تجربه خرید از بازرگام: میوه‌هایت را آنلاین بگیر!

این روزها خرید آنلاین تبدیل به یکی از بخش‌های مهم از زندگی بسیاری از کاربران شده و روز به روز بر تعداد کسانی که از این مدل خرید استفاده می‌کنند، افزوده می‌شود.

شاید تصور اینکه محصولاتی چون میوه را هم بتوان به صورت آنلاین تهیه کرد، برای بسیاری عجیب به‌نظر برسد اما این امر مدت زمانی است که محقق شده و چندین سامانه مختلف مشغول به ارایه خدمات در این بخش هستند.

شما می‌توانید میوه را از سوپر مارکت دیجی‌کالا و یا اسنپ مارکت به‌صورت آنلاین بگیرید اما شاید هیچ کدام به اندازه سامانه بازرگام تخصصی نباشند، سامانه‌ای که تحت پشتیبانی شرکت پیشگامان فعالیت کرده و حتی با اتحادیه صنف میوه و سبزی تهران هم قرارداد همکاری دارد.

قبل از نوشتن این مطلب، دو بار اقدام به خرید از این سامانه کردم تا کیفیت کار آن‌ها را بتوانم بهتر بسنجم و نوشته‌های زیر حاصل تجربه خریدم از بازرگام است.

نحوه استفاده از بازرگام

برای آنکه خرید خودتان را شروع کنید، نیاز است تا اپلیکیشن بازرگام را نصب و ثبت نام نمایید، این کار به سادگی انجام می‌شود و هیچ پیچیدگی خاصی ندارد. پس از آن وارد منوی اصلی اپلیکیشن می‌شوید که دارای دو دسته میوه و صیفی و سبزیجات می‌شود.

با این لینک در بازرگام ثبت نام کنید و هفت هزار تومان اعتبار اولیه رایگان بگیرید!

البته در صفحه اصلی، دو ردیف محصولات ویژه و پرفروش‌ترین‌ها نیز قرار دارد اما با توجه به آنکه تعداد محصولات چندان زیاد نیست، بهتر است که برای خرید از همان دو دسته اصلی استفاده کنید.

برای افزودن هر میوه تنها کافی است که کلید سبز رنگ رو به‌روی هر میوه را انتخاب کرده تا به سبد خریدتان افزوده شود، به طور معمول هم میوه‌ها درصدی تخفیف خورده‌اند که می‌تواند از ۵ تا بالای ۳۰ درصد متفاوت باشد.

پس از آنکه خریدتان تکمیل شد، شما بازه زمانی تحویل را انتخاب کرده و منتظر رسیدن میوه‌ها می‌شوید. برای پرداخت هم می‌توانید پول را در هنگام تحویل میوه‌ها داده و یا آنکه از طریق سامانه بانکی زودتر پرداخت کنید.

مزایای خرید از بازرگام چیست؟

اولین مزیت همان نحوه خرید کردن است که شما با یک گوشی هوشمند متصل به اینترنت، به‌راحتی می‌توانید میوه‌ها را سفارش دهید. بازه زمانی تحویل میوه‌ها هم مناسب است و به طور مثال من وقتی ساعت ۱۸ خریدم را انجام دادم، ساعت ۲۱ میوه‌ها را تحویل گرفتم که ۳ ساعت زمان، تایم قابل قبولی محسوب می‌شود.

از سمتی موجودی و تنوع میوه‌ها را هم می‌توان قابل قبول دانست. البته خبری از میوه‌های عجیب و غریب که در برخی سامانه‌ها مثل سوپر مارکت دیجی‌ کالا دیده بودم، در اینجا نیست اما میوه‌ و صیفی‌جات روزمره به طور معمول وجود دارد. کیفیت میوه‌ها از یک نوع هم با دو عنوان «مهمون» و «خونه» دسته بندی شده است، به عنوان مثال انار مهمون یا انار خونه که قاعدتا انار مهمون گران‌تر است! اما این مورد دست شما را برای خرید و تنوع خرید بازتر می‌گذارد.

از سوی دیگر، پس از ثبت خرید یک اپراتور با شما تماس گرفته و هماهنگی لازم جهت تحویل محصول را انجام می‌دهد، پس از تحویل میوه‌ها نیز بار دیگر وی تماس می‌گیرد و از شما درباره کیفیت کالاها می‌پرسد. نکته قابل توجه در این بخش، تاکید اولیه اپراتور بر عدم تحویل گرفتن میوه‌هایی است که کیفیت لازم را ندارند. وی به شما می گوید که اگر میوه‌ای خوب نبود، آن را به پیک حتما عودت دهید. این مورد نشان می‌دهد که کیفیت خدمات برای بازرگام اهمیت بالایی دارد.

سقف خرید برای تحویل رایگان میوه‌ها، مبلغ ۳۰ هزار تومان تعیین شده که نسبت به رقبا عدد بسیار معقولی محسوب می‌شود و اکثرا به بالای این عدد برای یک خرید معمول روزانه می‌رسند. قیمت میوه‌ها هم در کل عدد مناسبی است و می‌توان گفت که نسبت به رقبا و حتی میوه فروشی‌های محلات، در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد.

معایب خرید از بازرگام چیست؟

اپلیکیشن با آنکه گویا است، به‌نظر می‌رسد همچنان جای پیشرفت دارد. مثلا خیلی خوب بود اگر امکان نظردهی پایین هر محصول وجود داشت. میوه‌ها هم همگی از تصاویر مشابه استفاده می‌کنند. مثلا سیب مهمون و خونه هیچ فرقی از نظر تصویر درج شده ندارند، با آنکه بهتر بود تفاوتی بین این دو با توجه به اختلاف قیمتی گذاشته می‌شد.

از سوی دیگر با آنکه اپراتور تاکید می‌کند میوه را در صورت بد بودن پس بدهید، اما خیلی اوقات خریدار ناچار به تحویل گرفتن است. مثلا فرض کنید شما مهمان دارید و میوه‌ها می‌رسد، در صورتی‌که ظاهر میوه‌ها باب طبع شما هم نباشد اما با توجه به فاصله زمانی رفت و برگشت مجدد پیک، ناچار هستید همان‌ها را قبول کنید.

در تجربه خریدی که من داشتم، کیفیت میوه‌ها متوسط بود! هر دو بار موز سفارش دادم که دفعه دوم، موزها خوب نبودند و رنگ آن‌ها تیره شده بود، من با توجه به نیازم در آن زمان میوه‌ها را گرفتم اما به اپراتور موضوع را اعلام کردم که وی ضمن پوزش، قول داد تا با تامین کننده میوه برخورد شود. از سوی دیگر من در بار نخست انار خونه را سفارش دادم و در بار دوم انار مهمون، حداقل از نظر ظاهری این دو محصول تفاوت چندانی برایم نداشتند و هر دو در سطح متوسطی بودند. این مورد  کمی من را به تردید وا داشت که آیا واقعا بین محصول مهمون و خونه تفاوتی وجود دارد؟

از بازرگام میوه بخرم؟

به شخصه خرید آنلاین را همیشه دوست داشتم، جدا از بحث راحت‌تر بودن این مدل از خرید، جذابیت بیشتری هم برایم دارد اما میوه جز محصولاتی است که بسیاری ترجیح می‌دهند با لمس و انتخاب خودشان، کالا را تهیه نمایند و همین امر حساسیت این مدل از خرید را بیشتر می‌کند.

مشخصا بازرگام خود به خوبی از این موضوع با خبر است و با توجه به تازه کار بودن، تلاش زیادی می‌کند تا کیفیت کار را فدای کمیتش نکند اما بایستی گفت با توجه به آنکه واسطه‌ای چون میوه فروشی‌ها در پروسه کاری آن ها قرار دارد،‌ با عملیاتی دشوار روبه‌رو هستند. ممکن است یک فرد در ونک، یک نفر در راه آهن و یکی در تهرانپارس هم زمان میوه‌های مشابه سفارش دهند اما محصولاتی با کیفیت متفاوت را تحویل بگیرند، پس مهم‌ترین نیاز برای یک خرید مطمئن از بازرگام، هم‌سان سازی و توجه به کیفیت میوه‌های عرضه شده است.

با توجه به تجربه دو خریدی که از بازرگام داشتم، بایستی عنوان کنم اگر خرید میوه برای تهیه یک مهمانی باشد و یا زمان کوتاهی داشته باشم، ترجیح می‌دهم از میوه فروشی و با انتخاب خودم آن را تهیه کنم اما اگر زمان کافی در اختیارم بوده و مصرفم خانگی باشد، خرید از بازرگام را باز هم تجربه خواهم کرد.

به‌روز رسانی مقاله در ۸ خرداد ۱۳۹۹

پس از نزدیک به یک سال و نیم استفاده از بازرگام، مزایا و معایب آن را می‌توان به‌صورت زیر عنوان کرد (اصل مقاله در اول بهمن ۱۳۹۷ نوشته شده است).

مزایا

قیمت‌های رقابتی و مناسب در مقایسه با میوه‌فروشی‌ها
زمان‌بندی خوب برای ارسال
سقف پایین قیمتی برای ارسال رایگان میوه‌ها
کدهای تخفیف زیاد و مناسب
پشتیبانی خوب در بخش آنلاین

معایب

دیر رسیدن بیش از حد معمول پیک
کامل نبودن میوه‌های ارسالی
دسته‌بندی‌های نامناسب اپلیکیشن
امکانات نه چندان خوب اپلیکیشن
ضعیف شدن پشتیبانی نسبت به روزهای نخستین

19 در مورد “تجربه خرید از بازرگام: میوه‌هایت را آنلاین بگیر!”

  1. از بازرگام گوشت خرید کردم شدیدا بو میداد

    6کیلیو خریدم زنگ زدم پشتیبانی گفت چون باز کردید پس نمیگیریم خب ما تا باز نکنیم چجور بفهمیم محصولتون آشغاله

    فقط بگم یا ازشون نخرید یا اگه خریدید رفته تو پاچتون

    کیفیت اجناس هم به شدت پایینه

  2. خدا از رو زمین این بازرگام دزد را بردارد. بعد از یک هفته که سفارش برنج ایرانی کیلویی 40 هزارتومن داده بودم برام برنج خارجی آشغال فرستادند که خدا لعنتشون کنه. صداتم تو این مملکت به هیچ جا نمیرسه. طرف این شرکت آشغال نرید.

  3. وقتی نزدیک 500 هزارتومان سفارش داده بودم (از بازرگام کرج) و کامنت دوستان در اینجا و سایت‌های مختلف را خوندم، ترسیدم نکنه یا محصول بی کیفیت بفرستن یا پولمو بخورن ؛ ولی وقتی پیک اومد دم خونه دیدم همه‌ی محصولاتی که سفارش داده بودم رو با برام آورد ؛ نه تخم مرغ‌هاش کوچیک بود، نه تاریخ انقضا ماست گذشته بود، و نه هیچ مشکل دیگه‌ای… مابه‌التفاوت پول مرغ هم همون روز به حسابم در سایت واریز کردن و کلاً هیچ مشکلی نداشتم. اینایی که جو منفی میدن جدی نگیرید

    1
    1
  4. مردم گرفتارنشوید اگرپول بدهید وبعدش لغوبکنید کاری میکنند بیخیال پولت بشوید عذابی میدهند اپراتورها متاسفانه مردم سرکارمبگذارند هرکسی میخواهد بداند من وامثال من دربازرگام چی کشیدیم باشماره من ********** تماس بگیرید ضمنا برای شکایت باشماره 88960018وزارت صنایع معادن حداقل ابنجا پیگیرتخلف عدم مدیریت ونگه داشتن پول مردم راباجدبت پیگیری میکنند

    1
    2
  5. من اولش وقتی این حجم کامنت های نارضایتی را خوندم واقعا از ثبت درخواستم پشیمان شدم، اما الان من از بازرگام تشکر میکنم که در زمان مقرر اجناس را تحویل داد و ماوالتفات هزینه پرداختی هم بلافاصله بعد تحویل وارد حساب اعتباریم شد
    برای شروع یک کار جدید و رفع تمام کم و کاستی ها و نواقص آن کار کمی زمان لازمه، اگر کمی صبوری کنیم بازرگام مطمنا در این مسیر آغازینش موفق خواهد شد. به تمام عوامل بازرگام خدا قوت میگم

  6. محمدرضا ناظری

    من الان ۷ روزه سفارش دادم هنوز نیومده ،هر روزم پیام میدن میگن به خاطر شلوغی چندروز دیگه سفارشتو میاریم، وقتی هم که میخوای تماس بگیری باید ۲۰هزارتومن شارژ بسوزونی تا شاید بتونی باهاشون تماس برقرارکنی، آخه دولت بی لیاقت چرا اینقدر مردمو اذیت میکنید ،شماها از یزیدو شمر کثیف ترید

    1. مردم گرفتارنشوید اگرپول بدهید وبعدش لغوبکنید کاری میکنند بیخیال پولت بشوید عذابی میدهند اپراتورها متاسفانه مردم سرکارمبگذارند هرکسی میخواهد بداند من وامثال من دربازرگام چی کشیدیم باشماره من ************* تماس بگیرید ضمنا برای شکایت باشماره 88960018وزارت صنایع معادن حداقل ابنجا پیگیرتخلف عدم مدیریت ونگه داشتن پول مردم راباجدبت پیگیری میکنند

  7. بعد از چندین روز گفته بودن پنجشنبه از ۹ صبح تا ۱۱شب میارن ینی من کلا تو خونه موندم و از کارم زدم آخرش زد تو سامانه تحویل سفارش شد.با هزار بدبختی با پشتیبانیش تماس گرفتم بعد از ۵۰ دقیقه تو صف انتظار موندن.چک کرد گفت فلان جنس و نداشته کلا کنسل شده و پولش عودت میشه برید تو سایت عودت بزنین. ینی کلاهبرداری نوین و این دولت معنا کرده پدر مارو درآوردن آخرشم هیچ.دزدی آشکار.مردم آگاه باشین بیخودی با پول و وقت و اعصاب خودتون بازی نکنین.البته بعید میدونم نظرات مخالف و درج کنین

    1. دقیقا همین اتفاق برای من افتاد باید به دولت برای این دزدی آشکار که تو تلویزیون تو بوق و کرنا کردند تبریک گفت

  8. سفارشات با تاخیر بسیار زیاد ارسال میشود من الان 4 روزه که درخواست دادم ولی هنوز نیاوردن و متاسفانه با پشتیبانی هم که تماس می گیرم یا مشغوله یا 30 نفر در صف انتظارن. من پیشنهاد می کنم اصلا از این سایت خرید نکنید

  9. من از سایت بازرگام مرغ خریدم البته با دو روز تاخیر بدستم رسید ولی بسته بندی سالم و خوب بود وزن هم دقیق محاسبه شده بود. بقیه پولم را هم پس از درخواست عودت پول پس از یک روز به حسابم برگشت. برخورد اپراتورها هم موجه بود. در کل از خریدم راضی بودم.

    8
    5
  10. افتضاحی به نام بازرگام! تاخیر بسیار زیاد در تحویل سفارش! حتی برای تماس با اونها باید کم کم 45 دقیقه معطل بشید! اپراتورش هم یه بی ادب پررو

    2
    8
  11. خیلی بد بود جنس برام نفرستادن پولمم برنگردوندن 250 تومن از من خوردن حضوری رفتم خیابان اردیبهشت پلاک 41 که آدرس دادن اصلا اون خیابون پلاک 41 نداره پاسخگویی خیلی بد و پرسنل بی ادب خرید نکنیید پولتون میره

    1
    11
  12. سفارشات با تاخیر بسیار زیاد ارسال میشود و متاسفانه میوه ها کیفیت خوبی ندارد و اگر هم میخواهید به شخصیت شما توهین نشه پیشنهاد میکنم با پشتیبانیش تماس نگیرد.

    2
    6
  13. نزدیک به پنج بار ازشون استفاده کردم
    ابتدای فعالیتشان خوب بودن
    اما آلات بسیار ضعیف شدن
    سفارشات با تاخیر بسیار زیاد و بعضا با دو یا سه روز تاخیر به دست مشتری میرسه
    در تمامی سرویس هاشون ضعیف شدند و واقعا دیگه ارزش خرید ندارن
    یه زمانی کلی تبلیغشون کردم اما الان شرمنده ی کسانی شدم که بهشون پیشنهاد استفاده داده بودم

    1
    13
    1. سلام شرکت بازرگام بی دروپیکر اولا خریدبا تاخیراز 8قلم خرید 2قلم میآورند وماجرااز جای شروع میشود که انصراف ازخرید هرگزبه پولتان نمیرسیدوپول به اجباردراعتبارخودشان مبگذارند که فقط از خودشان خربد نمائیدده روز به همه جازنگ زدم وجالب اپراتورشرکت فقط مردم سرمیگردانند وعده دروغ فرداپولت واریزمیشود ودرنتبجه من به وزارت صنایع شکایت تخلفات اداری شکابت هنوزم پولم نگرفتم یعنی ببخیال مبلغ 860هزارتومان شدم ومنوخسته کردند چون عدم مدیریت وکسی هم نیست جوابگوباشد وخانم های که جواب میدهند برای اینکه از سربازکنند کداشتباهی بهت میدهند این کدبزن پولت برمیگردد خلاصه عذابی میدهند شرعا وعرفا حرام وپول مردم درحیاب خودشان نگه میدارند ونطارتی هم نیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH