تواند شرایط را تغییر دهد.

تصویر مفهومی اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S10 پلاس

عملکرد استاندارد LPDDR5 در مقایسه با تراشه‌های نسل فعلی به میزان چشمگیری و معادل 1.5 برابر افزایش یافته است. این موضوع به معنای تبادل خطی داده با نرخ شگفت‌انگیز 51.2 گیگابایت‌برثانیه خواهد بود.

استفاده از این تراشه در زندگی روزمره، بهبود قابلیت‌هایی نظیر ضبط، ویرایش و پخش ویدیوهای 4K را به‌دنبال خواهد داشت. بعلاوه با تبدیل شدن هوش مصنوعی به مولفه کلیدی دستگاه‌ها، اعمال هوش مصنوعی بایستی با سرعت بالاتر و بهره‌وری بیش‌تری اجرا شوند. همچنین با راه‌اندازی شبکه‌های 5G و رشد چشمگیر داده‌های قابل‌انتقال، تراشه‌های جدید نقش مهمی ایفا خواهند کرد.

تراشه‌های LPDDR5 همانند اکثر فناوری‌های جدید مدت شارژدهی باتری را افزایش خواهند داد. طراحی این تراشه‌ها به گونه‌ای مهندسی شده تا در زمان نیاز به داده‌های محدودتر با ولتاژ پایین‌تری فعالیت نمایند. بعلاوه مشخصه جدیدی موسوم به “حالت خواب عمیق” امکان کاهش 30 درصدی مصرف انرژی را فراهم می‌کند.

با توجه به برچسب قیمتی بالاتر این تراشه‌ها احتمالا سامسونگ استفاده از آن‌ها را به اسمارت‌فون‌های ممتاز گلکسی S10، گلکسی S10 پلاس و گلکسی S10 5G محدود خواهد کرد. این پدیده بدان معناست که هندست کوچک‌تر گلکسی S10E احتمالا از تراشه‌های LPDDR4 بهره خواهد برد. با این‌حال شایان به ذکر است که پردازنده پرچم‌دار، بدون تغییر به‌کار گرفته خواهد شد؛ بنابراین در صورت اعمال چنین راهبردی، افت کارآیی دستگاه نبایستی قابل‌توجه باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH