همکاری نوکیا با Pixelworks نویدبخش افزایش کیفیت صفحه‌نمایش اسمارت‌فون‌های این شرکت

شرکت HMD Global، تولیدکننده اسمارت‌فون‌های نوکیا به تازگی اعلام کرد که همکاری‌هایش با شرکت Pixelworks را گسترش خواهد داد. Pixelworks یکی از بازیگران اصلی در صنعت پردازش بصری صفحه نمایش است.

اولین محصول مشترک دو شرکت، اسمارت‌فون نوکیا 7.1 بود که با مجهز شدن به صفحه نمایش PureDisplay  تجربه جدیدی از کیفیت بصری را برای خریداران خود به ارمغان آورد. این اسمارت‌فون اولین دستگاهی بود که از آخرین نسل پرازشگر عنبیه Pixelworks و پردازنده اسنپدراگون 636 کوالکام بهره می‌برد. همانطور که گفته شد تمامی این ویژگی‌ها منجر به ارایه کیفیت بسیار بالای بصری در یک صفحه نمایش LCD شد.

در ویژگی PureDisplay فناوری‌هایی نظیر HDR tone mapping به کار رفته بود که به هنگام تماشای ویدیوها یا تصاویری با کیفیت HDR10، تمایز خود را نسبت به رقبا نشان می‌داد. همین امر موجب شد تا نوکیا 7.1 تا حدودی خود را از گوشی‌های معمولی میان‌رده جدا کرده و فروش نسبتا بالایی را نیز تجربه کند.

شرکت فنلاندی همچنین اعلام کرده است که نسل بعدی گوشی‌های نوکیا از کیفیت PureDisplay شرکت Pixelworks بهره‌مند خواهند شد. از آنجا که خیل عظیمی از اسمارت‌فون‌های نوکیا در صف معرفی برای نمایشگاه MWC 2019 قرار دارند، باید منتظر ماند و دید نتیجه این همکاری تا چه حد طرفداران این برند را غافلگیر خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH