5 دلیل برای آنکه اسنپ کیو را بازی نکنید!

اسنپ کیو (SnappQ) یکی از بازی‌های موبایل داخلی است که مدت زمان نسبتا کوتاهی از ورود آن به بازار می‌گذرد و توانسته کاربران نسبتا زیادی را برای خودش به‌دست بیاورد که به فرم جالب بازی برمی‌گردد.

در این بازی که در ساعات مشخصی از شبانه روز مانند ۲۱ آغاز می‌شود، در هر مرحله ۱۲ سوال ۳ گزینه‌ای برای حاضران مطرح شده و هر فرد با پاسخ صحیح در زمان ۱۰ ثانیه، به مرحله بعدی رفته و در صورت پاسخ اشتباه حذف می‌شود. سوالات به طور معمول از سطح بسیار آسان آغاز شده و به تدریج سخت‌تر می‌شود. مبلغی هم در ابتدا به عنوان جایزه بازی در نظر گرفته می‌شود (مثلا ۳ میلیون تومان) که در انتهای بازی بین کسانی‌که پاسخ صحیح داده باشند (مثلا ۵۰ نفر) تقسیم می‌شود و در صورتی که این مبلغ بالای ۲۰هزار تومان باشد، آن‌ها می‌توانند درخواست دریافت بدهند.

البته مدل دیگری از بازی به نام ماراتن هم وجود دارد که یک جایزه بزرگ (مثلا ۱۰ میلیون تومانی) تعیین شده و به قدری سوال پرسیده می‌شود تا فقط یک نفر باقی بماند. آن فرد به عنوان تنها برنده جایزه معرفی می‌شود.

البته در هر بازی، یک یا دو مجری به صورت زنده و تصویری برنامه‌ای که حالت طنز دارد، اجرا نموده و سوالات را نیز آن‌ها هم‌زمان با پخش بر روی صفحه می‌خوانند. ذکر این نکته هم ضروری است در صورتی‌که بازی را به دوستان خود معرفی نمایید، در صورت استفاده از کد آن‌ها، شما یک جان اضافه می‌گیرید، بدین معنا که اگر یک بار پاسخ اشتباه بدهید، قادر به بازگشت دوباره به مسابقه و ادامه هستید (در هر بازی فقط یک بار می‌توانید از جان اضافه استفاده کنید).

با استفاده از کد معرف itresan می‌توانید یک جان اضافه بگیرید

این کلیت مسابقه بود که به‌نظر جذاب می‌رسد و البته الگوهای خارجی هم دارد، اما اسنپ کیو با تکیه بر برند بزرگی چون اسنپ، توانسته تا به الان به‌خوبی از پس اجرایش بر بیاید. این بازی اما ایراداتی نیز دارد و برای همین ما بر آن شدیم که از معایب آن هم به شما بگوییم و البته به‌زودی در یک مقاله جداگانه، مزایای آن را هم خواهیم گفت تا کاربران با علم کافی وارد این مسابقه شوند.

۱- حجم زیادی از دست می‌دهید!

اگر قرار باشد که مسابقه راس ساعت ۲۱ شروع شود، به‌طور معمول مجری آن قدر طول می‌دهد که حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه معطل شوید، البته این برای حضور بیشتر کاربران نیز است اما از طرفی حجم خیلی زیادی از اینترنت مصرف می‌شود. از آنجایی‌که بازی تنها بر روی گوشی موبایل اجرا می‌شود و بسیاری از کاربران از بسته‌های اینترنتی محدود استفاده می‌کنند، قاعدتا تنها حضور در بازی، دیتای زیادی از آن‌ها را مصرف می‌کند و در مقایسه با اپلیکیشن‌هایی چون کوییز آو کینگز، شما به اینترنتی با حجم بیشتر و حتی سرعت بالاتر نیاز دارید.

۲- تنها اندرویدی‌ها مجاز به حضور هستند

تا به الان متاسفانه فقط گوشی‌های مجهز به سیستم عامل اندروید قادر به شرکت در مسابقه هستند و آی‌فون‌دارها تنها بایستی به تماشای رقابت آن هم از گوشی دوستان‌شان بپردازند! از سوی دیگر به‌جز پلتفرم اندروید موبایل، اسنپ کیو بر روی هیچ دستگاه دیگری همچون لپ‌تاپ و کامپیوتر خانگی نیز اجرا نشده تا دامنه بازی کردن آن محدود به دارندگان گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی شود.

۳- سوالاتی که ممکن است گاهی غلط باشند!

شاکله اصلی این بازی بر روی سوال و جواب بنا شده و قاعدتا اگر سوال یا جواب آن غلط باشد، اصل داستان زیر سوال می‌رود. به‌طور مثال در یک بازی من شاهد بودم که سوالی مطرح شد با این مضمون که نویسنده کتاب «نامه‌های عاشقانه یک پیامبر» کیست؟ پاسخ جبران خلیل جبران بود و اکثر کاربران هم پاسخ صحیح دادند اما اسنپ کیو، پائلو کوئلیو را به اشتباه جواب درست اعلام کرد و بدین خاطر در همان ابتدای مسابقه، توازن رقابت کاملا به‌هم ریخت! البته در پایان، برگزار کنندگان متوجه این اشتباه شده و اعلام کردند این مسابقه مجدد برگزار خواهد شد، اما همین یک اشتباه، تمام جریان بازی را بر هم زد و شاکیان بسیار زیادی برای اسنپ کیو و اعتبار آن باقی گذاشت!

۴- روند گزینش سوالات جالب نیست

به‌طور معمول سوال اول و حتی دوم و سوم، به شکلی طراحی شده که بیشتر از آنکه شکل سوال داشته باشد، حالت طنز دارد! مثلا می‌پرسند چه چیزی در رگ‌های شما جاری است و سپس به غیر از گزینه خون، پاسخ‌هایی چون عشق امین حیایی و بولدوزر می‌گذارند که قاعدتا مشخص است پاسخ چیست! اما پس از آن روند سوالات گاهی به قدری دشوار می‌شود که تقریبا گزینه شانس بیشتر از همه برای پیروزی نقش دارد و اطلاعات عمومی یک فرد، صرفا باعث پیروزی وی نمی‌شود. بر فرض سوالات آماری عجیب (مثلا چند درصد از دانشجویان دانشگاه آکسفورد خارجی هستند!) یا مورادی که به قولی به عقل جن هم نمی‌رسد! شاید بهتر می‌شد اگر امکان انتخاب شاخه‌های مورد علاقه کاربران در هر رشته مسابقه فراهم می‌شد تا متخصصان هر بخش، به رقابت نزدیک‌تر و تخصصی‌تری می‌پرداختند.

۵- مجریانی که بیشتر روی مخ هستند

در هنگام شروع رقابت، مجری (یا مجریان) روبه‌روی شما قرار گرفته و شروع به صحبت می‌کنند. روند صحبت‌ها مبنی بر نحوه اجرای مسابقه یا کسب جان اضافه، به‌طور معمول به‌قدری تکراری است که حداقل ۹۰ درصد کاربران بارها شنیده و دیده‌اند، اما باز مجبور به تحمل هستند! از سمتی، روند اجرا در هنگام خواندن سوالات هم چندان حرفه‌ای نیست. گاهی اوقات مجری در یک سوال راهنمایی می‌کند، گاهی پیش می‌آید پیش از خواندن تمام پاسخ‌ها، وقت تمام می‌شود و یا به دشواری قادر به خواندن سوال و جواب است. در کل مجریان برنامه، هنوز به پختگی کافی نرسیده‌اند و مشاهده کامنت‌ها در هنگام اجرا، نشان می‌دهد که منتقدین بیشتر از طرفداران‌شان هستند. اکثرا تعامل چندانی هم با مخاطبان آنلاین در هنگام اجرا ندارند.

اسنپ کیو را بازی کنیم؟

این مقاله به بیان نقاط ضعف اسنپ کیو اختصاص داشت و قاعدتا این بازی به اندازه‌ای جذابیت دارد که نزدیک به ۱۰۰هزار نفر در هر بازی آن منتظر شروع می‌نشینند، اما جای رشد بیشتری دارد که امیدواریم موفق به کسبش شود. شما هم اگر تجربه یا پیشنهادی در ارتباط با این بازی دارید، آن را برای ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

6 در مورد “5 دلیل برای آنکه اسنپ کیو را بازی نکنید!”

  1. برنامه ای که من ریختم با اینها فرق میکنه فقط مبارزه تک به تک رو نشون میده میشه بگید چطور وارد کلوپ مسابقه بشم لطفا کمک کنید ?

    14
  2. دل سوز مردم

    شماره ها تونو میفروشن به شرکتهای تبلیغاتی روزی 4تا اسمس تبلیغاتی میاد براتون . وحجم نتی که ازتون میگیره براشون سود داره . چون با مخابرات دستشون …….. آره

    7
    57
    1. شما می تونید اپلیکیشن همراه من یا ایرانسل من رو نصب کنید و اسمس های تبلیغاتی رو مسدود کنید درمورد حجم مصرفی هم نمیدونم شاید حق با شما باشع خب بلاخره باید یه سودی هم برا این بدبختا داشته باشه وگرنه چرا باید شبی ۳ ملیون بذل و بخشش کنن.هرکی زرنگ باشه پول نتشو درمیاره سودم میکنه کاریم به این حرفا نداره

  3. این برنامه کاملا شبیه به برنامه HQ – Trivia & Words‏ هست . یکی از این دو سورس کد هم دیگر را قانونی یا غیر قانونی برداشته اند شاید ! مطمعا نیستم ! قضاوت با شما

    10
    42

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH