گوگل‌پلاس

شبکه اجتماعی گوگل‌پلاس برای همیشه بسته خواهد شد!

بعد از یک رخنه امنیتی و دسترسی غیرمجاز به داده‌ها در سال گذشته، گوگل از تعطیل کردن قریب‌الوقوع نسخه Consumer گوگل‌پلاس خبر داد و اکنون شرکت زمان دقیق خداحافظی با این شبکه اجتماعی بزرگ را در سال جاری اعلام نمود. نکته جالب در این مورد، خاموشی دائم گوگل‌پلاس درست یک روز بعد از روز مشهور دروغ ماه آوریل است، یعنی دومین روز از ماه آوریل 2019!

گوگل‌پلاس

البته گوگل اعلام کرده است تا قبل از فرارسیدن این تاریخ در چند مرحله با ایجاد محدودیت‌هایی، کاربران خود را برای رویایی با مرگ باشکوه گوگل‌پلاس آماده خواهد نمود. طبق جدول زمان‌بندی شرکت، از روز چهارم ماه فوریه، دیگر کسی قادر به ساخت پروفایل جدید، ایجاد پیج، گروه و حتی اعلام وقایع نخواهد بود.

اگر شما دارای یک پروفایل در گوگل‌پلاس هستید، بهتر است هرچه زودتر اطلاعات و فایل‌های مورد نیاز خود را از گروه‌های این شبکه اجتماعی (Community) دانلود کرده و در جای مطمئنی ذخیره نمایید. با شروع ماه مارس 2019 نیز سایر اطلاعات اضافی برای دانلود در دسترس خواهند بود. از جمله نوشته‌ها، اطلاعات ساختاری و تصاویر و هر چیزی که در گروه‌ها به صورت عمومی پست شده است.

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که اگر شما با استفاده از اکانت گوگل‌پلاس در وبسایت‌ها عضو شده‌اید و برای ورود به آنها از دکمه تشخیص هویت گوگل‌پلاس استفاده می‌کنید، دیگر این قابلیت کار نخواهد کرد و نمی‌توانید با این ویژگی وارد هیچ وبسایتی شوید پس تمهیدات لازم برای تغییر اطلاعات ورود خود را از هم اکنون بیاندیشید. البته در برخی از موارد امکان جایگزینی دکمه ورود گوگل‌پلاس وجود دارد. ضمنا تا زمانی که قادر به مشاهده دکمه ورود با گوگل‌پلاس هستید این گزینه فعال است و کاربران می‌توانند از آن استفاده نمایند ولی هر لحظه احتمال از دسترس خارج شدن آن وجود دارد!

اگر از گوگل‌پلاس برای ثبت نظرات خود در وبسایت‌های مختلف استفاده کرده‌اید، از روز چهارم فوریه دیگر این قابلیت در بلاگر و از روز هفتم مارس در دیگر سایت‌ها وجود نخواهد داشت و نظرات ثبت شده گوگل‌پلاس در تمام وبسایت‌های دنیا از روز دوم ماه آوریل 2019 حذف خواهند شد.

گوگل‌پلاس

مدت‌هاست که گوگل‌پلاس محبوبیت خود را از دست داده و به مکانی برای برخی از گروه‌های خاص و اشخاص محدود و عجیب ‌و غریب بدل شده بود که حالا با مرگ این شبکه اجتماعی فرسوده، کند و بی‌خاصیت باید به جایی دیگر نقل مکان کنند. قطعا گوگل‌پلاس تا مدت‌ها برای بسیاری از کاربران به یک جوک اینترنتی بدل خواهد شد و البته اندک بسیار بسیار بسیار معدودی از افراد نیز به عزا خواهند نشست!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH