بهترین دانگل‌های وای‌فای بازار ایران در سال 2019

وارد سال 2019 شده‌ایم و اگر بخواهیم یک دانگل وای‌فای برای کامپیوتر رومیزی یا لپ‌تاپ خود بخریم؛ باید متناسب با مشخصات وای‌فای این سال، یک محصول انتخاب کنیم.

تقریبا باید گفت دانگل‌های تک بانده در حال خروج از بازار هستند و بهتر است با هر بودجه‌ای که کنار گذاشتید؛ یک دانگل دو بانده خریداری کنید.

اگر روتر بی‌سیم دوبانده دارید که حتما نیاز به دانگل وای‌فای دوبانده خواهید داشت و اگر هنوز از یک روتر تک بانده استفاده می‌کنید؛ احتمالا در آینده‌ای نزدیک روتر دو بانده خریداری خواهید کرد؛ پس بهتر است با یک آینده‌نگری به موقع، دنبال خرید دانگل دو بانده باشید.

در سال ۲۰۱۹، غالب مودم روترهای ADSL یا مودم‌های 4G نیز از وای‌فای دو بانده پشتیبانی می‌کنند و این موضوع ضرورت خرید دانگلی دوبانده را بیشتر خواهد کرد.

اینکه چه سرعتی نیاز دارید یا آیا باید دانگل مورد نظر شما آنتن خارجی داشته باشد یا خیر؛ به نیاز و انتظارات شما برمی‌گردد.

اگر دانگل وای‌فای برای استریم بازی و ویدیو نیاز دارید؛ باید سراغ رده بالاترین دانگل بازار بروید که قاعدتا چندین آنتن خارجی برای ارتباط با روترهای بی‌سیم دارند.

اگر می‌خواهید کارهای معمولی و روزانه‌ای مانند وب‌گردی انجام دهید؛ یک دانگل وای‌فای ساده و مقرون به صرفه دو بانده می‌تواند نیازهای شما را رفع کند.

به قابلیت حمل دانگل هم توجه کنید. اگر باید دانگل همیشه همراه شما باشد؛ نمی‌توانید یک دانگل رومیزی انتخاب کنید و باید حجم و وزن محصول را در نظر بگیرید.

در ادامه بهترین دانگل‌های وای‌فای موجود در بازار ایران را برای کاربردهای مختلف معرفی می‌کنیم:

تی‌پی‌لینک TEW-809UB: وای‌فای استریم بازی و ویدیو

قیمت: ۱.۷۰۰.۰۰۰ تومان

سریع‌ترین دانگل USB بازار ایران و جهان است. یک دانگل دو بانده با سرعت ۱۹۰۰ مگابیت در رده AC1900 با چهار آنتن خارجی و MIMO 4×4 که البته مصارف رومیزی دارد و برای حمل از این طرف به آن طرف چندان مناسب نیست.

از طریق درگاه میکرو USB 3.0 به لپ‌تاپ یا کامپیوتر رومیزی متصل می‌شود و کابل USB آن اجازه می‌دهد به سادگی هر چه تمام‌تر به هر سیستمی سریعا اضافه شود. روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۶۰۰ مگابیتی و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعتی ۱۳۰۰ مگابیتی به دست می‌دهد که ایده‌آل‌ترین حالت برای استریم بازی و ویدیو است. از چراغ LED و کلید WPS نیز سود می‌برد.

دی‌لینک DWA-192: وای‌فای گیگابیت

قیمت: ۵۲۰.۰۰۰ تومان

یک دانگل وای‌فای USB رومیزی در رده AC1900 که به راحتی می‌تواند لذت وای‌فای گیگابیتی به کاربران دهد. تفاوت این دانگل با مدل تی‌پی‌لینک TEW-809UB در آنتن‌های داخلی است. باز هم از MIMO 4×4 سود می‌برد و سرعتی ۶۰۰ مگابیت در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۱۳۰۰ مگابیت در فرکانس ۵ گیگاهرتز به دست می‌دهد.

وزن این دانگل حدود ۳۰۰ گرم است و اصلا برای مصارف سفر و حمل و نقل مناسب نیست. کلید WPS و روشن/خاموش دستگاه دارد و با درگاه میکرو USB 3.0 شارژ می‌شود و انتقال دیتا دارد.

ایسوس USB-AC68: وای‌فای دو بانده همراه و فوق سریع

قیمت: ۹۶۵.۰۰۰ تومان

یک دانگل USB جمع‌وجور برای جیب شما اما با سریع‌ترین وای‌فای ممکن. ایسوس USB-AC68 دانگلی در رده AC1900 است که نشان می‌دهد برای سنگین‌ترین کارها مانند استریم بازی و ویدیو مناسب است. از درگاه USB 3.0 سود برده و با وزنی ۴۴ گرم، دو آنتن خارجی دارد تا سرعت‌های ۶۰۰ مگابیتی روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۱۳۰۰ مگابیتی روی فرکانس ۵ گیگاهرتز بدهد.

به فناوری‌های MIMO 3×4 و Beamforming نیز مجهز شده است و می‌توان بدون پایه و کابل USB مستقیما به دستگاه متصل کرد یا اینکه برای قرارگیری در مکان بهتر از پایه و کابل سود برد. آنتن‌های این دانگل در جهت‌های مختلفی قابل تنظیم هستند.

ایسوس USB-AC56: وای‌فای دو بانده پرسرعت

قیمت: ۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان

اگر بخواهید دانگل دو بانده‌ای خریداری کنید که همیشه همراه‌تان باشد و لپ‌تاپ شما را به وای‌فای دو بانده متصل کند؛ این دانگل USB ایسوس مناسب کارتان است. این دانگل سرعتی ۱.۳ گیگابیتی دارد که روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز شاهد سرعتی ۴۰۰ مگابیتی و روی فرکانس ۵ گیگاهرتزی به مرز ۸۶۷ مگابیت می‌رسد.

از دو آنتن داخلی و یک آنتن خارجی دو قطبی سود می‌برد و با وزن سبک ۵۰ گرمی خود برای حمل و جابه‌جایی مناسب است. این دانگل به طور مستقیم به درگاه 3.0 USB لپ‌تاپ یا کامپیوتر رومیزی متصل شده و البته کاربران می‌توانند از پایه و کابل هم برای اتصال آن به سیستم استفاده کنند.

لینک‌سیس WUSB6100M: وای‌فای دو بانده بند انگشتی

قیمت: ۶۲۷.۰۰۰ تومان

شاید طرفدار دانگل‌های USB بند انگشتی باشید. این دانگل‌ها برای سفر، کارهای همیشه در حال حرکت و همراه طراحی شده‌اند و بسیاری از کاربران همیشه آن‌ها را به لپ‌تاپ متصل یا از این لپ‌تاپ به آن کامپیوتر رومیزی نصب می‌کنند.

دانگل بند انگشتی لینک‌سیس WUSB6100M-EU در رده AC600 عرضه شده است که چندان سریع نیست ولی دسترسی همیشگی به وای‌فای دو بانده مهیا می‌سازد. روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۱۵۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعتی ۴۳۳ مگابیتی را شاهد هستیم. اندازه این دانگل ۴۰.۶۴ در ۱۸.۰۳ در ۱۱.۹ میلی‌متر است و وزنی حدود ۶ گرم دارد. جالب است این دانگل از فناوری MU-MIMO نیز پشتیبانی می‌کند تا بالاترین نرخ سرعت تبادل اطلاعات روی هر فرکانس فراهم شود.

لینک‌سیس WUSB6300-EK: وای‌فای دو بانده همراه

قیمت: ۴۶۰.۰۰۰ تومان

برای کاربرانی که اصرار دارند روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت وای‌فای بالایی داشته باشند و از سوی دیگر دانگلی جمع‌وجور و همراه نیاز دارند؛ لینک‌سیس WUSB6300-EK را پیشنهاد می‌کنیم.

دانگلی در رده AC1200 با سرعت ۳۰۰ مگابیتی در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۸۶۷ مگابیتی در فرکانس ۵ گیگاهرتز با کلید WPS و درگاه USB 3.0. این دانگل به راحتی نصب می‌شود و با ویندوزهای XP تا ویندوز ۱۰ سازگاری دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH