رقابت شیائومی و سامسونگ برای تصاحب بازار هند

موسسه‌ پژوهشی کانالیس به‌تازگی آمار فروش گوشی‌های هوشمند بازار هند در سال 2018 را منتشر کرد که بنابر انتظار، شیائومی توانست با اقتدار در صدر قرار بگیرد و جایگاه سامسونگ را تصاحب کند.

سامسونگ از سال 2015 تا 2017 هر ساله به عنوان پرفروش‌ترین برند گوشی هوشمند در هند معرفی می‌شد اما امسال رقابت را به شیائومی واگذار کرده است. در واقع شیائومی از سه ماهه آخر سال 2017 تاکنون به پرفروش‌ترین برند بازار هند تبدیل شده و سامسونگ را پشت سر گذاشته است.

طبق آمار اعلام شده بازار هند در سال 2018 با ده درصد رشد نسبت به سال گذشته همراه بوده و بیش از 12 میلیون گوشی در مقایسه با سال 2017 بیشتر به فروش رفته است.

شیائومی با فروش 41 میلیون دستگاه تلفن همراه در بازار هند، حدود 29.9 درصد سهم از فروش سال 2018 بازار این کشور را به خود اختصاص داده است و پس از آن سامسونگ با فروش 35.4 میلیون دستگاه و تصاحب 25.8 درصد از بازار هند، در جایگاه دوم قرار گرفته است. برندهای vivo، oppo و micromax به ترتیب با فروش 14.4، 11.2 و 4.7 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در رتبه‌های سوم تا پنجم پرفروش‌ترین برندهای بازار هند در سال 2018 قرار گرفته‌اند.

نکته جالب توجه عدم استقبال هندی‌ها از گوشی‌های آیفون و هواوی است که یک شکست بزرگ برای این دو برند به حساب می‌آید زیرا یکی از بزرگ‌ترین بازارهای موبایل را از دست داده‌اند.

هند در حال حاضر تبدیل به بزرگترین بازار برای شیائومی شده است و فروش گوشی‌های آن در هند بیشتر از کشور مادر آن یعنی چین است. شیائومی در سه ماهه پایانی سال 2018 حدود 9.4 میلیون دستگاه تلفن همراه را در بازار چین و 10 میلیون را در بازار هند عرضه کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH