شایعات از تصمیم احتمالی سونی موبایل برای خروج از بازار جنوب‌شرقی آسیا حکایت دارند

اگرچه سونی اسمارت‌فون‌های کاملا معقولی را تولید می‌کند؛ اما بدیهی است که این هندست‌ها توان رقابت با محصولات سامسونگ یا برخی تولیدکنندگان چینی نظیر شیائومی و وان‌پلاس را ندارند. کمپانی‌های مذکور برخی اسمارت‌فون‌های خود را با قیمت‌گذاری فوق‌العاده مقرون‌به‌صرفه در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به همین دلیل تصمیم پیشین سونی در سال 2016 برای کاهش تمرکز خود بر بازار ایالات‌متحده، چین و هندوستان ابدا تعجب‌آور نبود. با این‌حال حداقل بر اساس گزارش یک نشریه فنی مالزیایی با نام Soya Cincau به‌نظر می‌رسد که سونی احتمالا قصد دارد از بازارهای بیش‌تری خارج شود. این گزارش مدعی است که پیش‌تر سونی گوشی‌های جدید خود را با سرعت بالایی در بازار مالزی عرضه می‌کرد؛ اما غول ژاپنی هنوز هیچ محصول جدید دیگری را ارایه نکرده است.

به گفته آژانس رجیستری SIRIM (نسخه شبه مالزیایی کمیته FCC) از ماه جولای 2018 هیچ اسمارت‌فون جدیدی توسط سونی به ثبت نرسیده است. اسمارت‌فون سونی اکسپریا XZ2 پریمیوم آخرین دستگاه ثبت شده از سوی کمپانی بود و تبلیغات این هندست کماکان در وب‌سایت مالزیایی سونی موبایل به‌چشم می‌خورند. علیرغم این موضوع، گوشی اکسپریا XZ3 در وب‌سایت مذکور رویت نمی‌شود. سونی سال گذشته و طی رویداد IFA 2018 از این گجت رونمایی کرد.

اکنون به‌نظر می‌ر‌‌سد که سایر بازارهای جنو‌ب‌شرقی آسیا از قبیل سنگاپور، تایلند، ویتنام و اندونزی نیز با موقعیت مشابهی مواجه هستند و اسمارت‌فون اکسپریا Z5 آخرین مدل ارایه شده در این کشورها بوده است.

هنوز سونی این خبر را رسما اعلام نکرده است؛ اما با توجه به دلایلی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد، صحت چنین خبری احتمالا مایه تعجب نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH