احتمال عرضه اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S10 پلاس با نامی متفاوت!

از 2 سال پیش سامسونگ برای نام‌گذاری بزرگ‌ترین مدل‌های سری گلکسی S خود از واژه “پلاس” استفاده کرده است. اما به گفته یک خبرچین با فرا رسیدن روز 20 فوریه این رویکرد می‌تواند کاملا تغییر کند. وی مدعی است که مدل 6.4 اینچی گلکسی S10 در عوض به‌کارگیری نام گلکسی S10 پلاس احتمالا تحت عنوان گلکسی S10 پرو در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

روشن نبودن فلسفه فکری پشت این تغییر برند در مقطع کنونی چندان تعجب‌آور نیست. البته با توجه به رقابت اخیر سامسونگ به‌نظر می‌رسد که این کمپانی مایل است از الگوی هواوی بهره‌برداری نماید. سال گذشته کمپانی چینی هواوی با به‌روزرسانی راهبرد خود، پرچم‌داران ممتازی تحت عنوان هواوی P20 پرو و هواوی میت 20 پرو را عرضه کرد. قرار است این الگوی نام‌گذاری در سال 2019 نیز ادامه یافته و نهایتا می‌تواند بر فروش هندست‌های سامسونگی تاثیر منفی داشته باشد. سال گذشته هواوی به روند محبوبیت خود ادامه داد؛ در حالی‌که طی همین دوره محبوبیت برندهایی نظیر سامسونگ و اپل کاهش پیدا کرد.

از جنبه بازاریابی معمولا اکثریت کاربران معتقدند که استفاده از واژه “پرو” در نام‌گذاری یک محصول به معنای برتری قابل‌توجه آن است. از سوی دیگر کلمه “پلاس” معمولا برای اشاره به اندازه دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به قیمت بالای تمامی پرچم‌داران در مقطع کنونی، مشتریان ترجیح می‌دهند تا در عوض پرداخت هزینه برای هندستی صرفا بزرگ‌تر پول خود را به دستگاهی با قابلیت‌های به ظاهر بیش‌تر اختصاص دهند.

اظهارات این خبرچین پیرامون قیمت اسمارت‌فون گلکسی S10E با اطلاعات لو رفته طی روز گذشته مطابقت دارد. بر این اساس هندست مذکور با قیمت 779 یورو (885 دلار) در اروپا ارایه خواهد شد. با این‌حال وی با استناد به یکی از منابع خود ادعا می‌کند که مدل معمولی گلکسی S10 و گوشی بزرگ‌تر گلکسی S10 پرو احتمالا در اکثر بازارهای اروپایی با قیمت‌های 999 یورو (1134 دلار) و 1199 یورو (1361 دلار) عرضه می‌شوند. این ارقام در مقایسه با برآوردهای دیروز بسیار بیش‌تر هستند.

شایان به ذکر است که این ارقام به‌طور معمول نمایانگر قیمت‌گذاری سری گلکسی S10 در ایالات‌متحده نیستند. در واقع قیمت‌گذاری اروپایی هندست‌ها معمولا بین 150 تا 200 دلار گران‌تر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH